Gå til innhold

Roma-billetter til vatikanet og div annet om Roma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan folk har gjort det med billetter til museumene i vatikanet og det sixtinske kapell? Og om man har vært på guidet tur der kontra å bare kjøpe inngangsbilletter og kikke rundt selv?

Litt vanskelig å bestemme seg...

og det ser ut til at man må velge klokkeslett på inngangsbilletten man kjøper på nett...men vet jo ikke når klokka det er best...??

Har også hørt om katakomber i Roma, noen som har vært på tur dit?

Ellers mottas alle tips med takk :o)

Anonym poster: a77ecf5d16e0d3e9749a76a3d50e3c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var i Roma før sommerferien, og var da på guidet tur i vatikanet og sixtinske kapell. Vi kjøpte billetter via hotellet når vi var kommet frem. Ble da hentet av en minibuss på hotellet dagen turen fant sted, og betalte til de som hentet oss, og ble kjørt til utenfor vatikanet. Vi fikk gå rett forbi køen (siden vi var der i 8-tiden, var køen på "bare" 1 time, kommer du uten guide senere på dagen må du regne med å stå myyye lenger.) Det er ikke god nok tid til å gå gjennom hele vatikanet på en dag, så guiden tok oss med på det hun mente var mest interessant og fortalte veldig mye som jeg aldri hadde fått med meg uten guide. Inne i sistine chappel har er det ikke låv til å guide, står vakter å passer på og husjer når det blir for mye lyd...), men inne i st. peters kirken var det låv, så lenge vi ikke stoppet opp, men hun snakket samtidig som vi gikk - sært.

Husker ikke hvor mye jeg betalte for turen, men det var definitivt verdt det.

Skrevet

Tips når du skal inn på Colosseum:

når du kommer til Colosseum ignorerer du alle som vil hjelpe deg inn/guide deg/hjelpe deg forbi køen. Like ved siden av Colosseum (30 meter) ligger Palatinerhøyden (Palatine) Gå i billettluka der og kjøp "kombi"-billett til Palatino og Colosseum. Koster ca 2 euro mer enn kun Colosseum, men da kan du bare spankulere elegant forbi en tre-timers lange køen til Colosseum og rett inn. It works! Been there - done that

blank.gif

Etterpå tar du en tur i Palatino i tillegg hvis du gidder. Fint der også....

Anonym poster: 6e0001e7b476f05e242b3a286edfa43f

Skrevet

Når vi var og såg colloseum kjøpte vi kombinert guidet tur for colloseum, palatinerhøyden og for vatikanet. Tror ærlig talt ikke vi hadde fått så mye utav turen til vatikanet om vi ikke hadde hatt guide:) og så er det jo deilig å slippe køen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...