Inga Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Ved dette kan høres rart ut for mange, men jeg er redd for å få meg kjæreste.. Jeg er 16 år, og er forelsket i en gutt. Vi snakker mye sammen, og er med hverandre hele tiden. Jeg er veldig trygg på han, og vi har det veldig morsomt sammen. Forholdet vårt er perfekt. Det mangler bare de typiske kjæreste greiene, og spørsmålet om vi skal bli sammen... Jeg vet at han har lyst, men jeg har sagt at jeg vil vente.. jeg vil vente fordi jeg er redd. Mange av venninnene mine har jo kjærester, og jeg hører jo at de har sex hver gang de møtes, og at de MÅ dra på kino eller gjøre sånn romantiske ting.. jeg er ikke helt den typen. Jeg er ikke så romantisk av meg, og jeg vil ikke at forholde vårt skal bli annerledes hvis vi blir sammen.. Jeg føler meg heller ikke klar til å ha sex så jeg vil veldig gjerne vente med det. Men hvis vi blir sammen er jeg redd for at alle skal forvente at vi har sex og sånn..? Hva skal jeg gjøre?
Skjønningen Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Man er ikke nødt til å gjøre romantiske klisje-greier når man har kjæreste, det velger man fint bort hvis man ønsker det. Jeg er heller ikke av den romantiske typen og jeg og kjæresten min har det supert sammen. Vil vel beskrive oss som bestevenner som i tillegg er kjærester. Når det kommer til det med sex så skapes det kanskje forventninger hos ham dersom dere blir sammen, men du må kunne snakke med han om det og si at du ikke er helt klar for det. Husk at god kommunikasjon er det viktigste i et forhold, og ikke gjør noe du selv ikke er komfortabel med. Sex er heller ikke det viktigste i et forhold, og mange trenger å bli helt trygge på hverandre. Jeg datet typen min i et halvt år før v hadde sex og det var helt greit for begge to. Det skal føles naturlig og ikke presset. Han var ikke min første og jeg er 23, men likevel er det veldig gret å vente litt. Det virker som du kan snakke for deg ettersom du allerede har fortalt ham at du vil vente med selve forholdet. Hvis dere blir sammen så får dere ta det steg for steg og starte rolig. Man kan være intim uten å ha samleie, og det er nok best å starte med å bare kose sammen og skape trygghet. Dere må ikke ha sex hver gang dere møtes, det er deres valg og ingen andre har noe med det å gjøre. Hvis han ikke ønsker å vente på deg så er han i alle fall ikke noe kjærestemateriale. Hvis du overhodet ikke føler deg klar for en kjæreste og hva det innebærer, så synes jeg du burde vente litt med det slik du gjør nå. Hvis du derimot er villig til å ta en sjanse, så vær klar over at det ikke trenger å gå rett fra der dere er nå, og til sengen. Si at du gjerne vil bli sammen men at han må ha litt tålmodighet med deg. Det å være trygg på han som en venn er jo ikke helt det samme som å være trygg med at han får se deg naken og på ditt mest sårbare. 2
Koe Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Du må forklare ham akkurat det du har sagt her (om du vil at det skal bli dere to). Godt at du er trygg på ham, da går det nok veldig fint uansett om dere ender opp som kjærester eller ikke. Årsaken til at du må være ærlig er at det er en forutsetning for at dere skal få det godt sammen. Om du sier ja til noe du egentlig ikke vil, så vil aldri forholdet bli sunt eller likeverdig. Lykke til!
Gjest Lille-pus Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Jeg har flyttet tråden din til samliv og relasjoner, Inga. Jeg tror det er andre ting enn akkurat sex-delen som vil være viktigere for deg og dere nå i aller første omgang. Lille-pus (mod)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Jeg føler meg heller ikke klar til å ha sex så jeg vil veldig gjerne vente med det. Men hvis vi blir sammen er jeg redd for at alle skal forvente at vi har sex og sånn..? Hva skal jeg gjøre? Hvem er alle? Det er da KUN du og en eventuell kjæreste som har noe med denne saken å gjøre. At dine venninner utbasunerer sine privatliv betyr ikke at du trenger å gjøre det samme. Anonym poster: e4edea79410c46c5caec8543477632d8 2
Glynis Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 (endret) Det er du som setter premissene for dine egne forhold. Sånn er det nå, og sånn skal det være om 50 år også. Det er like greit å begynne med en gang, i stedet for å føye seg etter hva alle andre/samfunnet/partneren vil i mange år, og så lære først når du har kastet bort mye tid og følelser. Så, du kan godt være redd for noe så intimt som å ha en kjæreste, men ikke vær redd for å måtte gå på kino eller å måtte ha sex, for det må du slettes ikke. Endret 26. september 2012 av Glynis
Gjest Inga Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Veldig fine svar alle sammen! jeg har snakket med han nå, og han følte akkurat det samme.. Han er i den "kule" gjenge eller hva jeg skal si, og han er heller ikke klar for sex enda, men hvis vi blir sammen så vil det skapes så mange forventninger om forholde vårt som kan ødelegge det vi har sammen. Så vi har bestemt oss for at vi ikke trenger å være offisiellt sammen enda, men at vi kan gjøre det som passer oss når det passer seg. Han kysset meg for første gang i går, og det er jo et lite skritt på veien!
Gjest Anonym Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 Vet du, jeg har vært akkurat der du er nå. Selv om jeg snart er 20 føles det ikke lenge siden. Før jeg fikk min første kjæreste for 10 måneder siden trodde jeg at jeg aldri kom til å bli sammen med noen fordi jeg var livredd forhold, forpliktelse og alt det fysiske. Jeg hadde ikke kysset noen i hele mitt liv før han jeg er sammen med nå. Nå føles absolutt alt helt riktig, og det viser hvor fort ting kan snu uansett hvor lite tro du har på det. Ikke stress, er mitt råd. Du er utrolig heldig som har møtt en gutt du trives med og som er god mot deg, og det at dere kan snakke sammen om disse tingene er kjempebra! Bare ta ting i ditt tempo, snakk, føl og for all del ikke la deg presse til å gjøre noe du ikke kjenner deg klar for, det kan være utrolig ødeleggende. Bare nyt alt det som er bra, å være offisielt sammen betyr ingenting, kjæresten min og jeg hadde vært sammen flere måneder før det ble "offisielt." Sender deg en god klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå