Gå til innhold

Mødre: Vil du at gutten din blir forsiktig og sjenert eller rundbrenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et spørsmål til dere som er mødre til små eller ikke fullt så små gutter. Hvis dere bare kunne velge et av disse alternativene, hvilket ville dere velge:

1. Sønnen din blir en sjenert og forsiktig person som er høflig og snill med jenter, og dermed aldri får oppleve hverken sex eller kjærlighet.
  2. Sønnen din blir en utadvendt rundbrenner med lausunger her og der.

De fleste mødre ville vel helst ønske at sønnen havnet et passelig sted midt i mellom disse to, men hvis du måtte velge, hvilket alternativ ville du valgt?

Hovedgrunnen til at jeg lurer er at jeg definitivt tilhører kategori 1, og min mor har en del av skylden for det. Detaljene rundt det akter jeg ikke å gå inn på her.

Så kvinner, hva ville du valgt?

Anonym poster: d9c69fccef7c71520d9b93df479dbff5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er uenig i så-delen på punkt 1 - jeg har nemlig nesten utelukkende hatt sex med og vært i forhold med sjenerte, høflige gutter. The joys of internet. Så noen av de får både sex og kjærlighet.

Og jeg velger helt klart alt. 1 men det er sikkert fordi det er slike gutter jeg selv foretrekker

• Liker 12
Skrevet

jeg er uenig i så-delen på punkt 1 - jeg har nemlig nesten utelukkende hatt sex med og vært i forhold med sjenerte, høflige gutter. The joys of internet. Så noen av de får både sex og kjærlighet.

Og jeg velger helt klart alt. 1 men det er sikkert fordi det er slike gutter jeg selv foretrekker

At noen sjenerte gutter klarer å finne seg dame over nett gjør ikke slutt på regelen om at sjenerte, høflige menn stiller langt svakere på damefronten enn utadvendte menn med god selvtillit og litt frekkhet. For hver sjenerte mann som på mirakuløst vis har klart å finne seg ei dame sitter det noen titalls tilbake som aldri opplever noe på damefronten.

• Liker 4
Skrevet

At noen sjenerte gutter klarer å finne seg dame over nett gjør ikke slutt på regelen om at sjenerte, høflige menn stiller langt svakere på damefronten enn utadvendte menn med god selvtillit og litt frekkhet. For hver sjenerte mann som på mirakuløst vis har klart å finne seg ei dame sitter det noen titalls tilbake som aldri opplever noe på damefronten.

Litt frekkhet er bra, absolutt. Men heller sjenert enn idiot

• Liker 11
Skrevet

Jeg prenter inn i min 7åring allerede nå at han alltid må lytte til jentene og alltid ta nei for et nei. Og tenke over hva han gjør, både med gutter og jenter, så de ikke blir såret.

Ingen rundbrenner her i gården- la oss håpe siste ledd i den kjeden var hans far..... ;)

Anonym poster: 6a1bdc68dfe0c53d80af4ff85ebecc38

• Liker 11
Skrevet

Jeg vet at han blir en nr1. Han er autist så tviler på at han blir en som løper rundt og hopper til sengs med hver eneste dame han møter.

Men av de 2 valgene her ville jeg klart valgt en sønn i kategori 1 uansett. Man kan få sex og kjærlighet selvom man er forsiktig, høflig og sjenert

Anonym poster: 93f1f9927c2b2b74d3923f5ad80fda2b

• Liker 3
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

eg prøver å lære han å vise respekt for damer/jenter (andre menneske og, sjølvsagt). Prøver å opparbeide sjølvtillitten og sjølvkjensla hans.

Skrevet

Her kommer et spørsmål til dere som er mødre til små eller ikke fullt så små gutter. Hvis dere bare kunne velge et av disse alternativene, hvilket ville dere velge:

1. Sønnen din blir en sjenert og forsiktig person som er høflig og snill med jenter, og dermed aldri får oppleve hverken sex eller kjærlighet.

De fleste mødre ville vel helst ønske at sønnen havnet et passelig sted midt i mellom disse to, men hvis du måtte velge, hvilket alternativ ville du valgt?

Hovedgrunnen til at jeg lurer er at jeg definitivt tilhører kategori 1, og min mor har en del av skylden for det. Detaljene rundt det akter jeg ikke å gå inn på her.

Fremfor alt , ønsker jeg at mine barn i kraft av sin egenart , skal fortsette å tørre å være seg selv. At de er det er jeg mektig stolt av.

Anonym poster: 2379a62d31597b7044987726b859e591

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper han får nok selvtillit til å ikke havne i noen av de kategoriene...

• Liker 7
Skrevet

Mulig rundbrennerne får mye sex, men kjærlighet? Nope. Akkurat den har jeg liten tro på.

Damer vil da heller ha en snill og høflig kar til kjæreste. Og til og med de med downs har sex i disse dager...

• Liker 6
Skrevet

Når det kommer til å lære gutten respekt for jenter er dette vel og bra, men jeg ser veldig ofte at gutter får dette såpass hardt inn fra sine mødre at de endre opp med "for mye" respekt og snillhet. Guttene blir tøfler og nærmest redd for jenter. Finn en mellomting! Han trenger en far som også kan fortelle han litt, slik at han får to syn på det (ikke at faren skal fortelle han det motsatte).

Skrevet

Jeg prenter inn i min 7åring allerede nå at han alltid må lytte til jentene og alltid ta nei for et nei. Og tenke over hva han gjør, både med gutter og jenter, så de ikke blir såret.

Ingen rundbrenner her i gården- la oss håpe siste ledd i den kjeden var hans far..... ;)

Det er håpet vil nok bli innfridd. Du risikerer å få en sønn som er jomfru til han er 40. Hvorfor oppdrar mødre sine sønner til å bli det motsatte av hva damer tenner på?

Anonym poster: d1de0fb8ca18eeb93ca3c6f249268253

• Liker 3
Skrevet

Mulig rundbrennerne får mye sex, men kjærlighet? Nope. Akkurat den har jeg liten tro på.

Damer vil da heller ha en snill og høflig kar til kjæreste. Og til og med de med downs har sex i disse dager...

Så hvorfor velger dere da ikke å ligge med de sjenerte og høflige? Jeg mener, hvis det er slike dere sier dere liker, så virker det uforståelig på meg at dere velger rundbrennerne.

• Liker 1
Gjest skjønner ikke
Skrevet

Skjønner ikke det der.

Hans far var en rundbrenner. ifølge deg. Det førte til at du foretrakk han, han ble pappa og hans foreldre ble besteforeldre. MEN din egen sønn ønsker du skal bli en du selv IKKE vil ha sex (og dermed barn med). Ønsker du ikke å bli bestemor??

Jeg har 2 sønner og jeg veit hva den "riktig" oppdragelsen skal innholde ifb.m oppførsel mot jenter. Men samtidig veit jeg hvem som er vinneren på kjøttmarkedet. Så da er dilemmaet, slipe ned testosteron kantene slik at de blir runde , empatiske, snille metrofile konfliktsky søte gutter. Eller kjøre på med "take shit from no one" greier.

Noen nevner kjærlighet vs sex?!

Det er jo bare bambus. Hva om jeg er utro mot min kone og unnskylder det med jeg "eelsker med deg" og bare knuller henne. ( Fritt oversatt fra Eddie Murphy RAW).

Sorry men pult er pult, og de snille får minst. Så mødrene her ønsker tydeligvis å oppdra sine barn til det ikke foretrakk selv.

Kvinner er ikke logiske vesen overhodet.

Skrevet (endret)

Hei Anonym, jeg var i kategori 1 slitsomt lenge, og ble faktisk gift mens jeg fortsatt var nesten der.

Jeg vet ikke hvor gammel du er , men du er kanskje 18. 18-åringer er ikke helt fullvoksne og har dårligere drag på sine jevnaldrende enn de fortjener. I så fall bør du innse at du biologisk er mer på nivå med 16,17-år gamle jenter, og heller se litt mer på disse jentene. Jeg kikket litt feil vei, og det var ikke fruktbart.

Legg også merke til at jentene nå til dags er svært forskjellige. Du finner alt fra gammeldags sexstrategi til gangbangere.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke det der.

Hans far var en rundbrenner. ifølge deg. Det førte til at du foretrakk han, han ble pappa og hans foreldre ble besteforeldre. MEN din egen sønn ønsker du skal bli en du selv IKKE vil ha sex (og dermed barn med). Ønsker du ikke å bli bestemor??

Jeg har 2 sønner og jeg veit hva den "riktig" oppdragelsen skal innholde ifb.m oppførsel mot jenter. Men samtidig veit jeg hvem som er vinneren på kjøttmarkedet. Så da er dilemmaet, slipe ned testosteron kantene slik at de blir runde , empatiske, snille metrofile konfliktsky søte gutter. Eller kjøre på med "take shit from no one" greier.

Noen nevner kjærlighet vs sex?!

Det er jo bare bambus. Hva om jeg er utro mot min kone og unnskylder det med jeg "eelsker med deg" og bare knuller henne. ( Fritt oversatt fra Eddie Murphy RAW).

Sorry men pult er pult, og de snille får minst. Så mødrene her ønsker tydeligvis å oppdra sine barn til det ikke foretrakk selv.

Kvinner er ikke logiske vesen overhodet.

Ganske enig i dette. Greit nok at mødrene lærer en grunnleggende respekt for begge kjønn, men problemet er at dette ofte tas for langt ovenfor gutter. De blir så fulle av respekt at det totalt mister draget og havner på etterskudd i sjekking og samliv sammenlignet med sine jevnaldrende kamerater. Det betyr ikke at de aldri lærer å knekke "koden" i forhold til jenter, men er likevel ganske uheldig fordi sannsynligheten for at de aldri lærer å håndtere kvinner blir større. Når gutter ikke får lært dette i tenårene, så blir presset på å lære å håndtere kvinner større når de er unge voksne, samtidig som det da også er større press på å finne partnere. Altså må de da både bruke tid på å lære og finne en seriøs kjæreste når de egentlig burde ha hatt mer relasjonell kompetanse fra tenårene slik at de kunne dedikert all sin fokus på å finne noen.

For mange ordner dette seg likevel, men en kan ikke feie under teppet at det også er flere og flere menn som faller av denne viktige arenaen i samfunnet med de konsekvensene det medfører som ensomhet, psykiske problemer og i de verste tilfellene selvmord. Å ha evnen til å kunne ha meningsfulle romantiske relasjoner er ganske viktig for de aller fleste, og en mangel på slik evne oppleves som katastrofal av mange menn. Tenk deg å ikke kunne ta del i de aspektene av livet som det å ha kjæreste, samboer eller om man ønsker, kone og barn, som andre rundt deg tar for gitt.

Effekten forsterkes ytterligere av holdningspåvirkning fra land der macho kulturen står mye sterkere, tenåringsjenter lar seg i større grad sjarmere og imponere av de "tøffe gutta" fra kulturer der det er både tillatt og ønskelig å oppføre seg mer macho. Det gjør at gutter som er for "runde" i kantene faller ennå lengere bak, de må ikke lenger bare konkurrere med sine jevnaldrende og kulturelt relativt like gutter, de møter også økt konkurranse fra "machoguttene".

Det er derfor merkelig at kvinner ønsker å øke sannsynligheten for at sine guttebarn ikke vil finne seg kjæreste og etterhvert kone og evt. familie. Men de risikerer å skyte seg selv i foten, for de øker også risikoen for at de aldri noensinne kommer til å få barnebarn.

Skrevet

Men hallo: har ikke disse guttene en far som også har et oppdrageransvar? Hvis vi nå skal ta ts` problemstilling på alvor.

Hvis det er sånn at mor har eneansvar for alt som går galt - hvorfor har ikke far vært på banen? Og vær så snill: spar meg for sutring om at "far ikke får lov" - fedre har aldri i historien vært så tilstede i sine barns liv som de er i det moderne Norge.

Egentlig er vel denne tråden også et utslag av "jeg fortjener det" mentaliteten - en ung gutt som ikke får de jentene han tror han har "krav" på. Og da er det jo mye lettere å skylde på mor/feminisme hva vet jeg, enn å selv ta tak i sitt eget liv og å innse at man har ikke KRAV på noe som helst fra andre mennesker.

Skrevet

Så hvorfor velger dere da ikke å ligge med de sjenerte og høflige? Jeg mener, hvis det er slike dere sier dere liker, så virker det uforståelig på meg at dere velger rundbrennerne.

Det er ikke mange rundbrennere som har fått røre kroppen min for å si det slikt. Men det finnes gjerne en mellomting mellom å være sjenert og høflig og en stor drittsekk. Det går an å være snill uten å være sjenert liksom. Det er ikke alltid like lett å komme innpå de som er sjenert på lik linje med de som er litt mer frempå.

Skrevet

Men hallo: har ikke disse guttene en far som også har et oppdrageransvar? Hvis vi nå skal ta ts` problemstilling på alvor.

Hvis det er sånn at mor har eneansvar for alt som går galt - hvorfor har ikke far vært på banen?Egentlig er vel denne tråden også et utslag av "jeg fortjener det" mentaliteten - en ung gutt som ikke får de jentene han tror han har "krav" på.

Det var spørsmål hvordan mødrene ville at sønnen skal bli.

De som oppdrar guttene til å bli sjenerte og tilbakeholdne (snille gutter). Vil få en snill gutt antagelig, men samtidig vil han bli taperen på kjøttmarkedet.

Hvem snakker om å fortjene??

Tipper det handler om at alle mødre ser på nettopp sine sønner som fantantastiske flotte unge menn som alle andre vil legge merke til og at jentene vil flokke seg rundt. Og her gjelder å å sørge for at poden behandler flokken sin pent. :icon_lol:

I Hollywood produksjoner får alltid den snille gutten den populære jenta tilslutt. Vel slik er det ikke i virkeligheten. det tror jeg vi kan være enige om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...