Gå til innhold

Noen som bor tett ved 50 sone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Trenger litt tips mtp huskjøp. Vi har sett et nydelig hus, flott oppusset og stor inngjerdet hage. Huset ligger også praktisk til i forhold til skole, barnehage og butikk... However, det ligger rett ved E6, hagen grenser liksom mot fortauet og veien. Det er 50 sone akkurat på denne strekningen, men likevel mye trafikk, og tenker at det er jo sikkert ikke alle som følger fartsgrensen. Vil det bli mye støy? Noen med erfaringer?

Anonym poster: 3ec9a4a3e51d2a11cba7d346d07f8549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Jeg bor rett ved en 50-sone. Ikke E6 riktignok, men en flittig brukt gjennomfartsvei. Det er klart man hører bilene. Spesielt i morgen og ettermiddagsrushet. Men man blir rimelig godt vant etterhvert. Har også hage vendt mot veien, men har grillet flere ganger i sommer uten å plages nevneverdig. Flyttet inn for 4 måneder siden, så har allerede forsonet oss med det.

Tenker overhodet ikke på bilstøyen når vi legger oss heller.

Skrevet

Jepp. Jeg bor rett ved en 50-sone. Ikke E6 riktignok, men en flittig brukt gjennomfartsvei. Det er klart man hører bilene. Spesielt i morgen og ettermiddagsrushet. Men man blir rimelig godt vant etterhvert. Har også hage vendt mot veien, men har grillet flere ganger i sommer uten å plages nevneverdig. Flyttet inn for 4 måneder siden, så har allerede forsonet oss med det.

Tenker overhodet ikke på bilstøyen når vi legger oss heller.

Aha, det var beroligende :) Man kan fort bli litt skeptisk når huset ligger så tett til veien. Men det skal etter hvert bygges ny vei i området og, så da forsvinner E6'en hvertfall, selv om det fortsatt vil være trafikk der. Vi kan jo også vurdere å plante hekk rundt hagen slik at innsyn og støy kanskje blir mindre. Kjekt å høre at andre bor så nærme en vei uten store problemer og :)

TS

Skrevet

Aha, det var beroligende :) Man kan fort bli litt skeptisk når huset ligger så tett til veien. Men det skal etter hvert bygges ny vei i området og, så da forsvinner E6'en hvertfall, selv om det fortsatt vil være trafikk der. Vi kan jo også vurdere å plante hekk rundt hagen slik at innsyn og støy kanskje blir mindre. Kjekt å høre at andre bor så nærme en vei uten store problemer og :)

TS

Vi har hekk, så vi slipper i det minste å SE bilene :)

Skrevet

TS

Kjøp!!

Dette huset kommer til å gå opp i verdi.

Siden støyen er til å leve med, er det ja takk begge deler.

Anonym poster: a0fc82d3ed6385375acf114c00a875b2

• Liker 4
Skrevet

Alt som er daglig støy blir man vant til :) Jeg har selv bodd tett på hovedfartsvei (ikke motorvei), men vi kunne ikke bruke hagen på grunn av all støyen fra trafikken. Det var type 20 meter fra husveggen til veikanten.... De første ukene i leiligheten våknet jeg av alt som het trafikk, men det tok ikke lang tid før jeg ikke hørte det lenger!

Skrevet

Bodde selv 3 år noen meter fra en 50-sone da jeg var student og som mange bemerker, støyen ble jeg godt vant til og plaget meg overhodet ikke. Det som var kjipt var at med en gang jeg åpnet ett vindu ble karmen helt svart av svevestøv. Slike partikler gir helseskader både i luftveiene og hjerte-karsystemet så jeg hadde tenkt meg om 2 ganger, spesielt om jeg hadde unger.

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

du venner deg til lyden og til slutt registrerer du den knapt :)

Skrevet

du venner deg til lyden og til slutt registrerer du den knapt :)

Signerer denne!

Hilsen ei som har bodd ved østre rullebane på Gardermoen ;)

Anonym poster: e287a0fd5ee0bfa4f5f8e7c06d889174

• Liker 2
Skrevet

Vi bor rett ved en 60 sone, vi, og plages ikke nevneverdig.

Det eneste er at det er skummelt når vi hører motorsyklister som kjører i hundreoghelvete på natta.

Gjest blah blah
Skrevet (endret)

Jeg bor rett ved siden av en 50km/t vei. Det et rundkjøring rett nedenfor oss og fartsdump rett på øversiden av huset og det er forferdelig til bråk.

Burning hver kveld rundt rundkjøringen, mopeder som nærmest skriker opp bakken, folk som kjører alt for fort, tungtransport som gjør at hele huset rister innimellom.

Neste gang vi flytter så kan jeg fint bo ved en vei, men litt lengre inn på en måte. At ikke huset står 3 meter fra veien

Rettelse: det er faktisk 40-sone rett utenfor her

Endret av blah blah
Skrevet

Jeg bodde rett ved en 50 sone. Masse bråk, veldig irriterende. Derfor vi flyttet. Ingen vil vel sitte på terassen å høre på E6?

Skrevet

Vi bor 50 meter unna en 50-sone,som er hovedveien i bygda vår. Da vi flyttet inn orket jeg ikke å ha vinduene åpne pga bråket,men nå hører jeg ingenting lenger. Det viktigste er at dere sikrer eiendommen deres så det er trygt for evt barn og hunder.

Skrevet

Jeg ville ikke ha kjøpt huset. Har bodd ved trafikkerte veier selv på flere ulike steder, og det har gitt dårligere søvnkvalitet og irriterende mye partikler som kommer flyvende inn av vinduene.

Det mest irriterende er ikke den "vanlige" biltrafikken som suser forbi, men kjøretøyer med annen lyd enn vanlige biler. Dvs brøytebiler, motorsykler, traktorer, anleggsmaskiner, feiebiler, utrykningskjøretøy osv. De lager en helt annen type støy som du vil våkne av uansett hvor vant du er blitt til den faste bilduren.

Anonym poster: 25d04a769a79b02c7f74de870a962d8f

Skrevet

Støy finner man uansett - jeg synes ikke trafikkstøy er verst. Den blir man vant til. Da synes jeg arbeidsstøy er verre som sag, spikerpistol og anleggsmaskiner, spesielt på kveldstid eller når man endelig har fått minsten til å sovne ute ;) Flystøy, togstøy og bilvei er helt ok. Men det kommer jo helt an på hvor sensitiv man er for støy da, jeg er forholdsvis herdet.

Skrevet (endret)

Jeg har bodd helt inntill en sterkt trafikkert vei. Store trailere dundret fordi hele døgnet så hele huset rista. I begynnelsen kunne jeg våkne av at glassene klirret i skapene. Ble fort vant til det og sov gjennom hele natta.

Da jeg flyttet til en gate uten en lyd lå jeg våken og lytta etter bilene som aldri kom :fnise:

Endret av Capricorn
Skrevet

Vi endte opp med å ikke kjøpe huset (som forresten gikk 50k under takst, pga veien kanskje? ;)) Vi får bare fortsette jakten :)

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...