Gå til innhold

Homofile og annonsering.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for homofile og fortelle åssen legning de har?

Skjønner det er viktig for fam,venner og kolegaer.

De skal jo stå på hvert et torg,kirke,og alle slags hus.

Jeg kunne da aldri gått i kirken og fortalt hvilke legning jeg har, er ikke det privat?

Når de finner seg en partner så skal det vises/synes overalt. Gjør vi hetero det?

At det er mye homohets kan de takke seg selv for, de velger ofte plasser der de vet de finner motstand.

Vi andre nøyer oss med en anonse i avisen. Forteller venner og fam.

Jeg skjønner det er et viktig skritt å komme ut av skapet for deres egen hverdag, men må vi bombarderes av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva får deg til å si at det er slik?

Og om noen erklærer seg homofile - hvorfor er det et problem for deg så lenge de ikke detaljert beskriver sitt sexliv (noe som ville vært temmelig ubehangelig uansett hvem som gjorde det :ler: )?

Jeg tror det er viktig at noen står frem fordi det normaliserer homofili og kan gjøre det lettere for andre å leve ut sin legning. At alle har så stort behov for å fortelle at de er homofile stemmer ikke med det jeg har oppfattet. :klø:

Det er jo verden omkring som presser fram en erklæring av seksualitet - det er jo ingen som forventer at en heteroseksuell skal stå fram og forsvare sin legning i forhold til verv i religiøse grupper, eller politiske partier. Jeg syns det er en utidig inntråkking på den homofiles personlige liv å forlange at man skal "stå fram" på den eller den måten og hvorvidt man er "praktiserende" eller ei. Snakker om fornedrende situasjon! :-?

Jeg er uenig i din påstand Gjest :wink:

Skrevet

Så verden omkring presser frem en erklæring om sexualitet??

Virkelig, det har jeg aldri opplevet eller sett.

Sexuell legning bør være en personlig sak, på linje med religion. Om jeg liker sex i gummistøvler, er det vel min sak.

Skrevet
Når de finner seg en partner så skal det vises/synes overalt. Gjør vi hetero det?

Ja, gjør vi ikke det, da? Er da stadig nyforelskede par som går rundt hånd i hånd, kliner på gatehjørner og så videre. Er vel ingen forskjell om det er homofile eller heterofile som er forelska?

Skrevet
Så verden omkring presser frem en erklæring om sexualitet??

Virkelig, det har jeg aldri opplevet eller sett.

Sexuell legning bør være en personlig sak, på linje med religion. Om jeg liker sex i gummistøvler, er det vel min sak.

LES det jeg skriver da menneske... :roll:

det er jo ingen som forventer at en heteroseksuell skal stå fram og forsvare sin legning i forhold til verv i religiøse grupper, eller politiske partier. Jeg syns det er en utidig inntråkking på den homofiles personlige liv å forlange at man skal "stå fram" på den eller den måten og hvorvidt man er "praktiserende" eller ei. Snakker om fornedrende situasjon!

Og jeg mener også at seksualitet er en privatsak. Det er jo det jeg skriver her.... *sukker tungt*

Skrevet

Det jo det saken gjelder. Homosexuelle føler ofte at de må fortelle verden at de er skeive, i steden for å holde det for seg selv og de nærmeste.

Skrevet

Er det virkelig så mange homofile som annonserer sin legning? Det er jo først når de ikke får lov til å være "vanlige mennesker" i likhet med oss heterofile at de gjør det. Å kjempe for sine rettigheter som homofile er ikke det samme som å annonsere sin legning.

Jeg kjenner flere homofile/lesbiske, og jeg er ikke vant til at de går rundt og påpeker sin legning hele tiden.

Skrevet
Det er jo først når de ikke får lov til å være "vanlige mennesker" i likhet med oss heterofile at de gjør det. Å kjempe for sine rettigheter som homofile er ikke det samme som å annonsere sin legning.

Veldig godt formulert! Nettopp det jeg prøvde å si med mange flere ord lenger opp :wink:

Skrevet

Da jeg satt og leste avisa igår kom jeg til bryllup og fødsler, og et bilde skilte seg ut. "Vi har inngått partnerskap stod det.

Jeg ble nesten rørt, for det strålte lykke av bildet.

Jeg opplever ikke at homofile påtvinger andre sin legning, men er det ikke godt og vise verden at man har funnet den rette, uansett om man er hetro, homo eller lesbisk?

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig godt formulert! Nettopp det jeg prøvde å si med mange flere ord lenger opp :wink:

Slenger meg på den. Bra formulert Laina :-)

Det er jo "vi" i samfunnet som setter de homofile i den situasjonene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Denne holdningen er så typisk, fordi "jeg" blir irritert av at homofile

forteller at de er det, må de slutte å gjøre det (?).

Akkurat som folk som synes det ser dumt ut at jenter spiller fotball,derfor

må de slutte å gjøre det (?).

Finnes vel mer interessante problemstillinger å irritere seg over?

Skrevet

Du kan jo ikke sammenligne homofili med preferanse for sex i gummistøvler!?

Homofili har like mye med hvem man blir glad i som sex, på lik linje som heterofile. Hvis det skal være en privatsak så burde igen par i det hele tatt få lov til å leie på gata, kysse i offentlighet, sette inn annonser om giftemål eller fortelle andre enn nærmeste familie at de har fått seg kjærste.

Er du klar over hvor teit det høres ut? Hvorfor skal homser måtte rette seg inn etter andre regler enn heterofile? Noen syns det er kjempeekkelt med forhold på kryss av raser også, men betyr det at vi skal nekte dem å kysse i offentlighet?

Og så lenge homofile ikke har samme rettighetene som heterofile, kun på grunnlag av hvem de er kjærste med, så håper jeg virkelig noen står på barrikadene og fortsetter å jobbe for at de det. Og da må man synes.

Skrevet

Hvilke rettigheter nektes homofile, i henhold til norsk lov. (Er ikke jurist)

Poenget med en debattside er at man her har mulighet for å hevde sine meninger og synspunkter.

De som hevder at meddebattanten tar feil, fordi man har andre meninger, har missforstått debatten.

I religionsfrihetens navn, lar vi jo muslimer mene at koranen har rett når utroskap skal straffes med stening!

Der alle tenker likt, tenker ingen særlig meget.

Skrevet
Hvilke rettigheter nektes homofile, i henhold til norsk lov.

Å gifte seg i kirken

Å adoptere

En del yrker der det er nødvendig med kristent verdigrunnlag

Det er ikke lov å dikriminere pga legning, denne regelen finnes fordi det er behov for den.

Gjest Fighter
Skrevet
Hvilke rettigheter nektes homofile, i henhold til norsk lov. (Er ikke jurist)

Poenget med en debattside er at man her har mulighet for å hevde sine meninger og synspunkter.

De som hevder at meddebattanten tar feil, fordi man har andre meninger, har missforstått debatten.

I religionsfrihetens navn, lar vi jo muslimer mene at koranen har rett når utroskap skal straffes med stening!

Der alle tenker likt, tenker ingen særlig meget.

Det handler ikke bare om norsk lov. Homo er et skjellsord blant barn og unge. Mange har stor motforestillinger mot homofile. Derofr vil vel homofile åpeke at de er ikke rare vesener, men helt normale mennesker.

Dessuten er det jo også som flere har sagt, at homofile liker å vise forelskelse og kjærlighet på lik linje mned heteroflie.

Jeg kjenner homofile som jobber aktivt i Landsforeningen for lesbiske og homofile, men jeg kjenner også homofile som bare har fortalt det til noen få.

Homofile er like forskjellige som heterofile, men vil selvfølgelig ha det samme mulighetene som heterofile til å få seg jobb, ta ansvar i menigheter, holde kjæresten i hånda, kysse i offentlighet o.sv.

Skrevet
I religionsfrihetens navn' date=' lar vi jo muslimer mene at koranen har rett når utroskap skal straffes med stening! [/quote']

Du mener vel ikke alvorlig at vi godtar steining som straff blant muslimer i Norge? I så fall er jeg fundamentalt uenig med deg...

Skrevet

Ja, gjør vi ikke det, da? Er da stadig nyforelskede par som går rundt hånd i hånd, kliner på gatehjørner og så videre. Er vel ingen forskjell om det er homofile eller heterofile som er forelska?

helt enig med deg altså..... :Nikke:

Skrevet

Enkelte av oss setter faktisk pris på at homofile viser at de er homofile. De er med på å gjøre samfunnet åpnere, mer fordomsfritt... og det er jeg takknemlig for.

At homofili synes redder faktisk liv. Det er enormt mange homofile som prøver å ta sitt eget liv fordi det føles som et lettere valg enn å fortelle foreldre og venner hvem de egentlig er.

Homofili handler ikke bare om hva som skjer på soverommet, Det handler om å være den man er og bli akseptert for det. For hver person som tør å fortelle verden at de er homofile er det mindre sjanse for at annet liv skal bli brukt til å skamme seg over den store hemmeligheten som ingen må få vite om.

Gjest Anonymous
Skrevet
Homofili handler ikke bare om hva som skjer på soverommet' date=' Det handler om å være den man er og bli akseptert for det. For hver person som tør å fortelle verden at de er homofile er det mindre sjanse for at annet liv skal bli brukt til å skamme seg over den store hemmeligheten som ingen må få vite om.[/quote']

veldig godt poeng Anna :-)

Det som skremmer meg er at det i 2004 forsatt er tabu i manges øyne :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...