AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Hei, jeg fikk en bankgiro i posten idag. Har aldri fått det før, men det står jo på den at den må heves i bank eller post. Men da får jeg det vel ut i kontanter? Er nesten 3000kr, så hadde vært greit å fått det inn på bankkontoen, er dette noe de kan gjøre på posten? På hvilket som helst postkontor? Og koster dette noe? Kan jeg eventuelt bare sende den til banken via brev? Det står jo ikke mitt kontonummer på den, skal jeg skrive det inn der det står "godskriv konto"? Ble litt mange spørsmål her kanskje, men jeg takker for svar! Anonym poster: 2f172e59ac4683f48d1675f580276d6e
Gjest GetOverIt Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 (endret) Du går på et postkontor eller i banken din og hever den Du kan ikke sende den til banken din. I banken kan de sette pengene inn på konto, så er jo kanskje best å gå der hvis du ikke ønsker kontanter. Tror ikke det koster noe å heve den, men skal ikke si det sikkert. Endret 26. september 2012 av GetOverIt
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Du går på et postkontor eller i banken din og hever den Du kan ikke sende den til banken din. I banken kan de sette pengene inn på konto, så er jo kanskje best å gå der hvis du ikke ønsker kontanter. Tror ikke det koster noe å heve den, men skal ikke si det sikkert. Ok, men hvis jeg hever den på postkontoret på matbutikken, kan jeg da få pengene på konto, eller får jeg dem i kontanter? Anonym poster: 2f172e59ac4683f48d1675f580276d6e
shoppedilla Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Hvis du har postbanken eller dnb kan du gå på postkontoret eller post i butikk og heve den uten å betale noe. Da kan du også få pengene rett inn på konto, eller få de ut i kontanter. Du kan også gjøre dette uten kundeforhold der, men da koster det 75kr å få ut pengene og du kan ikke få de inn på konto uten å fylle ut en giro som koster 35kr uten kundeforhold.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Hvis du har postbanken eller dnb kan du gå på postkontoret eller post i butikk og heve den uten å betale noe. Da kan du også få pengene rett inn på konto, eller få de ut i kontanter. Du kan også gjøre dette uten kundeforhold der, men da koster det 75kr å få ut pengene og du kan ikke få de inn på konto uten å fylle ut en giro som koster 35kr uten kundeforhold. Jeg er kunde i dnb så da kan jeg gå på posten i butikken, heve giroen og få det inn på konto uten å betale? Anonym poster: 2f172e59ac4683f48d1675f580276d6e
shoppedilla Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Jeg er kunde i dnb så da kan jeg gå på posten i butikken, heve giroen og få det inn på konto uten å betale? Anonym poster: 2f172e59ac4683f48d1675f580276d6e Nå er det et par uker siden jeg jobbet i posten i butikken, men jeg er ganske sikker på at det er helt gratis når du er dnb kunde. Pass bare på at du har med legitimasjon hvor navnet er likt som det som står på giroen. Legitimasjon skal sjekkes ved giroutbetaling. Mener det kun er når du vil betale en regning at du betaler 35kr pr regning... Ganske sikker på at det skal være gratis for deg å få pengene dine
Gjest Daenerys Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Nå er det et par uker siden jeg jobbet i posten i butikken, men jeg er ganske sikker på at det er helt gratis når du er dnb kunde. Pass bare på at du har med legitimasjon hvor navnet er likt som det som står på giroen. Legitimasjon skal sjekkes ved giroutbetaling. Mener det kun er når du vil betale en regning at du betaler 35kr pr regning... Ganske sikker på at det skal være gratis for deg å få pengene dine Ja, det er gratis, man kjører det jo som innskudd. Først giro ut, så innskudd kontant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå