Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ohhh myyyy gooood.... Nå kom en slags anmeldelse av første del av den sponsede ferieturen, og på tross av mye bråk tidligere har hun heller ikke denne gangen merket innlegget som reklame. Kan hn virkelig det bare fordi hun ikke nevner Ving som reiseoperatør (selv om hun mange ganger tidligere har skrevet at de sponser ferien)? Lurendreier!

Anonym poster: fbe1a87f4a3c0630fead7500cadf39c0

jeg tror hun gør som Kristina andersen gjør. skriver når hun er hjemme noe som dettte: taaaaaaaaaaakk for at jeg fikk lage en reportasjse om dere. :ler:

Anonym poster: bc9201f39ba67d53a9c593ddbfc561b7

Innlegget er redigert for spekulasjoner

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns hun drikker veldig mye. Der syntes jeg hun som rollemodell svikter ovenfor lesere som er helt ned i 9-10 års alderen. Herregud, det her må da ta slutt. Jeg ser på dette som galskap og vanvidd. En ting er en blogg, og å bli sponset på det, men det burde man jammen meg gjøre seg "fortjent" til. Det burde vært strengere regler på dette. Man kan faktisk ikke la hvem som helst uttale seg om ting, og før man vet ordet av det så er hun vel i krangel med en eller annen restaurant, en eller annen sponsor fordi hun ikke får viljen sin eller hva det enn måtte være da. Meg selv med butikk ville aldri sponset henne. Mye pga en alt for drøy drikkekultur, men også fordi man vet aldri hva hun ville sagt om sine sponsorer hvis noe hadde gått galt. Hun har gapt for høyt og hun har gapt litt for lenge nå også. Håper det kommer nye til. Ærlige bloggere med vett i hodet som markedsfører lovlig. Ja takk, da kjøper jeg gjerne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hvordan gikk det så med Odd Grenland dette året?

Jeg vet som sagt ikkeno' om denne dama, men det slår meg at navnet på bloggen er en smule pretensiøst, all den tid mannen hennes ikke akkurat er Robin van Persie eller Andres Iniesta ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun drikker veldig mye. Der syntes jeg hun som rollemodell svikter ovenfor lesere som er helt ned i 9-10 års alderen. Herregud, det her må da ta slutt. Jeg ser på dette som galskap og vanvidd. En ting er en blogg, og å bli sponset på det, men det burde man jammen meg gjøre seg "fortjent" til. Det burde vært strengere regler på dette. Man kan faktisk ikke la hvem som helst uttale seg om ting, og før man vet ordet av det så er hun vel i krangel med en eller annen restaurant, en eller annen sponsor fordi hun ikke får viljen sin eller hva det enn måtte være da. Meg selv med butikk ville aldri sponset henne. Mye pga en alt for drøy drikkekultur, men også fordi man vet aldri hva hun ville sagt om sine sponsorer hvis noe hadde gått galt. Hun har gapt for høyt og hun har gapt litt for lenge nå også. Håper det kommer nye til. Ærlige bloggere med vett i hodet som markedsfører lovlig. Ja takk, da kjøper jeg gjerne.

Synes du virkelig at hun drikker veldig mye?

Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarte selvsagt ikke å holde seg unna. Lars-Kristian har vært inne og kommentert på innlegget på Aftenposten. Han mener hun spiseforstyrrede som har skrevet innlegget ikke har "fulgt med i timen"....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De klarte selvsagt ikke å holde seg unna. Lars-Kristian har vært inne og kommentert på innlegget på Aftenposten. Han mener hun spiseforstyrrede som har skrevet innlegget ikke har "fulgt med i timen"....

hehehehe :D

Anonym poster: 0424ccbc3a12c708a21dcb1e2cbadc17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han skriver, og jeg leser, så ser jeg bare "blabla fornektelse, blabla, svada, fornektelse, Caroline trener fordi det gjør henne glad, 90prosent, prosent faktisk, skriver at Caroline inspirerer, blabla"

Jaada.

Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten positivt overrasket over LKs svar, selv om jeg ikke akkurat er enig med ham så skrev han ganske ryddig og saklig, bedre enn jeg er vant til å se fra den kanten^^ Han kan ennå øve litt på selvinnsikt og refleksjon da. Og selv om jeg også mener at FFs blogg ikke fremmer et sunt liv så er jo ikke alt i det leserbrevet sant, FF snakker feks ikke om kaloriforbrenning osv selv om man såklart kan tro at det er en grunn til all treningen hennes. Ikke tror jeg hun er så travel heller, men det er jo sant at hun gir inntrykk av det på bloggen da.

Endret av SoftKitty
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn Skårderud hadde heller ikke fulgt med i timen da han gikk ut og kritiserte bloggrollen hennes.... Hvor kan man egentlig melde seg på disse timene til Fruen og Lassebasse?

Anonym poster: 15eb3071ca68033587034c73f3ce2add

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer av og til på hvordan livet hennes ”egentlig” er jeg! Om de virkelig sitter i hverandres armkrok, spiser lavkarbo, og deler en flaske vin. Eller om de faktisk har det superryddig heeeele tiden slik det fremstår på bildene. Syns jeg ser at hun flyr rundt med høye heler, paljettkjole og støvsuger mens hun samtidig lager middag… Åh for en luksus å være flue på veggen der en kveld

Anonym poster: 815d8e77faa8299a10459884a727acc1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen overrasker meg at Lasse bruker sin dyrebare ferie til å måtte kommentere et lite innlegg i Aftenposten. Han har etter min mening verken interessant ar har noe større legitimitet i det henseende.

-Hvorfor er det du som svarer for din kones blogg?

-Kan ikke kona di svare for seg selv på bloggen?

Synes bare at en smule pinlig å måtte kommentere den lille ting som står om dere i media. Virker etter min mening litt selvsentrert .

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lars-Kristian Eriksen

· Toppkommentator

Her er det tydeligvis noen som ikke har fulgt med i timen, Mari (20). Det er trist at du sliter med spiseforstyrrelser, men når du skal legge skylden over på noen andre, bør du presentere fakta, og ikke vri på sannheten.

Mener du virkelig at det er samfunnets oppgave å tilpasse seg mennesker med for eksempel spiseforstyrrelser? Bør ikke du selv ta ansvar, og luke ut de tingene som påvirker deg negativt? Det er frivillig å lese bloggen til Caroline, og andre populære blogger, ingen tvinger deg til å lese den. Jeg forstår at med den sykdommen du har, så er det vanskelig å la være, men mener du virkelig at det er Caroline sin feil?

Jeg har det privilegiet at jeg kan følge med på alle kommentarer som kommer, i tillegg til mail, og virkeligheten er virkelig en helt annen enn den du legger frem her. 90 prosent av alle kommentarer og

mailer som kommer er positive, og mange av de forteller hvordan Caroline inspirerer de til å ta positive valg i livene sine. Noen av mailene og kommentarene er også fra andre mennesker med spiseforstyrrelser, som faktisk takker Caroline for at hun har vært en positiv inspirasjon på veien ut av sykdommen.

Vi er ikke dumme, og forstår selvsagt at noen påvirkes negativt av bloggen, men sånn vil det alltid være. Uansett hvilket medie du tar for deg, er det noen som påvirkes negativt, sånn vil det alltid være.

------

Du skriver: "Hun legger også ut bilder av seg selv halvnaken som viser en tydelig undervektig kropp. "

At du mener Caroline er undervektig er din subjektive oppfattelse. Den er ikke så veldig relevant i denne sammenhengen. Caroline har BMI som er innenfor hva som er kategorisert som normalvektig, og påstanden din er derfor helt feil og har ikke rot i virkeligheten.

Du skriver: "Hun legger stadig ut lavkarbooppskrifter som skal være supersunne, og legger ut bilder og tips om hvordan man kan forbrenne mest mulig under en treningsøkt. Hvor ble det av treningsgleden?"

Caroline har vel aldri hatt fokus på det å forbrenne mest mulig under trening? Hvor har du det ifra? Caroline trener 5-6 ganger i uken fordi det gjør henne glad, og gir henne overskudd til å takle hverdagen på best mulig måte. Fokuset på å forbrenne kalorier har aldri vært tilstede.

Du skriver: "Skal vi nå leve i en verden der 14-åringer må si nei til en muffins fordi de ikke har trent den dagen og føler at de ikke fortjener det? Når ble det usunt å kose seg?"

Spørsmålet er vel heller; "Når ble det nødvendig med muffins, sjokolade etc for å kose seg?" Vi koser oss opp til flere ganger i uken, lager god mat og drikker vin. Du må akseptere at folk er forskjellige, ikke alle trenger en pose med potetgull for å kose seg.

Du skriver: "Mat er noe man trenger for å holde kroppen sin i gang. Det er som bensin for en bil, uten mat fungerer hverken kroppen eller hodet. Det er stadig snakk om den riktige maten, supermaten, tranebær og quinoa og ditt og datt. Hvorfor skal vi stresse og lage så mye oppstyr rundt et måltid? Er det dette som skal gjøre oss lykkelige?"

Dette fokuset er vel litt av det som er problemet i dagens samfunn. Mat blir bare sett på som et middel for å få i seg energi. Du nevner treningsglede over her, hva med matglede? Samfunnet i dag er bygd opp rundt fast food, posemat o.l. Vi bruker nesten halve dagen på å spise, hvorfor ikke skape litt glede rundt det? Når det gjelder supermat o.l, så er jeg helt enig med deg.

Du skriver: "Jeg håper at det vil settes i gang tiltak for å fjerne slike blogger som øker forventningspresset på ungdom ytterligere, når presset er høyt nok fra før."

Innskrenkninger i friheten ser ut til å være enkeltes svar på alle problemer i dette samfunnet. Jeg tror du må åpne øynene dine, selv om du har negativ effekt av å lese de populære bloggene, betyr ikke det at alle andre har det. Faktisk vil jeg påsta at 90% har en positiv eller nøytral effekt. Mailboksen til Caroline forteller meg hvertfall det.

Anonym poster: ecdac8530d0ec614c11434e145cd81ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver han "det er forståelig at du med den sykdommen du har ikke klarer å la være å lese bloggen til FF", ja ikke ordrett, men det står litt lenger oppe her, han mener altså at de med spisefortyrrelser har vanskelig for å holde seg borte fra bloggen, og det forstår han. Men da skjønner han vel at hun tiltrekker seg spiseforstyrra fordi hun holder på som en??

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Tror ikke det er så rosenrødt jeg. Måtte oppdatere, svare på kommentarer, sensurere kommentarer, retusjere bilder som skal legges ut, og ikke minst være sminket og stylet til den minste detalj på en helt vanlig tirsdag hjemme i sofaen.

Nekter å tro at det forholdet er så flott og hyggelig når den offentlige rollen brukes så vanvittig mye tid på. Nå er de på feire, likevel er det oppstilte kyssebilder, svar i kommentarfelt på Aftenposten og ikke minst stylingen av eget utseende for å spise på en av hotellets restauranter.

Slapp litt av, nyt hverandre, og ikke minst tørr å ta fri fra pc er vel noe de burde snart forstå. De er jo unge, ressursterke og nygifte.

Nei, hun får bytte navn fra Fotballfrue til Husfrue.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen overrasker meg at Lasse bruker sin dyrebare ferie til å måtte kommentere et lite innlegg i Aftenposten. Han har etter min mening verken interessant ar har noe større legitimitet i det henseende.

-Hvorfor er det du som svarer for din kones blogg?

-Kan ikke kona di svare for seg selv på bloggen?

Synes bare at en smule pinlig å måtte kommentere den lille ting som står om dere i media. Virker etter min mening litt selvsentrert og paraniod

Vel, dette er et leserinnlegg i landets største avis, det har vært på forsiden av APs nettavis i nesten hele dag med bilde FF og hennes merkenavn i overskriften. Synes ikke dette faller under "hver minste lille ting i media." Det er ikke paranoid å svare på en så klar anklage.

De er vel sammen om Treasures og dermed også om bloggen, selv om det helt klart er hennes blogg. Synes for øvrig ikke det er noe rart at han har lyst til å forsvare kona si. Synes også som jeg skrev i tidligere innlegg at Mari (20) ikke akkurat traff spikeren på hodet med dette leserinnlegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med dere, men det er ikke noe kvalitetstegn når folk har 'toppkommentator' linka til navnet sitt i nettavisdebatter. Retardlampa mi blinker.....

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med dere, men det er ikke noe kvalitetstegn når folk har 'toppkommentator' linka til navnet sitt i nettavisdebatter. Retardlampa mi blinker.....

Jeg tror alle som kommenterer via Facebook får tittelen Toppkommentator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle som kommenterer via Facebook får tittelen Toppkommentator.

Nei, det er noe man får når man har vært litt aktiv, for å si det mildt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...