Gå til innhold

Flying start

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt en stund nå med å ta av meg kiloene.

Har tatt av 2 kilo på 3 uker. Sakte men sikkert går det, jeg er flink. Bevisst på hva jeg spiser og hvor mye (kalorier), trener så mye som kroppen tillater.

Det jeg lurer på er hva jeg bør gjøre for å få en "push" til å fortsette. Jeg tenker en slik drikke diett i ettpar uker bare for å komme skikkelig igang. Men hvilke?

Nutrilett? Noka? Eller andre greier, er feks en utrensningskur på 24 timer en god start?

JA, jeg vet at tid og kaloriinntak er det eneste som hjelper så dere som skal trekke frem det vær snill å ikke skriv i denne tråden, jeg vil bare ha en flying start. (skal ta av tilsammen 25-30 kilo)

Anonym poster: 5e2f0e6db08edc4dd7cfcc0e2baca82d

Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet

Hm, jeg har kjøpt nutrilett, trenger en kick start etter noen ukers ferie.

Er litt spent, skal begynne nå idag, trene også prøve ut den shaken som protein drikk, siden den inneholder en del proteiner. (Har skrevet en tråd om dette nå nettop, ikke fått noe svar enda men ;)

Jg tenker å kanskje bruke denne shaken som proteindrikk og heller passe veldig på hva jeg fører i meg resten av dagen. Ethvert går jeg tilbake til vanlige vaner igjen, med normal sunn kost og trening noen ganger i uka.

Planen er jo å holde ut til neste år. Begynte å trene i mai, men det var jo kanskje litt seint når jeg hadde en god del å gå på med tanke på fettprosent. Men har fått trent en del i sommer og er veldig fornøyd med at jg har holdt ut. Og jeg kjenner ingen steder at jeg har lyst til å gå tilbake til der jg var for 4 mnd siden. Da må jeg begynne på nytt igjen, om og om igjen. Prøver å holde meg unna jojo slanking.

Nå datt jeg litt av lasset her:) hehe

Men prøv nutrilett, jeg bestilte på buyhelse.no, men tror de skal ha det i vanlige dagligvare butikker. Ganske praktisk, så slipper man å må bestille på nett hver gang man er tom.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tar en tur i butikken idag og ser hva de har. Tror jeg velger Nutrilett- det er liksom den jeg har hørt mest om. Så skal jeg heller komme tilbake her når resultatet begynner å vise seg. Søndag begynner jeg.

Skrevet

Eller andre greier, er feks en utrensningskur på 24 timer en god start?

Nei, det er ren humbug. Eneste det fører til er at du bæsjer en hel masse (og dermed "går ned litt i vekt" rent midlertidig fordi magen og tarmen blir tømt) og blir sulten fordi du ikke har spist. Ikke finn på å bruk tid og penger på noe sånt dill.

Skrevet

Epler og meloner! ;-) peppermyntete, kaffe og venn

Skrevet

Finnes ingen kick start når en skal endre livsstil. Man må bare endre den. Jeg startet å jogge, spise godt med proteiner, trege karbs og frukt og raste ned i fettprosent. Problemet med å jukse ved å sulte seg med slankepulver er at en tærer på muskelmasse da kroppen ikke får nok næring. Det fører igjen til at forbrenningen går ned da muskler brenner fett hele døgnet, og dess mindre muskelmasse dess mindre forbrenning.

Dette er grunnen til at mange legger på seg mer etter slankekurer, da det blir skjev fordeling mellom muskler og fett. Endrer du derimot livsstil og ikke slanket deg så vil du få bedre og varige resultater.

Skrevet

Jeg har slitt en stund nå med å ta av meg kiloene.

Har tatt av 2 kilo på 3 uker. Sakte men sikkert går det, jeg er flink. Bevisst på hva jeg spiser og hvor mye (kalorier), trener så mye som kroppen tillater.

Det jeg lurer på er hva jeg bør gjøre for å få en "push" til å fortsette. Jeg tenker en slik drikke diett i ettpar uker bare for å komme skikkelig igang. Men hvilke?

Nutrilett? Noka? Eller andre greier, er feks en utrensningskur på 24 timer en god start?

JA, jeg vet at tid og kaloriinntak er det eneste som hjelper så dere som skal trekke frem det vær snill å ikke skriv i denne tråden, jeg vil bare ha en flying start. (skal ta av tilsammen 25-30 kilo)

Å gå for en "flying start"/"kickstart" (kall det hva du vil) er det dummeste du kan gjøre hvis du vil gå ned i vekt varig. All erfaring viser at de som går raskt ned veeeldig ofte går kjapt opp igjen. Grunnen til at du er overvektig er at du har hatt gal livsstil over lengre tid, det vil si for mye mat og for lite mosjon.

Du går kanskje ned noen kilo med en pulverkur, men hva har du tenkt å gjøre når kuren er over? Det som kan få deg til å holde en lavere vekt varig er riktig livsstil, og da er det bedre å gå i gang med riktig livsstil med en gang, ikke la det bli noe du skal gå i gang med et ubestemt sted i framtida. Det er riktig livsstil som kan få deg ned i vekt på en sunn og varig måte.

Og bare for å ta det til slutt: "Rensekurer" er bare tull. Kroppen renser seg selv ganske utmerket helt av seg selv. De giftstoffene som den ikke klarer å skille ut til vanlig, f. eks. dioksiner, klarer den heller ikke å skille ut med "rensekur". De fleste "rensekurer" går ut på å spise veldig lite, og da kan noen oppleve at de går i ketose, dvs. at kroppen begynner å bryte ned proteiner for å danne glykogenlager. Restproduktet her er ketoner, dvs. aceton. Når det begynner å lukte stramt av ånden og urinen tolker da noen feilaktig det som at de skiller ut avfallsstoffer, mens det faktisk er sultinga som skaper avfallsstoffene.

Noen sier de føler seg bedre etter en rensekur, og det er klart at om du til hverdags drikker mye kaffe, alkohol og spiser en del søppelmat så føler man seg ofte bedre hvis man spiser sunn mat en stund.

• Liker 1
Skrevet

Her er jo poenget at den sunne livsstilen er påbegynt, både omlagt kosthold og mer trening, det går bare tregt og jeg trenger litt motivasjon. Hva er vel bedre enn å se tallene gå nedover. Også har jeg en kjole jeg vil inn i om 2 uker. All sjokolade er ute av hus,spiser mye grønnsaker og salat, er veldig bevisst på hva som blir puttet inn i munnen.

Skrevet

Og vårt poeng er at det blir en kortvarig glede når nedgangen stopper eller du går opp ibgjen når du skal øke kaloriinntaker...

Anonym poster: 89fdc55b896dfe6b049311fbcf4cc187

Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg tar en tur i butikken idag og ser hva de har. Tror jeg velger Nutrilett- det er liksom den jeg har hørt mest om. Så skal jeg heller komme tilbake her når resultatet begynner å vise seg. Søndag begynner jeg.

Er tredje dagen med shaken som frokost og etter-trening-drikk, og jeg begynner faktisk å like den ganske godt. Sluker den på 5-6 sek, søt og god. Også er den kalorifattig!

Thumbs up:)

Skrevet

TS her.

Jeg spiste 2 ryvita knekkebrød, 1 gulrot og litt salat + 2 rett i koppen 17 kcal greie igår.

Idag har jeg hatt 2 rett i koppen suppe 17 kcal, 1 liten salat og 1 ekkel bar med sjokoladesmak.

Og så har jeg kjøpt noen smothie måltid erstattere jeg tenkte jeg kunne begynne på.

Imorgen tenkte jeg å kjøre samme stil som idag, men med smoothie og ikke den ekle baren.

Hvordan klarer folk å spise slik?

Skrevet

TS her.

Jeg spiste 2 ryvita knekkebrød, 1 gulrot og litt salat + 2 rett i koppen 17 kcal greie igår.

Dette er i beste fall trolling, i verste fall spiseforstyrrelse.

Skrevet

Og det påstår du fordi du er sjefen for alle troll?

Det var hva jeg spiste.

Men jeg innrømmer glatt at det var ett helvete, idag begynte jeg med smoothie shake 200 kcal til frokost, 1 liten salat til lunsj masse vann og så forsvant viljestyrken.

Har spist 1/4 grillet kylling med bygggryn nå ikveld og er sulten.

Imorgen begynner jeg med kaloritelling og veiing av mat. Gode gamle Grethe Roede boka.

Men det ble en flying start jeg har tatt av 2 kilo på 3 dager. Akkurat det jeg trengte.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg tror lavkarbo er det som gir folk flest kjapp vektnedgang uten at de føler sult. definitivt det jeg ville ha valgt dersom jeg skulle ned 30 kilo. I kombinasjon med styrke og kondisjonstrening.

Skrevet

Du må ha utrolig lite vett om du tror du har gått ned 2 kg fett på 3 dager!

Skrevet

Du må ha utrolig lite vett om du tror du har gått ned 2 kg fett på 3 dager!

Jeg tror aldeles ikke at jeg har tatt av 2 kg fett. Det er snakk om den psykologiske effekten, vekta viser mindre og det er motiverende. Jeg skulle bare ha en flying start og det har jeg fått, lite mat mye trening er veien videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...