Gå til innhold

Bergens Bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har min samboer endelig fridd og blitt min forlovede =D

Men jeg har ALDRIG deltat i et bryllup før, så håper noen her inne kan komme med tiprs og erfaringer.

Jeg er på jakt etter

Nettsteder for bryllup

Kjole (lønner det seg å kjøpe i utlandet? hvilken erfaringer har dere?)

Lokale i Bergens området/ Hordaland

Brudesuitte

mat tips

Ja trenger egentlig tips om det meste, blir veldig glad for å høre om deres bryllup og løsninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet noen lokaler. er det noe bruder her inn som har erfaring fra disse lokalene?

Kommandantboligen i Gravdal

Lyst og Fryd på Damsgård

Sky:skraperen på ulrikken

Kalfaret bryggehus

Fløyen folkeresturant.

Hva synes dere om servicen og opplevelsen. er de verdt pengene? fikk dere være så lenge dere ønsket selv?

Skrevet

Jeg har funnet noen lokaler. er det noe bruder her inn som har erfaring fra disse lokalene?

Kommandantboligen i Gravdal

Lyst og Fryd på Damsgård

Sky:skraperen på ulrikken

Kalfaret bryggehus

Fløyen folkeresturant.

Hva synes dere om servicen og opplevelsen. er de verdt pengene? fikk dere være så lenge dere ønsket selv?

Kommandantboligen i gravdal er nydelig. Vi skal gifte oss der til neste år. Har vært i bryllup og konfirmasjon der, og var veldig fornøyd :)

Anonym poster: 4f3fdcc7fbf87264503d9e159394f3a4

Skrevet

Jeg var på 50 års dag på komandant boligen i helga i det var veldig fine lokaler^_^

Vi hadde festen vår på Grand Hotel Terminus, og det var og veldig fine lokaler. Da vi booket de lokalene så var det inkludert mat, drikke, enkle borddekorasjoner og personell. Der har det og veldig fine rom og vi ble oppgradert til en suite gratis. Det var utrolig greit å ha lokaler i samme bygg hvor vi skulle sove, for da festen var over så ble alle gaver flyttet opp på rommet og det var bare å legge seg^_^

Jeg har vert i de tre brudesalongene som ligger i sentrum og jeg synes alle hadde veldig fine kjoler til en ganske så dyr penge. Jeg endte da opp med å bestille min kjole på weddingdressfantasy.com.

Gratulerer og lykke til i planleggeningen^_^

Skrevet

Jeg var på 50 års dag på komandant boligen i helga i det var veldig fine lokaler^_^

Vi hadde festen vår på Grand Hotel Terminus, og det var og veldig fine lokaler. Da vi booket de lokalene så var det inkludert mat, drikke, enkle borddekorasjoner og personell. Der har det og veldig fine rom og vi ble oppgradert til en suite gratis. Det var utrolig greit å ha lokaler i samme bygg hvor vi skulle sove, for da festen var over så ble alle gaver flyttet opp på rommet og det var bare å legge seg^_^

Jeg har vert i de tre brudesalongene som ligger i sentrum og jeg synes alle hadde veldig fine kjoler til en ganske så dyr penge. Jeg endte da opp med å bestille min kjole på weddingdressfantasy.com.

Gratulerer og lykke til i planleggeningen^_^

Her får man litt rimeligere kjoler;

http://www.tanjasbruderom.net/

Skrevet

Vi hadde brylluppsfest i Alvøen. Utrolig fint der, veldig mange tar faktisk brudebildene sine der :) Vi ordnet alt selv, booket lokalet direkte av stiftelsen som eier lokalet. Nå er det imdlertid et firma som har overtatt driften- Meny 1. Så da må man bestille mat fra de tror jeg og den vet jeg ikke hvordan er. Men lokalet er supert! Dere får være for dere selv, og festlokalet er hvitmalt panel. Veldig lett å gjøre veldig fint :) Festen måtte avsluttes kl 2. Det var i grunn ok, alle var i grunn godt fornøyd da, hadde tross alt holdt på siden kl 13.

Er jo bare et lokale, så vi bodde faktisk hjemme hos oss selv. Vi bor ikke langt unna. Ikke noe vits å dra inn til byen til suite som du bare har i noen timer. Var utrolig deilig synes jeg å våkne opp hjemme.

Vi bestilte tapas fra en resturant i byen- kafe yr. Det var utrolig god mat, og de gav veldig god service. Blant annet var de der under hele middagen og maten var skikkelig flott "lagt opp".

Kjole kjøpte jeg på finn.no. Var blant de dyreste der, men den var halv pris av ny pris og jeg er veldig glad jeg ikke måtte betale full pris ihvertfall :)

Hvis dere ikke er så mange, så er Urdi huset fint. Litt stusselig nærområde kanskje, men veldig fint inni, god mat og god service.

Når dere ser på lokalet er det ok å vite- hvor mange dere blir, budsjett og hvor mye dere kan tenke dere å fikse selv :)

Anonym poster: 6edb4d516b543ec65cce597bda62e4f0

Skrevet

Super, takk for flere gode råd :)

Vi bli ca 40 stk på det meste. busjett har vi satt en maks grense på 100K (dette skal ink alt fra mat og dekor, til oss personlig bekledning osv)

Ønsker at noen lager maten og evt serverer (hvis dette er ink noen plasser, så er det fint hvis dere skriver det) og at det blir ryddet etter oss dagen etter. resten kan vi fint ordne selv :)

Tar gjerne imot flere tips og erfaringer fra dere :)

I lokalene dere har leid, hvorti måtte dere være ute?

Skrevet

Super, takk for flere gode råd :)

Vi bli ca 40 stk på det meste. busjett har vi satt en maks grense på 100K (dette skal ink alt fra mat og dekor, til oss personlig bekledning osv)

Ønsker at noen lager maten og evt serverer (hvis dette er ink noen plasser, så er det fint hvis dere skriver det) og at det blir ryddet etter oss dagen etter. resten kan vi fint ordne selv :)

Tar gjerne imot flere tips og erfaringer fra dere :)

I lokalene dere har leid, hvorti måtte dere være ute?

I kommandantboligen i Gravdal er alt inkludert. De lager mat, serverer og rydder etterpå. De har skjenkebevilling, så man kan ikke ha medbrakt alkohol.

I de fleste lokalene (de jeg har hørt om) må man være ute rundt 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...