Gå til innhold

Hvorfor er det så h... VANSKELIG? om adskillelsesangst

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har et altfor overfylt klesskap. Spesielt gjelder det ekle topper og T-skjorter som kryper opp over magen, og som jeg blir gående å dra i hele tiden. I tillegg endel skjørt og bukser som aldri blir brukt, fordi jeg synes de er for "fjortis". Men det er så vanskelig kvitte seg med ting, selv ting man aldri bruker. Hva kan jeg gjøre? Litt har jeg gitt til ei niese på 15 :oops: , som bruker samme størrelse, og som ble glad for mine Miss Sixty og Killah Babe jeans. Men endel burde vært kastet, rett og slett. Da får jeg jo også mer plass i klesskapet til ting jeg LIKER. Uff...

Gode råd mottas med takk! Jeg har fore å rydde i løpet av de to ukene jeg er hjemme på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med det jeg også. år jeg rydder skapet mitt nå er det for å sette klærne i en søpplesekk i boden. Trøster emg å vite at de ikke skal kastes med en gang. Hvis jeg ikke har savnet noe etter ett år gir jeg hele seken til frelsesarmeen. Men, det er viktig å ikke se i posen før du gir den bort!

Skrevet

Jeg hadde storoppryddig og ga bort masse til Fretex - føltes utrolig deilig å bli kvitt alt - helt til jeg oppdaget at et av favoritt-skjørtene mine hadde havnet i søppelsekken. :cry:

Bør vel imidlertid ta en ny runde snart - så det blir plass til litt nye sommerklær.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hmm, det var en god idé. Rydde, og så sette sekken i boden. og ikke se i den; venter du lenge nok, husker du ikke hvorfor ting havnet der in the first place. Det hendte med et par kjipe, vonde vagabondsko som jeg gjenoppdaget rett før jul. Men jeg husket da jeg gikk i dem i en dag...

Ikke engang et par jeans som jeg har klart å spjære over kneet klarer jeg å kaste. Og jeg ville aldri finne på å gå med dem, til det er jeg for glad i at klær ser "ordentlige" ut :roll:

Kanskje jeg rett og slett ikke kan få tillatelse til å kjøpe noe nytt før det gamle er blitt kastet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Sorter alle klærne i hauger med yndlingsplagg, kanskje-plagg og plagg du aldri har brukt/aldri kommer til å bruke igjen.Vær streng! Prøv klærne på, hvis du ser dem på deg selv i speilet ser du kanskje behovet for å få dem vekk..Sett dem i boden en stund, men sørg for å bli kvitt dem før de finner veien inn i klesskapet igjen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Viktig: vær streng med kanskje-haugen, men bruk fornuften, ikke hiv ut noe du kommer til å savne i årevis fremover..Men sannsynligvis finner du ut at mesteparten av kanskje-haugen er modne for utskifting.

Skrevet

Det beste tipset til dette her er å få en god venninne til å hjelpe deg med ryddingen, som kan ha et litt mer objektivt syn på saker og ting.

Det funket for meg, plutselig var klesskapene mine to fulle søppelsekker (!) lettere......

Skrevet

Mitt skap har blitt adskillig romsligere etter at sambo gikk gjennom skapet og tok ut alt han aldri hadde sett meg i. Det var ikke rent lite.

Skrevet

Jeg "faser" ut klærne mine. Sånn med gjevne mellomrom (ca 1-2 ganger i året) tar jeg meg en ryddesjau.

Da tar jeg alle klær som jeg egentlig ikke bruker, men som jeg ikke har helt hjerte til å gi slipp på og legger på øverste hylle i skapet. Dersom det allerede ligger klær der fra forrige ryddesjau tar jeg disse og legger i en søppelsekk og setter i boden. Dersom det er noen poser i boden, så gir jeg disse til Fretex.

På denne måten er jeg sikker på at det ikke er noe som jeg kommer til å angre på at jeg har gitt bort. De klærne som har ligget i nesten ett år på øverste hylle uten å bli brukt kan jeg trygt sette i boden. De klærne som har stått i boden i lang tid etter å ha ligget på øverste hylle i lang tid husker jeg ikke lengere og har ingen kvaler med å gi de bort :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...