Gjest Unknown Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Jeg trenger litt hjelp til valg av bilstoler, blir helt surrete av alt jeg har lest på nett siste timen! M er 3 år og sitter fortsatt bakovervendt i "min" bil. Ho har klaget en lang stund og synes ikke det er greit mer, men vi holder ut litt til. Stort sett er bilturene korte og bare til og bra bhg, så vi klarer litt sutring. Likevell har jeg begynt å se litt rundt etter en stol som er snudd andre veien. I lengden er ikke det holdbart sånn vi har det nå, og jeg ser for meg at når vinterklær, flere lag og mye vått, snø og fysj kommer inn i bildet, så må vi faktisk vurdere noe annet. (og ja, jeg er helt fullstendig klar over at bakover er det beste i flere år til, men det går rett og slett ikke, annet enn at vi kjøper ny bil og det er ikke aktuelt akkurat nå.) Men hvilken stol velger vi? Ho har akkurat rundet 15 kg, er det da best med beltestol? Selv om det bare er 15,1 kg? Blir vell litt mer før vi får byttet, men likevel er det jo rett over grensen? Og så neste dillemma: I pappas bil sitter ho fremovervendt med 5-punkt, burde vi bytte til beltestol der? Langt innlegg, jeg er så usikker på hva som er best når ho ligger sånn på 15-kg grensen...
kaprifolen Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Ville hatt henne i 5-punktssele så lenge som mulig... http://tpn.vg.no/intervju/tittel/2261
Britt Banditt Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Det er et cybex sete som har kommet best ut i test av forovervendt, så hvis du må snu henne så ville jeg valgt det (husker ikke hva det heter, men det har en stor "klump" foran).
Gjest Unknown Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Takk for svar! Skal undersøke det cubex-setet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå