Gjest inox Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Kirkens Bymisjon gjentar juleaksjonen Lys i mørket denne høsten - noen som var med i fjor? De tar imot hjemmelaga småplagg i ull som de deler ut til vanskeligstilte: Kirkens Bymisjon trenger først og fremst strikket eller heklet tilbehør som votter, luer, sokker og skjerf til kvinner, barn og særlig menn. Det er flest av dem der ute. Vi anbefaler at du strikker i ull. Takk for at du bidrar :-) http://www.hobbyklubben.no/general/display.asp?iFileId=1864227&sKey=0981 Strikka en del luer ifjor, og har alt strikka noen nå i høst som ligger klare - kjempekjekt at restenøster som bare ligger her kan bli til noe nyttig
Noir Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Jeg støtter heller veldedighet som er religiøst nøytrale, men bra tiltak. 3
Gjest inox Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Hm, der sier du noe - av en eller annen grunn så er kirkens bymisjon "nøytrale" i huet mitt? Selv om det selvsagt ikke stemmer. For meg er uansett tanken på at noen uteliggere kan få hjemmestrikka sokker god nok grunn til å bidra Intervjuene med noen av dem som fikk i fjor er aldeles rørende - det at noen fremmede mennesker hadde brukt tid og omtanke på å lage noe til dem som ellers blir møtt med så liten respekt var visst det som varmet aller mest
Ambivalent Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Bumper opp denne jeg! Har mye restegarn jeg skal prøve å bruke opp og sende inn! Jeg er ateist, men jeg synes dette tiltaket er veldig bra og vil gjerne bidra. Jeg føler man direkte hjelper de som faktisk trenger hjelp, selv om det går gjennom et kristent foretak. 3
Marwel Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Synes dette er kjempebra. Og de fleste tiltak i byen jeg bor i blir faktisk administrert av kirkens bymisjon. Synes faktisk det blir litt for dumt å ikke vil støtte et tiltak bare fordi det er en religiøs organisasjon som står bak. 1
Noir Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Synes dette er kjempebra. Og de fleste tiltak i byen jeg bor i blir faktisk administrert av kirkens bymisjon. Synes faktisk det blir litt for dumt å ikke vil støtte et tiltak bare fordi det er en religiøs organisasjon som står bak. Det er da ikke noe dumt med det. Jeg har ikke overskudd til å støtte alle tiltak som gjøres, og velger heller å gi min støtte på andre måter. Og som sagt: Bra tiltak, jeg synes Kirkens Bymisjon gjør mye bra arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå