Gå til innhold

Bruke nutrilett Shake som proteindrikk?

Gjest Vena Cava

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava

Alt går sikkert an, men har nettop kjøpt meg en pakke nutrilett Shake. Skal visst være en del proteiner i denne saken så jeg lurer egentlig bare på om jeg kan bruke denne som protein tilskudd etter trening?

Protein innholdet pr 100 gram ligger på over 30 g. I tillegg er det få kalorier i denne. Noe jeg trenger akkurat nå når jeg skal begynne å trene igjen etter 3 ukers ferie.

Regner med at det smaker høgg men, er det ok å bruke denne som protein drikk etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare de som driver med veldig hard trening som trenger ekstra tilskudd av proteiner og da er ikke en slankeshake det som er anbefalt. Vanlige mosjonister får proteiner de trenger gjennom vanlig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Det er bare de som driver med veldig hard trening som trenger ekstra tilskudd av proteiner og da er ikke en slankeshake det som er anbefalt. Vanlige mosjonister får proteiner de trenger gjennom vanlig kosthold.

Får ikke nok proteiner i meg ifølge myfitnesspal ;)

Vt ikke hvor slavisk jeg skal følge denne men regner med at næringsinnholdet i matvarene her stemmer ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå helt fint:) den jeg tar ligger på 24g per porsjon (dette er proteinshake da).

Hva heter den? :)

Anonym poster: 8d21151d7cf800d9ec579af62eeab7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vena Cava

Whey gold standard. Denne her med sjoko: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard :)

Den har jeg faktisk hørt om.

Vil det være et bedre alternativ enn nutrilett? Siden det er kun protein og ingenting annet.

Eller?

Nå trener jeg ikke kjempehard styrketrening hver dag heller, men trener styrke på hele kroppen sånn ca 3-4 ganger i uka. Og jogger 3-4 ganger ca 30 min hver økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg faktisk hørt om.

Vil det være et bedre alternativ enn nutrilett? Siden det er kun protein og ingenting annet.

Eller?

Nå trener jeg ikke kjempehard styrketrening hver dag heller, men trener styrke på hele kroppen sånn ca 3-4 ganger i uka. Og jogger 3-4 ganger ca 30 min hver økt.

Tja, det vil jeg tro. Whey er jo en proteinshake for trening, mens nutrilettshaken er vel en slags slankeshake. :) Whey er hvertfall god på smak! Har smakt en slik slankeshake fra noka før og den smakte jo høgg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt klønete svar kanskje, men hadde definitivt gått for en proteinshake hvis du skal ha en shake etter trening :) men du kan sikkert bruke opp nutriletten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Tja, det vil jeg tro. Whey er jo en proteinshake for trening, mens nutrilettshaken er vel en slags slankeshake. :) Whey er hvertfall god på smak! Har smakt en slik slankeshake fra noka før og den smakte jo høgg!

Den blir ikke for heavy for meg som ikke akkurat er noen kroppsbygger..?

Haha jeg er så enig! Kred til dem som fører i seg dette hver dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den? :)

Anonym poster: 8d21151d7cf800d9ec579af62eeab7fa

Vil jeg ikke tro :P jeg er en liten og spinkel jente som trener 5-6 ganger i uken, ikke fått noe gigantiske muskler eller lagt på meg. Nå skal det sies at jeg tar denne for å få i meg nok protein, restituere bedre og for ikke å gå mye ned i vekt (ikke alltid flink å få i meg nok kcal). Kjæresten min som er relativt erfaren innenfor dette som anbefalte den :)

Men ja, helt utrolig at noen klarer disse slankeshakene! Skrekk og gru!

Endret av mew12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Vil jeg ikke tro :P jeg er en liten og spinkel jente som trener 5-6 ganger i uken, ikke fått noe gigantiske muskler eller lagt på meg. Nå skal det sies at jeg tar denne for å få i meg nok protein, restituere bedre og for ikke å gå mye ned i vekt (ikke alltid flink å få i meg nok kcal). Kjæresten min som er relativt erfaren innenfor dette som anbefalte den :)

Men ja, helt utrolig at noen klarer disse slankeshakene! Skrekk og gru!

Nja, skal ikke undervurdere alle slanke shaker ;) Nutrilett sin er faktisk ganske god, jeg koser mg skikkelig når jeg får drikke noe som smaker sjokolade, så søtt og godt og med lite kcal :)

Nå prøver jeg å gå ned en str, kanskje to, i bukse da.....så erstatter et måltid om dagen med denne. Og ellers holder meg under 1200-1300 kcal pr døgn.

Endret av Håhinglå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner:) Hvor mye kcal innholder en shake? Whey inneholder 120kcal per shake. Det er jo ikke så ille! Kan også bruke den som måltidserstatter sånn senere om du skulle ha lyst til å bytte.

Endret av mew12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Nutrilett sin Shake ligger på 111,5kcal pr porsjon.

Så for all del, 120 er jo egentlig ingenting. Tror jeg skal prøve den med banan, den hørtes god ut!

Ser nå at den faktisk inneholder over dobbelt så mye proteiner i forhold til min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutrilett sin Shake ligger på 111,5kcal pr porsjon.

Så for all del, 120 er jo egentlig ingenting. Tror jeg skal prøve den med banan, den hørtes god ut!

Ser nå at den faktisk inneholder over dobbelt så mye proteiner i forhold til min.

Jepp!

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-protein-professional

Dette er visst det aller beste på smak! Tenker å teste denne neste gang. Selv folk som er super kresene på prottispulver liker dette. Bare 90kcal, men 19g protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vena Cava

Den var jo ganske så kalorifattig også.

Men hadde kanskje litt lite proteiner i forhold til whey? Står 19g pr porsjon på den Det er jo selvfølgelig mer enn det jeg drikker nå men, skal jeg kjøpe noe så vil jeg gjerne at den skal være bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...