Gjest Tex Skrevet 24. februar 2004 #1 Skrevet 24. februar 2004 Jeg skal (må) ha med med noe godt til en feiring på jobben på fredag. Hva kan jeg ta med som er enkelt, (billig) og som ikke krever for mye jobb, som samtidig tilfredsstiller fjorten damer? :-?
Amarone Skrevet 24. februar 2004 #2 Skrevet 24. februar 2004 Kake! Og kanskje sjokoladekake? Brownie - med nøtter og rosiner? Jeg hadde blitt veldig glad for det, i hvert fall! Amarone
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2004 #3 Skrevet 24. februar 2004 På jobben min har vi "kake" hver fredag, men det trenger ikke være kake. Sist gang det var min tur hadde jeg med gele med frukt, laget i randform. To pakker gele og etpar bokser hermetisk frukt er relativt billig. Ellers går det i vestlandslefse med sukker og kanel, fruktsalat, is med bær/frukt alt etter årstid, og selvfølgelig kaker av ymse slag.
Arkana Skrevet 24. februar 2004 #4 Skrevet 24. februar 2004 Mine supergode brownies er kjempeenkle å lage, ett tygg og du er hekta! 200 g mørk sjokolade 170 g smør 4 dl sukker 4 egg 2 ts vaniljesukker 2,5 dl hvetemel evt hakkede valnøtter Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne. Stek ved 175 grader i ca 45 minutter. Doble oppskriften for en stor langpanne.
Gjest Tex Skrevet 24. februar 2004 #5 Skrevet 24. februar 2004 Hmmm.... Jeg jobber i barnehage, der ungene alltid har med en eller annen kake når de har bursdag. Med over femti unger i barnehagen blir det veeel mye sjokoladekake innimellom.... Men damene er noen ordentlige slikkmunner, da.... Ville dere syns det var for kaldt med is og (varm) sjokoladesaus nå på vinteren...?
Gjest BærtBært Skrevet 24. februar 2004 #6 Skrevet 24. februar 2004 Kanskje litt utenom sesongen, men enkelt og billig: Kjøp en eller flere bokser med fruktcoctail, kan gjerne "sprites" opp med litt fersk frukt som banan, druer, kiwi osv. Og kjøp iskrem og ha ved siden av. Eller ferdig rullekake som skjæres i skiver, på med en raus klatt krem av ferdig eller hjemmlaget type, pynt med fersk frukt, hakket sjokolade, kakepynt eller det du har for hånd. Dette har iallfall blitt tatt godt imot her på min jobb som et avbrekk fra de vanlige kakene (selvom det er nå godt med ei hjemmelagd kake og da )
Amarone Skrevet 24. februar 2004 #7 Skrevet 24. februar 2004 Is er bra året rundt... Men skulle du ha noe heeelt annet enn søtt, så kunne du jo kjørt marinerte oliven/ godt brød/ tapenade og tzatziki? Det er også godt og ganske billig. Og barna vil sikkert ikke mase om å få smake heller! Amarone
Arkana Skrevet 24. februar 2004 #8 Skrevet 24. februar 2004 Men damene er noen ordentlige slikkmunner, da.... Ville dere syns det var for kaldt med is og (varm) sjokoladesaus nå på vinteren...? Å nei, is og sjokoladesaus er nam nam året rundt! Og et lite tips: nonstop, M og peanøtter er aldeles nydelig med is og sjokoladesaus!
Gjest Tex Skrevet 24. februar 2004 #9 Skrevet 24. februar 2004 Da tror jeg det blir is, det er iallefall veeeeldig lettvint Tusen takk for alle tips, og jeg skal forsøke å huske peanøtt-tipset.... Hva slags is liker dere best da? Tenker jeg kjøper et par forskjellige bokser, hva ville dere hatt?
Arkana Skrevet 24. februar 2004 #10 Skrevet 24. februar 2004 Da tror jeg det blir is, det er iallefall veeeeldig lettvint Tusen takk for alle tips, og jeg skal forsøke å huske peanøtt-tipset.... Hva slags is liker dere best da? Tenker jeg kjøper et par forskjellige bokser, hva ville dere hatt? Jeg synes vanilje er godt og enkelt, kunne selvsagt ramset opp en hel masse favoritter blandt Mövenpick og Haagen Dasz, men det er vel neppe en prisklassen du ser etter. Hva med sånn "tress"-is, med tre forskjellige smaker i ett?
LilleBille Skrevet 24. februar 2004 #11 Skrevet 24. februar 2004 .. selv om du har bestemt deg for is... prøver jeg meg med et lite forslag om melonsalat... Det er nydelig det.. og lages fint dagen i forveien... Lag små kuler/biter av "alle" de sortene melon som kan oppdives - blandes sammen - og slå over LITT sukkerlake. Settes kaldt til servering .. kan gjerne lages dagen før... - og er det ingen nøttealergikere er det nydelig med hasselnøtter oppi (og noen liker rosiner.. men det synes ikke jeg er noe godt) Kan godt serveres til is.. Ang is... anbefaler Møvenpick - med Macadamia nøtter og karamell... det er godt det...
Gjest Tex Skrevet 24. februar 2004 #12 Skrevet 24. februar 2004 Isen kan koste hva den vil, jeg mente bare i utgangspunktet at jeg ikke gidder å spandere mange hundre kroner på dette, men et par hundringser kan jeg jo avse, jeg fyller jo faktisk tredve.... Så kom igjen hva er tidenes beste is og ikke minst, hvor kan jeg kjøpe den? Fex Ultra på Bryn senteret i Oslo...?
liv Skrevet 24. februar 2004 #13 Skrevet 24. februar 2004 hva med å smelle sammen noen sveler til den isen? Jeg vil ha svele nå.. Butikken er stengt. Jaja, får ta det i morgen..
Arkana Skrevet 24. februar 2004 #14 Skrevet 24. februar 2004 Isen kan koste hva den vil, jeg mente bare i utgangspunktet at jeg ikke gidder å spandere mange hundre kroner på dette, men et par hundringser kan jeg jo avse, jeg fyller jo faktisk tredve.... Så kom igjen hva er tidenes beste is og ikke minst, hvor kan jeg kjøpe den? Fex Ultra på Bryn senteret i Oslo...? Jeg synes de aller fleste Haagen Dasz-iser er utrolig gode. Belgian Chocolate og Cookies and Cream er vel desidert favoritter. Mövenpick Maple Walnuts er også utrolig god. Ultra selger flere gode italienske iser, så bare ta en titt i frysedisken og se etter noen lekkerbiskener. Tror de bl.a. hadde en kjempegod cappuccino-is eller noe sånt.
Bergenspike Skrevet 24. februar 2004 #15 Skrevet 24. februar 2004 jeg fyller jo faktisk tredve.... Gratulerer på forskudd!
Gjest Pjusk Skrevet 25. februar 2004 #17 Skrevet 25. februar 2004 Vel, her kommer sikkert et dumt spørsmål: Når du sier varm sjokoladesaus - hvordan lager du den da? For jeg går ut fra at du da ikke mener Freias sjokoladesaus som du varmer....
Gjest Tex Skrevet 25. februar 2004 #18 Skrevet 25. februar 2004 Når du sier varm sjokoladesaus - hvordan lager du den da? For jeg går ut fra at du da ikke mener Freias sjokoladesaus som du varmer.... Jo tenk, akkurat det gjør jeg! Funker kjempebra! Jeg kjøper litersflaske med sjokoladesaus på Smart Club og varmer hele flasken i varmt vannbad i kummen. Funker alldeles utmerket!
Gjest Pjusk Skrevet 25. februar 2004 #19 Skrevet 25. februar 2004 Å ja! Is med varm saus hørtes iallefall veldig godt ut!
minniepus Skrevet 25. februar 2004 #20 Skrevet 25. februar 2004 Is... nam Sjokoladesaus ... nam Fruktcoctail... æsj God is? Prikkete (vanilje med sjokoladebiter), Diplom sin Melkesjokolade (veldig fan av sjokoladeis).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå