Gjest Beate Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Min mangeårige samboer og far til mine to barn har lenge vært utro. Og nå vil han ut av ekteskapet for å kunne være kjæreste med henne han var utro med. Klarer ikke å tenke på at jeg noen gang skal møte henne og har lyst til å hevne meg, sende sinte meldinger og kontakte mannen hennes. Men er det lurt å gjøre dette? Erfaringer?
Gakkepus Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Nei, ikke synk ned til det samme patetiske nivået. Hold deg for god for det. Vet det er vondt, har opplevd utroskap selv, men tro meg, du vinner mer på å heve hodet ditt.
Vanvidd Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 For en dust han er. Men hevn lønner seg aldri. Du oppnår ikke noe. Det kan føles bra i øyeblikket, men det øyeblikket er kortvarig. Ved å oppføre deg som en heks ender du bare opp med at "alle" forstår hvorfor han gikk fra deg. Sånn som det er nå er han idioten, du er offeret. Kjører du total bunny-boiling-gærning er dere plutselig like gode. Og husk, dere har to barn sammen, det er dere nødt til å forholde dere til på noe vis. Ikke gjør det verre enn det trenger å være. 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Vær et godt eksempel for barna dine, og hold hodet høyt hevet, er mitt råd. Klart det er trist og forferdelig å bli bedratt og forlatt, og du har all grunn til å være forbanna, men du vinner ingenting på å ta hevn.
Gjest Beate Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Takk for gode og støttende svar! Har bestemt meg for å følge de gode rådene, og holde hodet høyt hevet og være en bedre person enn det hun har vært.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Bruk alt du har av krefter på det beste for deg og barna. Skjønner at du vil slå den ene med den andre men det sliter deg bare ut og som de andre sier, gir ett negativt inntrykk av deg som hun vil glede seg over. Tenk på den. Går du bananas så får hun en gavepakke i fanget. Istedet for å løfte på dem, sverg hevn i å komme deg over på beste mulige måte, bruk alle krefter på å sikre deg og dine barn fysisk og psykisk og om en stund kommer du ut som vinneren, av livet. Anonym poster: 5a161c2b990a846ee4cbda969af1e75a
Gjest Gorgonzola Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 (endret) Det er smått utrolig hva forsmådde damer kan slippe unne med ved å påberope seg nødrett eller at de er bedratt. Her er det bare å la fantasien få frie tøyler. Om det er fysisk (mot din mann selvsagt, ikke hun han har vært utro med), psykisk, practical jokes spiller ingen rolle. Hvis du sliter med å komme på noe kan jeg anbefale dette svaret som et alternativ: Vær et godt eksempel for barna dine, og hold hodet høyt hevet, er mitt råd. Klart det er trist og forferdelig å bli bedratt og forlatt, og du har all grunn til å være forbanna, men du vinner ingenting på å ta hevn. Endret 27. september 2012 av Gorgonzola
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Utroskap er ikke uvanlig, og som regel er det grunner for at en av partene er utro. Den sort/hvitt-tenkningen mange har, er skremmende. Har man det fint i samboerforholdet/ekteskapet er det heller uvanlig at man finner andre. Utroskap er en dårlig løsning, men jeg vil tro han har hatt et ganske stort dilemma i og med at dere har barn sammen. Da er det ikke så enkelt å bare bryte ut. Nå har mannen din valgt å ende samboerforholdet med deg, og det vil du sikkert finne ut er den beste løsningen etter en tid. Han har lagt kortene på bordet og fortalt deg, og du er ikke tjent med å leve med en som ikke lenger har følelser for deg. Hevntanker er kanskje naturlig i starten, men som de andre også sier, er du best tjent med å se framover, og heller få til et brukbart samarbeid for barnas del.
FraSofan Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Min mangeårige samboer og far til mine to barn har lenge vært utro. Og nå vil han ut av ekteskapet for å kunne være kjæreste med henne han var utro med. Klarer ikke å tenke på at jeg noen gang skal møte henne og har lyst til å hevne meg, sende sinte meldinger og kontakte mannen hennes. Men er det lurt å gjøre dette? Erfaringer? Ikke ta hevn ved sende sinte sms osv! Da gjør du deg selv bitteliten og stakkarslig. Du vil komme til å angre. Vis deg som en bedre person enn han! Det beste hevnen vil være at du går rundt med høyt hevet hode, virker uberørt og gir inntrykk av at du allerede har gått videre. ("Så lett var det å komme over deg, din dust!") Fresh deg opp og la han merke at du allerede dater andre. Uansett om han er betatt av nydama, så vil han innerst indre undre seg over at du ikke virker å ta tapet av han særlig tungt. Lykke til!
Norsk Fluesopp Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Beste hevnen du kan gi er å få foreldre retten til ungene og vær der for ungene dine (liker ikke han fyren). Lær ungene dine om rett og galt, hva som er umoralsk. Loyalitet , ærlighet og det der. Pass på ungene dine
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Husk at det er ikke "den andre" som har gjort noe "galt" og bør straffes. Det er tross alt mannen din som har gjort dette valget. Regner ikke med at han har blitt tvunget.... Ellers er jeg enig med de andre her at du kommer bedre ut av det ved å heve hodet, og ikke hevne.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 Han er utvilsomt et egoistisk svin!!! Med barn er utroskap i mine øyne er exstremt svik mot egene barn og partner.Måtte alle slike mennesker brenne i helvette. Å du kan godt hevne deg,men passpå så det ikke blir for drøyt eller at det er lett å spore det til deg.Livet ditt er sikkert vondt akkurat nå, ikke vanskelig å forstå dine tanker. Det å tenke på at sin eks koser seg med sin nye pulevenninde mens alle som burde dety mest for han har det jævlig!!! River et menneske i filler sakte men sikkert. Håper du kommer lettere over sviket en det jeg gjorde. Anonym poster: d79db09882531f3ad62c106c24bbe4c9
Gjest anonym 1981 Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 Fy søren, jeg forstår det gjør vondt hele denne afæren som har hendt deg, og dine barn. Prøv å hev deg over han og den tøsa han har hoppet på, og ikke synk så lavt at du tyr til hevn. Det er temmelig garantert at han regner med nettopp dette! Prøv selv om det er sårt,og du er full av sinne å se forbi alt dette. La han se at du kan komme deg lett videre uten en dritsekk som han, det vil faktisk bli verre for han å godta enn at du tyr til sinne. Vet det er egentlig bedre om begge de 2 hadde fått gjennomgå skikkelig, tro meg jeg skjønner. Selv om det ikke er det er noe du tenker på akkurat nå, så vær glad du er ferdig med han nå..og ikke måtte kaste bort x-antall år med en slik fyr.Du vil få det bedre, bruk venner og fam til å bearb sorg ol. Etterhvert vil hverdagen og alt vil bli normalisert igjen følelsesmessig for din del, og da vil du nok møte en som virkelig er en skikkelig mann.
Gjest Lise Skrevet 29. september 2012 #14 Skrevet 29. september 2012 Takk for gode og støttende svar! Har bestemt meg for å følge de gode rådene, og holde hodet høyt hevet og være en bedre person enn det hun har vært. Beste er å holde hodet hevet ja. Men hvorfor er fokuset ditt på henne? Du sier at du skal være en bedre person enn henne? Det er da din (eks) mann som har bedratt deg? Problemet er ikke henne, men mellom deg og din samboer! Hvis du skal kunne klare å komme deg videre må du ha fokuset der det bør være. Det er en flukt å rette sinnet mot henne, og vil ikke gagne deg på sikt. Hun har ikke hatt noen forpliktelser eller løfter med deg. Det er det mannen din som har hatt. Det er mannen din som har VALGT å være utro mot deg. Han har VALGT å innlede et forhold med en annen kvinne. Problemet ligger imellom dere to, ikke mellom deg og henne! Hun bør du rett og slett overse og heve hodet hvis du skulle møte på henne. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 Utroskap er ikke uvanlig, og som regel er det grunner for at en av partene er utro. Den sort/hvitt-tenkningen mange har, er skremmende. Har man det fint i samboerforholdet/ekteskapet er det heller uvanlig at man finner andre. Utroskap er en dårlig løsning, men jeg vil tro han har hatt et ganske stort dilemma i og med at dere har barn sammen. Da er det ikke så enkelt å bare bryte ut. Nå har mannen din valgt å ende samboerforholdet med deg, og det vil du sikkert finne ut er den beste løsningen etter en tid. Han har lagt kortene på bordet og fortalt deg, og du er ikke tjent med å leve med en som ikke lenger har følelser for deg. Hevntanker er kanskje naturlig i starten, men som de andre også sier, er du best tjent med å se framover, og heller få til et brukbart samarbeid for barnas del. Dette har jo ingenting med saken å gjøre! Ts kan vel være såret fordi hun har opplevd utroskap, uansett hva som er grunnen. Ts, det verste du kan gjøre er å sende sinte meldinger og la folk tro at du er en gal eks. Hold hodet hevet, ta vare på deg selv og barna. Ikke snakk stygt om hverken mann eller den nye damen, og vær høfflig mot mannen de gangene dere må treffes. Selv om det er fristende å rase nå, så er det enda bedre å tenke at du tok det med fatning når du ser tilbake. Dessuten blir stort sett alle kvinner sett på som monstre hvis de ligger med gifte menn med barn, så hun får uansett sin "straff". Det er vondt nå og du vil aller helst rase, men du vil komme over det og det han gjorde vil blekne med tiden. En dag så er du ikke sint på han, men du ser på han og hva han gjorde og synes bare han tok noen dumme valg. Men stort sett så viser det seg at karma biter folk i ræva når de har gjort sånne ting.. Anonym poster: 9fb9ada3a2b7ec73203ccfd2b89b2209
aquiz Skrevet 26. oktober 2012 #17 Skrevet 26. oktober 2012 Vær et godt eksempel for barna dine, og hold hodet høyt hevet, er mitt råd. Klart det er trist og forferdelig å bli bedratt og forlatt, og du har all grunn til å være forbanna, men du vinner ingenting på å ta hevn. Synes denne var god...! Tenk på barna i stedet for å leke største egoisten, du vinner INTET på å leke hurpe selv om jeg har forståelse for hvor mye det frister. Jeg ville mistet respekten for min mamma i voksen alder, om hun hadde drevet med slikt når jeg var barn.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #18 Skrevet 26. oktober 2012 Husk at det er ikke "den andre" som har gjort noe "galt" og bør straffes. Det er tross alt mannen din som har gjort dette valget. Regner ikke med at han har blitt tvunget.... Ellers er jeg enig med de andre her at du kommer bedre ut av det ved å heve hodet, og ikke hevne. Pff, dama visste nok godt at han var opptatt, og da har hun søren meg skyld i dette hun og! Anonym poster: 016122fa5d1e103e914eef1ce0fb83d6
Gjest O___o Skrevet 26. oktober 2012 #19 Skrevet 26. oktober 2012 Min mangeårige samboer og far til mine to barn har lenge vært utro. Og nå vil han ut av ekteskapet for å kunne være kjæreste med henne han var utro med. Klarer ikke å tenke på at jeg noen gang skal møte henne og har lyst til å hevne meg, sende sinte meldinger og kontakte mannen hennes. Men er det lurt å gjøre dette? Erfaringer? Jeg tror den "verste hevnen" du kan gjøre mot ham - er å bli til en mye bedre versjon av deg selv - uten ham. Legg om kostholdet, begynn å tren, gå til frisøren, få fikset hår/bryn, studer, ta et morsomt tegne/male/dansekurs, bli kjent med nye. Gjør noe positivt for deg selv.
Gjest TS Skrevet 26. oktober 2012 #20 Skrevet 26. oktober 2012 Men hva gjør jeg når jeg møter henne rett utenfor her jeg bor? Har jo mest lyst til å klappe til henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå