Gå til innhold

Forsvarlig hundehold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden til en sletning av meg har nettopp fått hvalper. Det ble en komplisert fødsel som endte med keisersnitt.

Han som eier hunden reiste i dag fra hunden og hvalpene innesteng på badet. Der var de inne i 9 timer uten at noen så til de, eller som luftet tispa. Hunden hadde forøvrig bæsjet flere steder på gulvet på denne tiden.

Vet ikke helt om dette er tilrådielig hundehold, særlig med tanke på at det er snakk om en hund som nettopp har tatt keisersnitt. Hva mener dere? Forsvarlig?

Anonym poster: 1f420264981bfea7a01e7049e745d494

Anonym poster: 528af8a09e80342f3632f6655d1f81bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Meld han til Mattilsynet.

Anonym poster: f412af49bb318c06074580c9d5d6bbbe

Skrevet

Her lurer jeg på definisjonen av "nettopp". Er "nettopp" fire timer eller tre uker?

Skrevet

Her lurer jeg på definisjonen av "nettopp". Er "nettopp" fire timer eller tre uker?

Det er snakk et keisersnitt som ble utført for to-tre dager siden.

Skrevet

Da er det i utgangspunktet ikke greit med mindre tispa er i ekstremt god form, samtlige valper dier som de skal etc. På den annen side er det lite mennesker kan bidra med når valpene er så små og at tispa gjør fra seg der hun må, er ikke unormalt. Rett og slett fordi hun ikke vil forlate valpene.

Dette kan være alt fra noenlunde akseptabelt til grusomt. Vanskelig å si uten å kjenne mer til situasjonen. Men når du reagerer som du gjør, så er neppe denne ene situasjonen det eneste som får det til å "skurre" hos deg?

• Liker 3
Skrevet

En meget riktig observasjon Leo.

Det er ikke snakk om et enkelt tilfelle, men et i en lang rekke. Min slektning er en person som ut i fra mitt ståsted ikke skulle hatt ansvaret for dyr. I stedet har han ca 15 stk hunder...Han er blitt meldt til mattilsynet 2 ganger før (av andre), men der mattilsynet har varslet om besøket på forånd. Dermed fikk min slektning tid til å vaske, rydde og ordne med hundene før kontrollørene kom.

Så jeg lurte på om denne hendelsen var det som gjorde at noen igjen burde kontakte mattilsynet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...