Alvina Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Laget fårikål på mandag, og den stod på kjøkkenet til neste dag, da la jeg gryte i kjøleskapet. Kjøttet har jeg ikke problemer med pga utløpsdato, men kålen? Kan man spise det etter fire døgn? (vet at jeg burde vite dette men det vet jeg faktisk ikke)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Spørs hvor hysterisk du er, men slik jeg ser det: Ja. (Selv om jeg har litt problem med at den stod ute en natt først. Anonym poster: d8ab3adf28cf0ccec9ecbda732dbef7d
Alvina Skrevet 26. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2012 Ja, det er de tolv timene på benken som plager meg, så det er bare å kaste i søpla da... Det er jo synd, for det var godt. Også dagen etterpå (varmet ikke opp i samme kjele). Men kål er jo noe som kan lage kaos i magen, så jeg er i sterk tvil ...
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Kan du ikke ta ut kjøttet og kjøpe ny kål?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Laget fårikål på mandag, og den stod på kjøkkenet til neste dag, da la jeg gryte i kjøleskapet. Kjøttet har jeg ikke problemer med pga utløpsdato, men kålen? Kan man spise det etter fire døgn? (vet at jeg burde vite dette men det vet jeg faktisk ikke) Ikke spis det, ikke pga kålen, men pga at kjøttet kan ha blitt dårlig av å stå ute i romtemperatur. Anonym poster: 7c0e69aaae2e7607c9e0268d47911caf
Alvina Skrevet 27. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2012 (endret) Ikke spis det, ikke pga kålen, men pga at kjøttet kan ha blitt dårlig av å stå ute i romtemperatur. Anonym poster: 7c0e69aaae2e7607c9e0268d47911caf Tror kjøttet hadde klart seg en natt på kjøkkenbenken, men nå har gryta stått i kjøleskapet siden mandag og da tør jeg ikke gjøre annet enn å kaste det i bosset. Har en preferanse, det jeg ikke ville gitt til bikkja, vil jeg heller ikke spise selv. Og jeg har smakt på mye hundemat, bare for å sjekke kvaliteten og rettferdiggjøre at hunder får det aller beste. Men vom og hundemat, giddet jeg ikke smake på. Det ble for rått og for mye for meg, men vet at det er det beste aktive hunder kan få. Har også smakt på mat man gir akvarifefisk. Men kattemat har jeg aldri hatt sansen for å smake, sannsynligvis fordi jeg ikke har katt. Avsporing.... Endret 27. september 2012 av Alvina
Alvina Skrevet 27. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2012 Kan du ikke ta ut kjøttet og kjøpe ny kål? Tviler på det, hvis det har dannet seg bakterier er det i kjøttet også. Kjøtt vet jeg mer om enn om kål....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå