Gå til innhold

Menn og pupper

Gjest Filleproletiet

Fremhevede innlegg

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Relevansen er at dette ikke er forskning, ment sagt i en litt spøkefull tone - det er en løst framsatt teori. Og jeg synes god forskning er sexy - så ja, det hadde absolutt vært en mulig vei å få meg i seng på ;)

Ser egentlig ikke at jeg trenger å komme med en mot-teori her. Jeg argumenterer mot påstanden om at disse "forskerne" har funnet en biologisk sammenheng for at menn synes pupper er sexy.

Så hvorfor synes menn pupper er sexy da?

Ikke veit jeg - kulturelt betinget? De signaliserer at kvinnen er seksuelt moden og derfor seksuelt tilgjengelig? Teorien om at pupper er rumpe foran som ble utvikla etter at vi reiste oss og begynte å gå på to?

Hvorfor er langt hår sexy? Hvorfor er kvinnekjønn sexy? Hvorfor er rund rumpe sexy?

Det er menn som bryr seg lite om pupper, men foretrekker rumper - har de hjerneskade? Mer sannsynlig er vel at hva vi synes er sexy betinga av helt andre faktorer :)

Er vel bare jeg som vil til mamma da, I guess! :(

:D

Jaja..da kan jeg i hvert fall suge meg blå uten så mye skam fremover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er vel bare jeg som vil til mamma da, I guess! :(

:D

Jaja..da kan jeg i hvert fall suge meg blå uten så mye skam fremover.

Ødipuskompleks....? :sexy:

Sorry, nå bare bøller jeg :fnise:

Men det er nokså interessant hva som gjør at kropp blir sexy, siden kroppsidealer ikke er konstante. I tider med stor fattigdom blir f.eks overvekt særlig attraktivt. Når kroppsarbeide utendørs var vanlig ble bleke ansikter noe å hige etter og muskulære kvinnekropper usexy.

Dess mer jeg tenker på det, dess mer mistenker jeg at hva vi synes er sexy er sterkt kulturelt betinga :)

Endret av inox
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Ødipuskompleks....? :sexy:

Sorry, nå bare bøller jeg :fnise:

Men det er nokså interessant hva som gjør at kropp blir sexy, siden kroppsidealer ikke er konstante. I tider med stor fattigdom blir f.eks overvekt særlig attraktivt. Når kroppsarbeide utendørs var vanlig ble bleke ansikter noe å hige etter og muskulære kvinnekropper usexy.

Dess mer jeg tenker på det, dess mer mistenker jeg at hva vi synes er sexy er sterkt kulturelt betinga :)

Men noen biologiske betingelser må jo være til stede. Det er nok ikke slik i fremtiden at vi på ett eller annet kulturellt nivå begynner å tenne på jenter som veier 12kg eller at innoverpupper blir sexy osv. Våre kulturelle betingelser er biologisk begrenset!

Skrevet

Men noen biologiske betingelser må jo være til stede. Det er nok ikke slik i fremtiden at vi på ett eller annet kulturellt nivå begynner å tenne på jenter som veier 12kg eller at innoverpupper blir sexy osv. Våre kulturelle betingelser er biologisk begrenset!

Er de det?

Midt i natta nå, så leter ikke så innmari hardt og orker ikke lese bakgrunnsmaterialet - men en artikkel i Dagbladet sier noe om dette:

Den gjengse oppfatningen er at hvilke kroppslige attributter som anses som attraktive, varierer etter hvilken tidsalder, kultur og etnisk tilhørighet man tilhører. For eksempel er det lett å se forskjeller i idealet for vestlige kvinners bryststørrelse gjennom de siste hundre åra.

Men nå har en amerikansk forsker gjennom en grundig undersøkelse kommet til at én attributt har vært attråverdig i nær sagt alle kulturer og til nær sagt alle tider: smal midje - fordi det signaliserer at hun er sunn og fruktbar.

At de bruker ord som "en grundig undersøkelse" gjør instinktivt at jeg tviler på hvor mye hold det er i dette - men siden vi driver og spekulerer så :)

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Er de det?

Midt i natta nå, så leter ikke så innmari hardt og orker ikke lese bakgrunnsmaterialet - men en artikkel i Dagbladet sier noe om dette:

At de bruker ord som "en grundig undersøkelse" gjør instinktivt at jeg tviler på hvor mye hold det er i dette - men siden vi driver og spekulerer så :)

Det siste jeg velger å spekulere i - i natt er at du studerer på humanistisk fakultet!

Skrevet

Denne påstanden er jo innmari interessant - Stressede menn tiltrekkes av større kvinner

Gjennom den nye studien undersøker de om tidligere kjente stressinduserte forskjeller også gjenspeiles i kortvarige stressituasjoner.

- I miljøer der det er lite mat skifter folks preferanser for kroppstørrelse til tyngre, sammenlignet med miljøer der det er rikelig med mat og en mer avslappet atmosfære, sier Tovee til BBC.

For å simulere økt stressnivå ble en testgruppe menn plassert i intervjusituasjoner og situasjoner der de måtte tale for forsamlinger. Siden ble deres BMI-preferanser sammenlignet med en kontrollgruppe av ikke-stressede menn.

Resultatene tyder på at «miljøforandringen» førte til et skifte i retning av å foretrekke tyngre kvinner da mennene fant et større spekter kroppsstørrelser attraktive.

- Endringene er relativt beskjedne sammenlignet med dem man ser mellom ulike kulturelle miljøer. Men de antyder at visse faktorer kan kombineres med andre og føre til en endring, sier Tovee til BBC.

Skrevet

Det siste jeg velger å spekulere i - i natt er at du studerer på humanistisk fakultet!

Definitivt skivebom! :ler2:

Jeg bare elsker å kverulere :nigo:

Skrevet

Jeg elsker pupper, kan faktisk ikke få nok av pupper, men jeg liker ikke gigantiske pupper, mer enn en håndfull er vekkastet. Jeg elsker å kosemose med pupper, og jeg elsker å suge/slikke på pupper.

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området, men pupper har jo en klar link til forplantning. Har ikke damen pupper så tenner jeg ikke på henne, ergo jeg tenner heller ikke på noen som ikke kan få barn.

Og til dere damer som tror at vi menn koser med puppene deres fordi vi tror dere liker det, nope, det er kun av ren egoisme ;)

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Definitivt skivebom! :ler2:

Jeg bare elsker å kverulere :nigo:

Søtt og irriterende på en gang! (Kvinner med mening, altså) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...