Gå til innhold

Bra restaurant i Kristiansand! :)

LilleLola

Anbefalte innlegg

Jeg har bursdag idag, så jeg og kjæresten tenkte oss ut å feire med 3-retters middag. :yvonne:

Vi synes ikke det er så lett å finne ut hvor vi skal gå, har nylig vært på big horn og amigos, og tenkte å prøve finne en ny plass. Ingen av oss er særlig begeistret for de på fiskebrygga, da vi ikke er særlig glad i fisk og sjømat, men har hørt mye bra om kick, mother india, bakgården og håndtverkeren.

Men når ingen av oss er særlig glad i sjømat, vilt, eller grønnsaker, og samboeren ikke liker indisk, er det vanskelig å finne en god 3-retters, noen som har noen tips/anbefefalinger? :)

Endret av LilleLola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg gått på Bakgården. Men det å spise ute i Kristiansand er mye lettere når man liker indisk eller fisk. :)

Det virker sånt ja, det går mye i fisk og sjømat:P skal ut imorgen heller, kombinerer med kino, så det blir vel bakgården eller kick.. hvis ikke gjør det trygt og går på big horn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kick har mye godt. :Nikke:

Slakter Sørensen er heller ikke så verst, og mye bedre enn big horn!

hmm, hva er best av kick og slakter sørensen hvis vi skal ha biffmiddag tror du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, hva er best av kick og slakter sørensen hvis vi skal ha biffmiddag tror du? ;)

Personlig ble jeg utrolig skuffet over Slakter Sørensen, selv foretrekker jeg Big Horn, eventuelt Kick.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ble jeg utrolig skuffet over Slakter Sørensen, selv foretrekker jeg Big Horn, eventuelt Kick.

Ikke så lett dette her:P lurer på om vi skal teste slakter sørensen idag, var ingenting som fristet på kicks meny, og big horn har vi vært på flere ganger.. Så får vi prøvt noe nytt. Men hva var det du ble skuffet over, dårlig mat, dårlig service?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett dette her:P lurer på om vi skal teste slakter sørensen idag, var ingenting som fristet på kicks meny, og big horn har vi vært på flere ganger.. Så får vi prøvt noe nytt. Men hva var det du ble skuffet over, dårlig mat, dårlig service?

Maten. Seig og tørr biff er ikke å anbefale. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I våres var jeg og spiste på Værtshuset Pieder Ro. Egentlig en fiskerestaurant men vi spiste alle sammen kjøtt. Det var veldig godt. Usikker på om de har 3 retters meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Vera, billig og mye god mat.

Hvis du syns Vera har god mat, så forundrer det meg at du er misfornøyd med Slakter Sørensen.

Vera serverer ikke annet enn dritt, synd, men sant. :(

Anonym poster: b24bb30ff010f0579e610809382e03ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns Vera har god mat, så forundrer det meg at du er misfornøyd med Slakter Sørensen.

Vera serverer ikke annet enn dritt, synd, men sant. :(

Javel, det må du gjerne mene. Men så spiser jeg kun pizza på Vera, så annen mat der kan jeg ikke si noe om. Jeg går det i all hovedsak fordi de har studentrabatt. Og seig og dyr biff er aldri bra, uansett restaurant. Og selvsagt blir jeg misfornøyd, uavhengig av kvaliteten på maten hos Vera, når biffen er seig.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, det må du gjerne mene. Men så spiser jeg kun pizza på Vera, så annen mat der kan jeg ikke si noe om. Jeg går det i all hovedsak fordi de har studentrabatt. Og seig og dyr biff er aldri bra, uansett restaurant. Og selvsagt blir jeg misfornøyd, uavhengig av kvaliteten på maten hos Vera, når biffen er seig.

Men kjære deg, da kan du jo ikke anbefale stedet til en tre-retters?!

Du må jo lese spørsmålet først. Tenk hvis ts hadde tatt turen til Vera - for en tre-rettes? DET hadde blitt en elendig opplevelse, det er helt sikkert!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pieder Ro eller Slakter Sørensen. Begge har konge biffmiddag. Vi har aldri fått tørt og seigt kjøtt her, så kjenner mer ikke igjen i det. Er også veldig fornøyd med servicen :)

Kos dere i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, da kan du jo ikke anbefale stedet til en tre-retters?!

Du må jo lese spørsmålet først. Tenk hvis ts hadde tatt turen til Vera - for en tre-rettes? DET hadde blitt en elendig opplevelse, det er helt sikkert!

Og deg om det. Smak og behag som det heter, du er heldigvis ikke den som bestemmer hva som er godt eller ikke. Hun nevner Amigos, og den er vel ikke det man forbinder mest med treretters den heller. Det var derfor jeg nevte den i utgangspunktet.

MEN, som jeg faktisk også skriver, når ts spør, så skriver jeg at jeg ville valgt enten Big Horn eller Kick for biffmiddag.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvor gikk dere og hvordan var maten?

Hvis det var jeg som skulle ut og slå på stortrommene med en tre retters så ville jeg definitivt gått på "Måltid". Dyrt, men dette er en gourmetrestaurant som setter kvalitet og lokalmat svært høyt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, hvor gikk dere og hvordan var maten?

Hvis det var jeg som skulle ut og slå på stortrommene med en tre retters så ville jeg definitivt gått på "Måltid". Dyrt, men dette er en gourmetrestaurant som setter kvalitet og lokalmat svært høyt! :)

Vi gikk på slakter sørensen, og bortsett fra en meget knirkete inngangsdør som irriterte oss litt hver gang noen gikk inn og ut, ble vi veldig fornøyde:) fikk en deilig indrefilet med fløtegratinerte poteter, og brownie til dessert. Kjøttet var mørt og godt det, og potetene var kjempegode:D tror vi skal dit flere ganger, vi har blitt enige om å bli flinkere til å gå på date, og prøve ut flere spiseplasser i byen. :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på slakter sørensen, og bortsett fra en meget knirkete inngangsdør som irriterte oss litt hver gang noen gikk inn og ut, ble vi veldig fornøyde:) fikk en deilig indrefilet med fløtegratinerte poteter, og brownie til dessert. Kjøttet var mørt og godt det, og potetene var kjempegode:D tror vi skal dit flere ganger, vi har blitt enige om å bli flinkere til å gå på date, og prøve ut flere spiseplasser i byen. :P

SÅ BRA! Bare pass på å få bord en annen plass neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang kan jeg annbefale egon. DIGGER maten der:D

Tuller du?

Egon er noe av det mest kjedeprede og kjedelige jeg kan tenke meg i matveien. Det samme gjelder de fleste andre kjeder. Ingen variasjon, samme mat uansett hvor du er.

Jeg foretrekker Måltid, Luhin og til nød Bakgården hvis jeg skal spise godt i Kristiansand.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...