Gå til innhold

Hva er vanlig?

Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Gjest Carmelita
Skrevet

Har lest litt her på bryllupsforumet og har lagt merke til at veldig mange er opptatt av hva som er vanlig/tradisjon. Når jeg en dag skal gifte meg vil jeg planlegge dagen rundt det vi vil, og ikke tradisjoner og hva som er vanlig. Selvfølgelig kan man videreføre tradisjoner, men for meg blir det feil å gjøre noe "fordi det skal være sånn".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er tradisjoner en del av den dagen, jeg synes det er koselig. Selv om vi også har våre greier hvor vi går litt utenom tradisjonene.

Skrevet

Vi følger tradisjoner fordi VI VIL!

Hadde aldri falt meg inn å gjøre noe jeg ikke ville! Vi følger seffer's ikke tradisjonene slavisk! Noen vrier blir det jo!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Den eneste tradisjonen vi kommer til å følge er å gifte oss i kirken. Ellers blir dagen som vi selv ønsker at den skal være.

Skrevet
Har lest litt her på bryllupsforumet og har lagt merke til at veldig mange er opptatt av hva som er vanlig/tradisjon. Når jeg en dag skal gifte meg vil jeg planlegge dagen rundt det vi vil' date=' og ikke tradisjoner og hva som er vanlig. Selvfølgelig kan man videreføre tradisjoner, men for meg blir det feil å gjøre noe "fordi det skal være sånn".[/quote']

Jeg er enig med deg i at det er feil å gjøre noe "fordi det skal være sånn". Det er viktig at det blir ens eget ønske og at ikke andres forventninger styrer alt. Samtidig er det veldig mange som setter pris på tradisjoner og som mener at tradisjoner er viktige i samfunnet. Da er det jo mest naturlig for dem å ha det tradisjonelt.

Det hender ikke så sjeldent at folk skal ha alt alternativt "fordi de ikke vil være som alle andre". Hvis dette er begrunnelsen er det ikke noe bedre enn å "gjøre det som er vanlig". ¨

Jeg kjenner noen som strever krampaktige for å være alternative. Det kan nesten virke som om streven etter å ikke gjøre som andre, er like viktig som å gjøre noe slik de vil. "hvis alle andre gjør det sånn, gjør vi det ikke sånn".

Mange "alternative" gjør det ikke helt isolert fra andres forventninger heller.

Selv vanket jeg noen år i et miljø hvor man ville bli sett rart på dersom man gjorde noe tradisjonelt. Det blir ikke et hakk bedre.

Det var mitt syn.

Lampeskjerm

Gjest Carmelita
Skrevet

Enig i at det blir feil å gjøre noe utradisjonelt bare for at det skal være utradisjonelt! Tror det er viktig å finne sin måte uavhengig om det er tradisjon eller ikke. Har inntrykk av at mange "følger regler" fremfor å følge sitt eget hjerte.

Skrevet

Nå kan jeg jo ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg vet at jeg følger veldig mange tradisjoner. Det er ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg vil. Jeg elsker tradisjoner og føler på mange måter at i dagens samfunn hvor alt skal være så nytt og gå så fort og være så nyskapende så forsvinner litt av tradisjonene og med dem en bit av folkesjelen.

Derfor er et bryllup, som er fullstappet med tradisjoner og overtro og symbolikk, for meg en ypperlig sjanse til å dra frem litt av det som er typisk for oss (som i vårt folkeslag og vår historie) i stedet for å tviholde på den personlige identitet som er så viktig for oss i hverdagen.

Skrevet

Vi følger slavisk alle tradisjoner jeg liker.

De jeg ikke liker later jeg som ikke eksisterer :sjarmor:

Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv, Tex! :-)

Skrevet

De jeg ikke liker later jeg som ikke eksisterer :sjarmor:

Helt enig! Jeg er glad i tradisjoner jeg, men jeg ville da aldri følge en tradisjon jeg ikke likte. Er det noen som gjør det da?

Skrevet

Tex skrev:

De jeg ikke liker later jeg som ikke eksisterer

Som om jeg skulle sagt det selv :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...