Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det var noe galt med tilbakemeldingen fra Caroline, jeg? Det er jo faktisk helt latterlig av hun andre å f. eks sammenligne fårepølser med grovt brød. Det er jo ikke slik at de som går på lavkarbo spiser pølser til hvert måltid! Det handler jo rett og slett om å velge de naturlige, fete produktene (og ikke lettrømme f. eks) og heller spise laks og grønnsaker til middag enn pannekaker og kjøttkaker dynket i saus.

Det virker som at alle skal få lavkarbo til å gå ut på å spise så mye usunt fett som mulig! Jeg har ikke så mye peiling på det kostholdet, men såpass har jeg skjønt, at de ikke spiser smør til frokost.

Anonym poster: dad4352205a162feb2d11d0a270a304f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser så sliten av å ha en lavkarbolivsstil skal jeg spise karbohydrater resten av livet!!!

Anonym poster: 8fe24fc71c2e3edc400c40e069d0393f

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser så sliten av å ha en lavkarbolivsstil skal jeg spise karbohydrater resten av livet!!!

Glemte bildet...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang dere er i en klesbutikk, se hvor liten en singlet og en skinny jeans er i str XS. Ser ut som noe som kunne passet en 8-9 åring. Ser bare ikke normalt ut at en voksen person går inn i den str.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller de blir sliten av å takle all hetsen de leser om seg selv og utseendet sitt, og ikke minst at de så vidt kan røre på seg eller si ett ord uten at noen finner noe galt med det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang dere er i en klesbutikk, se hvor liten en singlet og en skinny jeans er i str XS. Ser ut som noe som kunne passet en 8-9 åring. Ser bare ikke normalt ut at en voksen person går inn i den str.

Jeg bruker singletter i str xs, er 170 høy og veier 60kg, har godt med fett på kroppen (altså - ser bra ut i klær, men ikke fullt så bra uten). Så nei, jeg er absolutt ikke enig i at det er noe som kunne passet en 8-9 åring.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var noe galt med tilbakemeldingen fra Caroline, jeg? Det er jo faktisk helt latterlig av hun andre å f. eks sammenligne fårepølser med grovt brød. Det er jo ikke slik at de som går på lavkarbo spiser pølser til hvert måltid! Det handler jo rett og slett om å velge de naturlige, fete produktene (og ikke lettrømme f. eks) og heller spise laks og grønnsaker til middag enn pannekaker og kjøttkaker dynket i saus.

Det virker som at alle skal få lavkarbo til å gå ut på å spise så mye usunt fett som mulig! Jeg har ikke så mye peiling på det kostholdet, men såpass har jeg skjønt, at de ikke spiser smør til frokost.

Altså, jeg tror hun som sammenlignet fårepølser med grovbrød, vet godt at de ikke bare spiser det, tror alle med litt vett i hode, skjønte at det bare var et eksempel satt litt på spissen....

Anonym poster: e64aefebc96d8a2301256741160afff9

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke akkurat det som var problemet med svaret, men heller hersketeknikkene og den manglende selvinnsikten.

Anonym poster: 9fa992525e99d2ff14b34f01421f8ccc

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Manglende selvinnsikt hvor? (konkret uttalelse, takk) Selv om hun forsvarer seg, betyr jo ikke det at hun har manglende selvinnsikt. Hun skriver at kostholdet deres er mye mer enn fårepølser, og det er så vidt jeg kan se det eneste hun skriver direkte om seg selv. Og det kalles ikke manglende selvinnsikt, det kalles fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Manglende selvinnsikt hvor? (konkret uttalelse, takk) Selv om hun forsvarer seg, betyr jo ikke det at hun har manglende selvinnsikt. Hun skriver at kostholdet deres er mye mer enn fårepølser, og det er så vidt jeg kan se det eneste hun skriver direkte om seg selv. Og det kalles ikke manglende selvinnsikt, det kalles fakta.

Ærlig talt.

Anonym poster: 15eb3071ca68033587034c73f3ce2add

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker singletter i str xs, er 170 høy og veier 60kg, har godt med fett på kroppen (altså - ser bra ut i klær, men ikke fullt så bra uten). Så nei, jeg er absolutt ikke enig i at det er noe som kunne passet en 8-9 åring.

hvor handler du da? Str har endret seg de siste to årene. Man må kjøpe en større str. Dette gjelder de største kjedene. Så da vil all logikk si at FF, med XS egentlig er pike str. Hjelp!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men singleter er jo veldig stretchy. Jeg bruker XS i singleter selv om jeg bruker S og av og til M i vanlige overdeler. Og ikke snakk om at jeg hadde fått på meg en bukse i XS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OH MY GOD, jeg vet ikke helt om jeg skal le eller grine. Jeg blir bare mer og mer irritert på Beckham-paret fra Siljan. Jeg er sikker på at Lassebassen får ereksjon av at vi blir irriterte. Han sikler nok av tanken på at han klarer å provosere, og det gjør han virkelig!

Fotballfrue says:

December 13, 2012 at 15:56

For å si det sånn, Hanton. Disse forutinntatte holdningene dine er ti ganger verre enn “mangel på kunnskap.

- C

Reply

Fotballfrue says:

December 14, 2012 at 00:19

Problemet er vel at din subjektive oppfatning er basert på ett bilde, mens vi var der og møtte disse menneskene. For all del, jeg respekterer at du tror de er fattige, og dermed finner det støtende, men da bør du også ta hensyn til at du uttaler deg på særdeles tynt grunnlag.

- C

Fotballfrue says:

December 13, 2012 at 17:37

Mitt inntrykk av deg, Mona, er at du er litt for opptatt av materielle goder. Det skinner gjennom siden du mener at fattigdom og rikdom kun måles i penger, utdannelse etc.

Hva jeg mener med at fattigdom også eksisterer hos de med mye penger? At du ikke forstår det, bekrefter bare mitt inntrykk av deg. Du kan ha så mye penger du bare vil, sitter du der venneløs og ensom er det lite verdt.

Jeg skal ikke stikke under stol at vi har mye penger, og av mange blir ansett som rike. Men personlig føler jeg meg ikke noe rikere enn for 3 år siden.

- C

Fotballfrue says:

December 14, 2012 at 01:37

Jeg har da ikke kalt meg rik, jeg sa at mange anser oss som det. Det er noe helt annet. Det var uansett ikke det som var poenget, og jeg la derfor ikke så mye i kommentaren.

Tror heller ikke du skal spekulere i hvor mye vi tjener, da du bommer grovt i dine anslag.

Hva du og din vennekrets tjener er irrelevant i den store sammenhengen, og jeg ser ikke helt poenget med den påstanden annet enn at du selv ønsker å skryte av deg og dine. Hva vil du frem til? Det er sikkert vennekretser som tjener langt mer enn hva din tjener, men hva så?

For øvrig måler jeg ikke rikdom og velstand i penger, og det er ekstremt morsomt å se hvor selvmotsigende den siste kommentaren din er :)

- C

Jeg kjenner hjernecellene mine krymper av å lese disse kommentarerne. Det blinker en dr.Lars-Kristian lampe av disse.

Fotballfrue says:

December 14, 2012 at 15:40

Media elsker å kritisere bloggere, så blir ikke overrasket lenger. Ikke ett ord når det er noe positivt, men når det er muligheter for stygge overskrifter er de rask på avtrekkeren :P

Jeg synes bare det er synd at de ikke klarer å se at bildet er litt mer nyansert enn det de fremstiller det som. Uttalelsene til Tine Sundfør klarte jeg ikke ta seriøst, ikke når hun legger seg på barnehagenivå.

- C

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Anonym poster: 6fd5d641256d81f9850145ce63b11091

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor handler du da? Str har endret seg de siste to årene. Man må kjøpe en større str. Dette gjelder de største kjedene. Så da vil all logikk si at FF, med XS egentlig er pike str. Hjelp!

Hehe, kanskje du må kjøpe en størrelse større, men klesstrørrelser har gått andre veien de siste årene: dvs at dagens M ville vært en L for ti år siden. Vanity sizing kalles det - butikkene har funnet ut at (spesielt) kvinnelige kunder ofte handler mer hvis det viser seg at de plutselig har gått ned en størrelse. http://en.wikipedia.org/wiki/Vanity_sizing

Digresjon: Ofte så hører man at Marilyn Monroe brukte størrelse 40-42 i klær (dette brukes ofte som "bevis" på at dagens skjønnhetsideal er usunt), men da auksjonshuset Sotheby's i NYC skulle legge ut Marilyn Monroes faktisk garderobe ut på auksjon viste det seg at hun i dagens strørrelser brukte 34 i underdel og 36 i overdel. Hun var så petit at auksjonshuset ikke fant utstillingsdukker som var små nok.

http://www.slate.com/articles/arts/doonan/2012/01/was_marilyn_monroe_fat_her_secrets_revealed_.html

Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en av minmote artiklene:

Bloggerne gjemmer seg ofte bak argumenter om sunnhet, men om god helse er målet er ikke den kompromissløse perfeksjonismen veien å gå. Helse handler også om velvære og det å ha et avslappet forhold til mat og kropp. Stålkontroll er i verste fall sykdomsfremmende. Det hele fremstår som gjennomsyret et av en grunnleggende uredelighet. Målet er ikke god helse, men et for mange uoppnåelig kroppsideal som motebransjen daglig er med på å promotere.

Dette burde virkelig FF lese igjen og igjen!

Hvorfor forstår du ikke at du har et ansvar for hva du skriver om i bloggen din? Hvorfor tror du at det bestandig er din blogg som blir skrevet om i slike artikler? Selvinnsikt frøken! Det hadde vært fint.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når anonym bruker verb som; begrunn i en svært saklig formell tone så vet jeg det er FF el Lasse som kommenterer.

Lasse og FF; Skjønner bare ikke at dere gidder eller orker å bruke tid på å forsvare dere, når dere sier dere ikke bryr dere om hva andre måtte mene om dere?? Det er for meg en gåte.

Det som er med FF og Lasse er at de kun forstår poenger som er formulert bokstavelig. Det er også en grunn for at de vrir og vrenger på andres argumenter. Og humor og ironi er saktens fremmedord.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje du må kjøpe en størrelse større, men klesstrørrelser har gått andre veien de siste årene: dvs at dagens M ville vært en L for ti år siden. Vanity sizing kalles det - butikkene har funnet ut at (spesielt) kvinnelige kunder ofte handler mer hvis det viser seg at de plutselig har gått ned en størrelse. http://en.wikipedia....i/Vanity_sizing

Digresjon: Ofte så hører man at Marilyn Monroe brukte størrelse 40-42 i klær (dette brukes ofte som "bevis" på at dagens skjønnhetsideal er usunt), men da auksjonshuset Sotheby's i NYC skulle legge ut Marilyn Monroes faktisk garderobe ut på auksjon viste det seg at hun i dagens strørrelser brukte 34 i underdel og 36 i overdel. Hun var så petit at auksjonshuset ikke fant utstillingsdukker som var små nok.

http://www.slate.com..._revealed_.html

Kanskje de 40-42 er italienske størrelser? Hun skal vel ha hatt målene 89-56-89. Noe som sier seg selv er ganske lite. Og italiensk 40-42 stemmer overens med 34-36 og målene hennes.

Anonym poster: 8440a66a5e0c6475cb0596eb5b0501db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de 40-42 er italienske størrelser? Hun skal vel ha hatt målene 89-56-89. Noe som sier seg selv er ganske lite. Og italiensk 40-42 stemmer overens med 34-36 og målene hennes.

Anonym poster: 8440a66a5e0c6475cb0596eb5b0501db

Nja, hun var jo amerikansk. Det sies ofte at hun var en amerikansk size 8, som er 40-42 i europeiske størrelser (de vi bruker her i skandinavia), og at dette er størrelsen til den gjennomsnittelige amerikanske kvinnen. Det ville vært litt rart om det ble referert til italienske størrelser. Men som sagt: klesstørrelsene har blitt større og større de siste tiårene. Folk blir som kjent feitere og feitere men bruker mindre og mindre størrelser. Størrelsen size 0 er f.eks et resultat av dette, ikke at alle plutselig er blitt så små. Hennes mål synes jeg varierer litt fra kilde til kilde og er jo litt "hear say" - artikkelen som jeg linket til tar utgangspunkt i hennes faktiske garderobe.

Dette er selvsagt en digresjon/ avsporing av debatten og ble bare brukt som et eksempel på at størrelsene ikke har mindre de siste årene som Miranda16 hevdet i sitt innlegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en av minmote artiklene:

Dette burde virkelig FF lese igjen og igjen!

Hvorfor forstår du ikke at du har et ansvar for hva du skriver om i bloggen din? Hvorfor tror du at det bestandig er din blogg som blir skrevet om i slike artikler? Selvinnsikt frøken! Det hadde vært fint.

Hun har full forståelse for at hun har ansvar, men hun får 90 % gode tilbakemeldinger, og da kan hun dessverre ikke gjøre noe med de 10% som kanskje ikke er så gode :opplyser:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...