Gå til innhold

Trenger ny mobil. Hvilken burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt samme mobil i sjokkerende mange år. Det er en slik gammel klump som bare kan ringe og sende meldinger. Den har tjent meg trofast, men nå kommer ikke meldingene jeg sender frem lenger, så det er vel snart på tide å skaffe seg ny.

Problemet er nå at jeg ikke har peiling på telefoner lenger. Siden jeg har hatt denne gamle, har jeg aldri hatt mobil med touch eller nettilgang eller noe annet fancy i det hele tatt, så jeg er helt fortapt med tanke på hva som er lurt å velge.

Er det noen som kan komme med forslag til gode, solide mobiler som kan være lure å velge. Det er fint om den tåler litt, for jeg er en klumse som stadig mister mobilen i bakken, og jeg vil gjerne kunne ha GPS på den, sånn at den kan hjelpe meg med å finne veien når jeg er ute og går, for jeg har ikke retningssans i det hele tatt :sjenert:

Utover dette er ikke resten så veldig viktig tror jeg, men jeg vil altså gjerne ha forslag til gode mobiler, og gjerne en liten begrunnelse for hvorfor jeg bør velge den, helst ikke bare svar "iPhone!" uten noen begrunnelse, for da er jeg like langt.

Jeg vil forresten gjerne også kunne bruke mitt gamle simkort, og slippe voldsomme månedavgifter. Har per i dag et abonnement uten månedsavgift, så jeg betaler altså kun for det jeg bruker, og det blir pluss/minus 200 i måneden ca.

Alle forslag tas imot med stor takk :)

Anonym poster: b56a94bde074ec7a8dff5277cbb42e7c

Skrevet

Nå sier du ikke no om pris da, men kan jo begynne med telefonen jeg har: Galaxy S3, testvinner OVERALT og har alt du trenger til det meste for å si det sånn og det den ikke har kan du laste ned =P Hvis du syns den blir for stor anbefaler jeg S2 som er nesten like bra som S3 og har en mer hendig størrelse. Hadde S2 før S3 og hadde ikke bytta den ut om jeg ikke hadde knust skjermen...

OneX er også en bra mobil, kommer som regel på andreplass etter S3, men er (nesten?) like stor som den.

Mobil som tåler litt er jo Xperia Active, den har overlevd min søster en stund =P Men den er veldig liten igjen og ikke like bra som de som er nevnt.

Når det kommer til å tåle litt kan det enkelt løses ved å kjøpe sånn slags lommebok ell hva man skal kalle det, Flip Cover. Da beskytter jo både selve telefonen og skjermen om du skulle finne på å miste den i bakken!

Eller så må du jo tenke på operativsystemet, kan velge mellom android, Windows og det iPhone-tullet. iPhone hadde jeg styrt unna, det er bare en opp-hypa greie spør du meg =P Med mye rare ting, sånn som at man ikke kan benytte bluetooth med andre typer telefoner. Nokia kjører vel bare Windows og har vel ikke fått de beste kritikkene... Ville gått for Samsung ell HTC hvis du vil ha en BRA telefon.

Gå inn på amobil.no og på tester så kan du jo lese litt der =)

Skrevet

Angående sim-kortet ditt er det ikke sikkert du får brukt det samme, siden de fleste nye telefoner kun tar micro-sim. Vet ikke hva slags abb. du har nå, men hvis det er et av de som egentlig har gått ut vil du vel ikke kunne få nytt sim...

Skrevet (endret)

Her er en uformell test av robuste tasser, den eneste smartmobilen som henger med nesten til slutt, er:

Motorola Defy.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Takk for svar, begge to!

Galaxy S3 er definitivt et godt alternativ. Jeg har tele2 Champion i dag så vidt jeg husker, og det eksisterer jo fremdeles. Vet du hva slags simkort som brukes i Galaxy S3. Det enkleste for meg hadde kanskje vært å bare kjøpe en telefon og putte inn mitt gamle simkort? Jeg tenker hovedsaklig å bruke wifi, så da trenger jeg egentlig ikke å betale i dyre dommer for å kunne surfe ellers... Noen som vet hvor mye det koster å bruke nett på mobilen hvis man ikke har dette inkludert på noen måte?

Skrevet

Du burde vente en måned og kjøpe deg en Windows 8 mobil. Hvis ikke kommer du til å irritere deg senere over at du ikke gjorde det...

Anonym poster: 224f8f253abc6753269cb0c5917e4476

Skrevet

Du burde vente en måned og kjøpe deg en Windows 8 mobil. Hvis ikke kommer du til å irritere deg senere over at du ikke gjorde det...

Anonym poster: 224f8f253abc6753269cb0c5917e4476

Hvorfor det?

Skrevet

Takk for svar, begge to!

Galaxy S3 er definitivt et godt alternativ. Jeg har tele2 Champion i dag så vidt jeg husker, og det eksisterer jo fremdeles. Vet du hva slags simkort som brukes i Galaxy S3. Det enkleste for meg hadde kanskje vært å bare kjøpe en telefon og putte inn mitt gamle simkort? Jeg tenker hovedsaklig å bruke wifi, så da trenger jeg egentlig ikke å betale i dyre dommer for å kunne surfe ellers... Noen som vet hvor mye det koster å bruke nett på mobilen hvis man ikke har dette inkludert på noen måte?

Prøvde å google litt og kom fram til at S3 bruker mico-sim. Er ikke 110% sikker at det stemmer men det ser sånn ut.

Tele2 sine priser for datatrafikk

Skrevet

Prøvde å google litt og kom fram til at S3 bruker mico-sim. Er ikke 110% sikker at det stemmer men det ser sånn ut.

Tele2 sine priser for datatrafikk

Takk skal du ha. Det er visst mikrosim, ja :/

Skrevet

Dersom du ikke MÅ ha det aller siste, ville jeg valgt en Samsung s2 eller iPhone 4

Gode telefoner til ok pris.

Microsim får du gratis av operatøren din

Skrevet

S3.

ingen over, ingen ved siden.

Skrevet

Dersom du ikke MÅ ha det aller siste, ville jeg valgt en Samsung s2 eller iPhone 4

Gode telefoner til ok pris.

Microsim får du gratis av operatøren din

Får man det gratis? Det er jo i alle fall noe :) Men går det an på noen måte å kopiere simkortet over til microsim? Og hva med telefonnummeret mitt?

Skrevet (endret)

Får man det gratis? Det er jo i alle fall noe :) Men går det an på noen måte å kopiere simkortet over til microsim? Og hva med telefonnummeret mitt?

Vet ikke om det er mulig, men jeg har hvertfall min kontaktliste knyttet opp til min gmail konto.

Slik at jeg enkelt kan synkronisere listen min uansett hvilke type sim-kort jeg bruker.

SIM-kort hos Talkmore koster 49,- og egentlig dårlig på datatrafikk, så kanskje jeg burde funnet meg noen andre. Hmmm.

Du har forsatt det samme tlfnr, selv om du bytter simkort.

Endret av -Leon-
Skrevet

Det enkleste for meg hadde kanskje vært å bare kjøpe en telefon og putte inn mitt gamle simkort? Jeg tenker hovedsaklig å bruke wifi, så da trenger jeg egentlig ikke å betale i dyre dommer for å kunne surfe ellers

Jeg kjøpte en sony Ericsson Experia på elkjøp, vanntett og støtsikker for 500 kr! Satte mitt eget simkort i, stengte datatrafikken, og bruker kun wifi hjemme. Har gratis app for GPS. Har ikke større telefonutgifter enn før da jeg hadde en gammel mobil.

Anonym poster: 9fb00999dabefd92dae2ab8120006405

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har kommet til at jeg ikke vil ha experia, synes rett og slett ikke de er noe fine.

TS

Annonse
Skrevet

jeg sitter her med min første samsung på lenge, en S3. jeg kan ikke annet enn å anbefale den. lurer nesten litt på hvorfor jeg har holdt på med HTC mens S2 eksisterte, dette er bare fantastisk genialt.

Skrevet

Samsung S3 er nok veldig bra, men etter min mening tullete stor. Jeg ville spart pengene og gått for Samsung S2 eller iPhone 4

Telefonnr. beholder du uansett sim-størrelse eller operatør.

Kopiering av kontaktene kan sikkert leverandør hjelpe deg med.

Jeg ville sett nærmere på Onecall når det gjelder abonnement

Skrevet

Hvilken HTC er best, da? Syns mange av dem virker fine, og vil ikke ha en som er sånn kjempestor

Jeg har nesten like gammel mobil som ts.

Anonym poster: 663de3ddd975ee31d3c5c54ae792fbf6

Skrevet

Har Samsung Galaxy S3 selv, Elkjøpselgeren bare klippet til simkortet mitt til å passe i den så jeg slapp å få nytt simkort. Fungerer strålende.

Anonym poster: 16016be86c5d51297398eac1a083886b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...