asdfghjk Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Det jeg lurer på er: Hva betyr egentlig relativt? Jeg sier: Joda, det var et relativt bra nivå. Der ville jeg oversatt det med: "ganske" Hva mener folk når de sier: "Alt er relativt?" Hva betyr relativt i den sammenhengen?
Guybrush Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Det betyr at det er bra alt tatt i betraktning. Om du springer 100 meter på 14 sekunder ville det i utgangspunktet være dårlig. Men om du har kun en fot for eksempel er det "relativt bra". da ville ikke "ganske" fungert
Budsom Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Alt er relativt = sett i sammenheng med andre ting. En mann på 180 er relativt høy forhold til en på 170, men lav i forhold til en på 195. Var det en grei forklaring?
asdfghjk Skrevet 26. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2012 (endret) Alt er relativt = sett i sammenheng med andre ting. En mann på 180 er relativt høy forhold til en på 170, men lav i forhold til en på 195. Var det en grei forklaring? Der var forklaringen jeg trengte! Hehe. Endret 26. september 2012 av asdfghjk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå