Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2004 #1 Del Skrevet 24. februar 2004 Noen som kan å lage dette?? Har lovet å lage det til min mann i dag, men har ikke peil på hvordan jeg gjør det. :oops: Har kjøpt inn krydderblandingen jeg trenger til dette samt kylling, skinke, grønnsaker, egg og jasminris. Men det store problemet blir jo å få det til. Noen tips???? Pliiiiis??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2004 #2 Del Skrevet 24. februar 2004 Ris kan stekes med godt resultat, men det er enklest å steke kokt ris. Jeg koker alltid risen før jeg blander den i wok'en sammen med grønnsaker etc..... En oppskrift jeg bruker: Stekt ris - med paprika, gulrot og løk. Til 4 personer trenger du: 3 dl langkornet ris 6 dl grønnsak- eller hønsebuljong olje til steking 1 finhakket liten løk 1/2 finhakket paprika 1 liten finhakket gulrot Varm woken/pannen og tilsett olje. Wok/stek risen til den blir lysebrun (ca 2 minutter). Tilsett buljongen, hvitløken, løken, paprika og gulrot (eller eventuelt annen du har lyst på) og kok opp og la det deretter småkoke under lokk i ca 15 minutter til væsken er fordampet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2004 #3 Del Skrevet 24. februar 2004 Varm woken,tilsette olje,ha litt hakke hvitløk oppi,og etterpå ha løk,gulrot,erter,kjøtt og egg oppi,rører alt sammen og putte kald kokt ris oppi til slutt og rører alt godt sammen.smak til med soyasaus,salt og litt sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 25. februar 2004 #4 Del Skrevet 25. februar 2004 Når jeg lager 'stekt ris' ; *kok opp ris i egen panne (ha gjerne litt karri i vannet, så får man gul ris) *stek eggerøre, ta av *stek kjøtt (kylling, skinke, bacon, pølser (altså hva man ønsker)), pluss kanskje litt løk, champinon o.l. * Ha risen over i wok-gryta med kjøttet, løken o.l. Bland i frosne grønnsaker, am.blanding syns vi er best Etter ei stund, ha i eggerøra, pluss evnt. reker, krydder og litt soyasaus (bruker ikke så enormt med krydder i maten, da barn og skal spise, har heller på etter eget ønske etterpå.....) Rør rundt, til grønnsaksbl. er ferdig, -server! Gjerne med hvitløksbrød til... Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå