AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Jeg har en adoptert hund fra et annet land, som sliter med å være alene hjemme. Hun er ca 1.5 år, og ble tatt fra moren sin som veldig liten. Hun er ekstremt knyttet til moren min og meg (spesielt mamma), og det er et evig slit hvis vi skal ut. Mamma er hjemmeværende, så hun er ikke mye alene, men bare en tur i butikken er slit, da vi må rydde bort ALT som kan ødelegges. Vi har hatt henne med i bilen et par ganger, og den ene gangen rev hun opp og tygde istykker den ene delen av setet. Da hadde vi vært i butikken i 15 minutter (selvfølgelig med vinduer åpne, da det var kjølig, ikke noe fare for heteslag altså!!). Vi har funnet ut at vi rett og slett må stenge henne inne på soverommet for at hun ikke skal herpe alt. Hun gråter litt når vi går, men har ikke hørt noe mer utover det.. Har dere noen tips for hva vi kan gjøre? Har allerede trent på dette med å være ute lengre og lengre, men det er altså ødeleggingen som er et problem. Det virker som om hun får litt panikk rett og slett. Hun er mammadalt så det holder.. Går det over, eller er det noen som bare ER sånn? Lurer i tillegg på en annen ting. De siste to ukene har hun tisset 2 ganger på tur, istedenfor 1. Virker som hun har dårlig tid, og reiser seg gjerne opp samtidig som hun tisser, og går bortover. Hun har løpetid for 2. ganger, men kan ikke huske at hun var sånn sist. Kan det ha sammenheng med dette, eller kan det være f.eks urinveisinfeksjon? Virker ikke som hun har noe vondt.. Anonym poster: 37c783d1e7f0e993b444591dc1bfe12c
Lulu89 Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Hei! Når man adopterer en hund så er det som å få en valp de første ukene på visse områder. En av disse områdene er det å gå fra hunden. En hund (uansett alder) skal ikke være alene den første tiden pga stress. Det at hun ødelegger ting er et klart tegn på stress dessverre. Det hunden din trenger nå er masse oppmerksomhet, stabilitet og ro i sitt nye hjem for å venne seg til sitt nye miljø. Etter denne tiden så er det mange hunder som trenger å trenes på dette i likhet med valper. Hvis du vil, så kan du sende meg en PM her og så kan jeg hjelpe deg videre hvis du ønsker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå