Gå til innhold

Hva spiser dere etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva spiser dere etter trening som gir god metthet og energi?

Jeg trener alltid på formiddagen, bruker å drikke et glass lettmelk eller skummet kulturmelk rett etterpå, etter dusjen så bruker jeg å spise 1 banan og en skyr, evt et par wasa knekkebrød med makrell i tomat på. Lurer på om det kan være litt lite, da jeg blir skrubbsulten til middag i 16-tida....(spiser sånn ca kl 12 etter trening).

Jeg løper intervall på tredemølle forresten, 45-50min 4-5 dager i uken. To dager kjører jeg litt styrke-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banan på veien ut av treningslokalet for å fylle på med raske karbohydrater. Gjør måltidet klar i forkant så det bare er å varme opp, ca 30 min etter treningsøkt.

kyllingbryst/kylingkjøttdeig, ris/pasta, blomkål, gulrot, brokkoli. Legger til slutt alt sammen i panna, krydrer og heller over med litt matfløte.

Skrevet

Rett etter trening drikker jeg sjokomelk og litt senere 2 kokte egg på 2 Ryvita med 4 skinkebiter :)

Skrevet

Kun proteinshake stortsett, da jeg trener på kvelden etter middag.

Skrevet

Blir som oftest trening på ettermiddag/kveld, så da er det gainer og middag når jeg kommer hjem :)

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Trener også på formiddagen. Pleier å ta en proteinshake rett etter økten, også lager jeg meg en lunsj etter dusjen. eggerøre, et glass melk, kanskje litt skinke. Så blir det stor middag en 3-4 timer etterpå. Spiller ikke så stor rolle som mange tror. Kroppen tar opp 5-7 gram proteiner i timen, også rett etter trening, så så lenge du har spist en grei og proteinrik frokost før trening og får i deg 20-30 gram proteiner etter trening, kan du helt fint vente 3-4 timer før du spiser middag.

• Liker 1
Skrevet

Trener også på formiddagen. Pleier å ta en proteinshake rett etter økten, også lager jeg meg en lunsj etter dusjen. eggerøre, et glass melk, kanskje litt skinke. Så blir det stor middag en 3-4 timer etterpå. Spiller ikke så stor rolle som mange tror. Kroppen tar opp 5-7 gram proteiner i timen, også rett etter trening, så så lenge du har spist en grei og proteinrik frokost før trening og får i deg 20-30 gram proteiner etter trening, kan du helt fint vente 3-4 timer før du spiser middag.

Det er ca sånn hos meg og, spiser frokost, går som oftest i wasa fiberrik med forskjellig pålegg på (kan være alt fra makrell i tomat til leverpostei), glass skummet kulturmelk og en kopp kaffe. Kan ikke ha så tung lunsj, da blir jeg altfor mett til middagen som er 4t etter trening. Men skal prøve meg på eggerøre, det hørtes også veldig godt ut:)

Skrevet

Ingenting. Fordi man stortsett ikke trenger. Spiser når jeg kommer hjem og lager meg middag eller lunsj.

Skrevet

Banan rett etter trening, middag eller brød/knekkebrød senere

Skrevet

Kroppen tar opp 5-7 gram proteiner i timen, også rett etter trening.

Ingen kritikk ment, men hvor får du tallene fra?

Skrevet

Jeg spiser ikke før trening, det har jeg aldri gjort og enda ikke dødd, så vi lar det være med det. Men rett etter trening så spiser jeg et par kokte egg som regel, tåler ikke melkeproteiner, så ikke noe whey protein på meg.

Så spiser jeg noe karbohydrat ved siden av det, samme om det er banan eller brødskiver.

Ofte har jeg ikke spist noe hverken rett før eller rett etter trening, jeg har ikke lidd av det.

Anonym poster: 6d939bf5e1968903a26421c8935d041e

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Ingen kritikk ment, men hvor får du tallene fra?

http://www.livestrong.com/article/532626-how-much-protein-can-be-digested-per-hour/

http://www.uk-muscle.co.uk/food-diet-nutrition-info/30666-interesting-article-protein-absorption.html

Osv..jeg orker ikke leite frem forskning på det, men jeg lærte om det på studiet. Noen aminosyrer har lav rate på cirka 1g/time, andre er helt oppe i 10g/time..i snitt hos et normalt menneske tar man opp cirka 6-8g/timen.

Du kan google det selv dersom du ikke tror på det.

Skrevet

Skummet melk med sjokkopulver og en skyr.

Skrevet

Omelett/kylling/annet magert kjøtt/smoothie. Burde helt sikkert få i meg mer karbohydrater, har ikke peiling. Får da fremgang, så ille kan det vel ikke være.. :fnise:

Anonym poster: 8bb8b4074ef2183854854eff1f031371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...