Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er dessverre blitt arbeidsledig (søkt mye det siste halvåret uten hell)... Har nå søkt dagpenger og lurer derfor på om jeg må være innlogget når jeg søker jobber via NAV? Hvordan sjekker de om jeg har søkt på stillinger?

Hilsen arbeidssøker...

Anonym poster: 63a195f49c183020eee162fbe15b4bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er dessverre i samme båt, jeg har også søkt lenge uten hell dessverre.

Jeg har fått brev fra NAV ved flere anledninger at jeg "ikke er i aktivitet" - og var faktisk ikke klar over deres definisjon av aktivitet.

Det er ikke å søke jobber, men at du deltar på diverse kurs de har(som jeg er fullstendig overkvalifisert for og derfor ikke har deltatt på).

Jeg ble også fortalt tilfeldig i en bisetning at man kan sende mailer til saksbehandler med hvilke jobber man har søkt(tror ikke dette er normal praksis) - og har sett ved tilfeldigheter på nettsidene at de har en jobblogg på minesider, hvor du kan legge inn stillinger du har søkt på.

Dette hadde jo vært greit å vite for min del for lenge siden - men nå har jeg iallefall funnet ut av det ;)

Det gikk først opp for meg nå hvorfor de sier jeg "ikke er i aktivitet" - og det er nettopp fordi jeg ikke har dokumentert søknadene og intervjuer jeg har vært på ovenfor dem via denne jobbloggen/sendt mailer til saksbehandler. Dette visste jeg jo ikke om selv da det ikke er et krav, ei heller blir fortalt om :)

Å være logget inn tjener jo ingen funksjon da man jo søker via mange ulike databasesystemer(finn, jobbnorge, vikarbyrå, webrecuiter, private kontakter osv).

Jeg har begynt nå å spare på bekreftelsesmailer på at man har søkt diverse jobber.

Anonym poster: 9632678e7a6729e803715c3c7d53c624

Skrevet

Skriv jobbsøkelogg. Enkleste måten å bekrefte at du er i aktivitet på.

Anonym poster: 4dc561c4c770a46c0d8a5875625c457f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...