Gå til innhold

'Furer' i huden under neglene?! Noe å bekymre seg over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde i noen måneder spart opp neglene mine til de var ca. 1cm lange, da jeg begynte å oppdage noen 'furer' i huden rett innunder neglen (der hvor den 'frie kanten' begynner). Jeg klippet ned neglene til 3 mm og tenkte at dette ville bli borte, men det er der fremdeles. Det det ser ut som er som om huden har vært i vann. Litt sånn 'rynkete', og med noen små dype 'furer' som går vertikalt ned fra hyponychium (min er litt fremtredende-stikker synlig frem innunder neglen).

Fingrene mine kjennes også litt, spesielt hvis jeg strekker dem ut, som de 'tørker' etter å ha vært fuktige.

Jeg aner ikke hva dette skyldtes, og jeg har aldri hatt dette før. Jeg synes det er litt ubehagelig, og synes jeg kjenner det hele tiden men det kan vel kanskje ha noe å gjøre med at jeg nå er mer klar over at det er der.

Kan vel nevnes at jeg i noen måneder har gått til kiropraktor grunnet overbelastning av skjelett og nervesystem. (Leste på nett at slike 'furer' gjerne skyldtes nerver, men kan jo bli gal av å lese for mye der).

(Tror heller ikke at legen min er en som vet om slikt...så...)

Noen her som har en peil? :o

Anonym poster: a1181452b61a6d45b9225100707d06dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som kan hjelpe eller si noe i det hele tatt? :(

Anonym poster: 142cfe510490ea719d5ce21a3030e63a

Skrevet

Jeg har det akkurat slik som du, men aldri tenkt over det som noe uvanlig. Vil tro det er helt normalt når man har lengde på neglene, smør litt neglebåndsolje for å myke opp huden så slipper du at den "sprekker" når du strekker på fingrene.

Anonym poster: d6a8f9233129d782bc15b8eb82b05e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...