Gå til innhold

Broren min spiller mye pc spill. Bekymret for utviklingen her nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bror på 14.

Han har besøk av en kompis idag. Kikket inn på rommet hans hva de drev med, og der satt dem i hver sin ende av senga og spilte pc spill....... Dette gjør de hver gang de er sammen. Broren min er i utgangspunktet ingen ganger akkurat, men er redd denne kompisen vil dra han i feil retning nå. Disse to er ofte sammen for tiden og aldri gjør de noe annet enn å sitte med pc.

Hva slags besøk er det?

Er det normalt at 14 åringer gjør dette nå for tiden?

Når jeg var på den alderen var vi mye mer kreative og fant på ting og ikke bare satt inne og råtnet.

Er redd broren min ender opp som en lat gamer som ikke gjør annet enn å spille på pc og spise potetgull og drikke cola,

Hjelp??

Anonym poster: 69c7036d0791e4e9ba69635b8e0e5c53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt vanlig blant 14 åringer idag, ja sågar hos 20 åringer, og så lenge ungdommen passer sitt skolearbeid, avtaler hjemme og sitt sosiale liv ellers, er det overhodet ikke noe problem.

Og så lurer jeg faktisk på hvor gammel du er for dette har da vært helt vanlig de siste snart 10 årene. ;)

Skrevet

Det å spille pc-spill er faktisk hundre ganger bedre enn å se på tv som de fleste voksne bruker nesten hele dagen på. Grunnen er at det er stimulerende å spille dataspill, det er hjernetrim og strategi i forhold til å tankeløst se på en skjerm og bare ta inn inntrykkene den sender. Mange som spiller dataspill blir også eksepsjonelt gode i engelsk og sliter ikke med det i skolen slik som andre kan gjøre.

Jeg hadde ikke vært noe redd for dette. Jeg er en gamer selv, og kjenner sykt mange som er det, og ingen har tatt skade av det og blitt såkalte "late gamere som ikke gjør annet enn å spille på pc og spise potetfull og drikke cola". :)

• Liker 1
Skrevet

De fleste 14 år gamle gutter spiller PC spill. Så lenge det er snakk om nå og da og han ikke sitter fra han er ferdig med skoledagen til han skal legge seg så er det liten grunn til bekymring.

Anonym poster: 9f938819389d7feaddf25da63650599b

Skrevet

Eg kjenner også flere som spiller data, men som er aktive og sunne ellers. Derimot kjenner eg også mange som lot spillingen ta helt overhånd og har endt opp enten som feite, late gamere som bare spiser chips og drikker cola, eller som ble psykisk syke og ikke klarte å gå ut blandt folk lengre, klarte ikke å fullføre skole osv. Så det kan virkelig gå begge veier...

Anonym poster: 5be9a15d165bc7b521c0bda6f09d902d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...