Gå til innhold

Hvordan få av seg forelskelsesbrillene?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg er rimelig betatt av en fyr jeg ikke kan få. Av den enkle grunn at han er opptatt, og hvis dama vet sitt eget beste kommer hun ikke til å gi slipp på ham, siden han virker som en fantastisk fyr.

Så jeg må altså få av meg disse lyserosa brillene, åpne øynene for andre snertne mannfolk, og komme meg videre. I følge det jeg har lest her på KG bør dette være den enkleste ting i verden ("glem ham og kom deg videre!"), så da lurer jeg på:

Hvordan i all verden gjør man det? Dere som får til dette, hva gjør dere, hvordan får dere tankene over på noe annet? For jeg skal helt ærlig si at han sniker seg inn i hodet mitt HELE tiden, og jeg vil ha ham ut!

skulle ønske jeg var fjorten, men jeg er pinlig voksen. I alder, i hvert fall....sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som helst kontakt.

Skrevet

Pga omstendighetene er akkurat det litt vanskelig, men prøver å holde det på det minimale. Uten at det hjelper så mye.

Skrevet

Siden det er umulig å unngå kontakt, så må man nesten falle for en annen for at det skal gå over. Bare pass på å ikke "lås deg" til han her. Vær bevisst på at det ikke kan bli noe!

Det går ikke an å bare lukke bort slike følelser, så man må bare bite i det sure eplet. :(

Skrevet

Og hvordan unngår man å låse seg til en? :) Er ingen som har noen gode, velprøvde triks? One night stands - kunne det ha vært noe....?

Skrevet

Hva med en rebound?

Anonym poster: cbb36088ee9fbd55a84572c98da42feb

Skrevet

Hmmmnjaaa... Har tenkt på det, men har en tendens til å ende opp med en jeg ikke blir kvitt uten å bli slem. Liker ikke å være slem. Flere forslag? :)

• Liker 1
Skrevet

Rebound har fått sitt navn for en grunn. Bruk det..

Finn deg en snerten kar og bruk han for det han er verdt. ;) hihi

det er ikke lett å være forelsket i en person som er opptatt eller ikke vil ha deg.. men da må man bare komme seg i videre. Oppskriften er individuell for alle og jeg har ingen fasitt.. men for meg hjalp det da å kutte kontakten..

• Liker 1
Skrevet

Vi får se hva man finner. :)

Skrevet

Finn ting å glede seg over, reis, se gode filmer/tvserier, heng med venner, dra ut på byen eller dra på fjellet - hva som helst som bruker gjøre deg glad og som du liker :) Vær sosial, ikke lås deg inne og sitt og stur, om dette er en person i omgangskretsen din be venner og folk ikke nevne ham. Fjern oppdatering fra ham om du må ha ham på sosiale medier, fjern umiddelbare påminnelser slik at du slipper denslags.

Rebounds og ONS er sikkert flott for noen. Men om dette umiddelbart ikke er "deg" så ville jeg kanskje ikke anbefalt det. Tror man kan ende opp med å føle seg ganske kjip og ekkel etterpå hvis det ikke faller seg naturlig.

• Liker 2
Skrevet

Og hvordan unngår man å låse seg til en? :) Er ingen som har noen gode, velprøvde triks? One night stands - kunne det ha vært noe....?

Nei, det er ikke noe lett svar på det. For det handler om din egen innstilling. Selv å "bevisst" jeg var på at jeg ikke kunne få en mann jeg hadde sidesprang med, så ble jeg nok en smule låst til ham likevel, og lukket nok ute andre muligheter.

Du må virkelig bare utelukke dere som par, og ikke bare si det til deg selv, men tro på det!

Skrevet (endret)

Finn ting å glede seg over, reis, se gode filmer/tvserier, heng med venner, dra ut på byen eller dra på fjellet - hva som helst som bruker gjøre deg glad og som du liker :) Vær sosial, ikke lås deg inne og sitt og stur, om dette er en person i omgangskretsen din be venner og folk ikke nevne ham. Fjern oppdatering fra ham om du må ha ham på sosiale medier, fjern umiddelbare påminnelser slik at du slipper denslags.

Rebounds og ONS er sikkert flott for noen. Men om dette umiddelbart ikke er "deg" så ville jeg kanskje ikke anbefalt det. Tror man kan ende opp med å føle seg ganske kjip og ekkel etterpå hvis det ikke faller seg naturlig.

Fornuftige forslag, alt sammen. Takk for det :) Har vært igjennom de fleste av disse også, men uten særlig hell. Hittil, ihvert fall. Men det kommer.

Men altså, dette var litt alvor og også et lite spark til alle samlivsterapeutene som sier at det er bare å "komme over'n" her inne på KG. Det virker så enkelt... Jeg lurte litt på hva de som sier dette gjør, siden de syns det er så lettvint.

Endret av Petra75
Skrevet

Fornuftige forslag, alt sammen. Takk for det :) Har vært igjennom de fleste av disse også, men uten særlig hell. Hittil, ihvert fall. Men det kommer.

Men altså, dette var litt alvor og også et lite spark til alle samlivsterapeutene som sier at det er bare å "komme over'n" her inne på KG. Det virker så enkelt... Jeg lurte litt på hva de som sier dette gjør, siden de syns det er så lettvint.

Det er ikke lettvint, man må bare ta tiden til hjelp. Venner og folk som ønsker å hjelpe føler kanskje det er bedre å prøve å få deg til å tenke positivt? Ikke vet jeg.

Skrevet (endret)

Nei mulig et hjerte av stål. Aner ikke, men jeg fikk i grunn slike svar da jeg lagde en tråd om en forelskelse. Er visst såre enkelt. Patetisk også.

Jeg føler med deg, da du må omgås fyren. Men man må rett og slett bare bite seg i det. Det finnes ingen gode råd, såvidt jeg vet. Hadde det vært så, hadde vi kunne unngått mye hjerte sorg. Du skal være glad han ikke kan såre deg, i allefall. :)

Endret av Becka
Skrevet

Du får la være med å stresse ut forelskelsen. La den være der, vær glad for at du har muligheten til å falle for andre og med tiden så forsvinner den av seg selv.

Skrevet

Du får la være med å stresse ut forelskelsen. La den være der, vær glad for at du har muligheten til å falle for andre og med tiden så forsvinner den av seg selv.

Har tenkt litt på dette i natt, og kommet fram til det samme. Jeg forelsker meg svært sjelden, og det er lenge siden sist. Tror jeg må kjenne litt på fjortiskriblingen i magen en liten stund til. Det er jo så herlig, samtidig så frustrerende! :murvegg:

• Liker 2
Skrevet

Nei mulig et hjerte av stål. Aner ikke, men jeg fikk i grunn slike svar da jeg lagde en tråd om en forelskelse. Er visst såre enkelt. Patetisk også.

Jeg føler med deg, da du må omgås fyren. Men man må rett og slett bare bite seg i det. Det finnes ingen gode råd, såvidt jeg vet. Hadde det vært så, hadde vi kunne unngått mye hjerte sorg. Du skal være glad han ikke kan såre deg, i allefall. :)

Ja, det er det jeg har registrert også. Jeg har et inntrykk av at mange flagrer fra blomst til blomst, og når en ny blomst dukker opp er den forrige glemt. Jeg er nok ikke skrudd sammen helt slik. Jeg blir sjelden betatt/forelsket, og når jeg først blir det tar det kanskje litt lenger tid. Jeg vet ikke. Men jeg skulle ønske de kunne forklare meg hvordan de tenker og handler for å gå videre :)

Skrevet

Skulle så gjerne hatt svaret på dette selv ..

Har møtt en fantastisk mann på egentlig alle områder. Virkelig noe for meg. Vi har kjent hverandre i noen måneder og dette har utviklet seg til noe mer.

Alt klaffer .. problemet er at en jeg møtte her tidligere får jeg bare ikke ut av hodet og føler derfor ikke jeg kan la dette nye utvikle seg til noe mer. Føler det er dårlig gjort ovenfor vedkommende egentlig..

Anonym poster: 7a580bed101a9a4eb18895679a11a0a1

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det eneste som fungerer er distraksjon, her er et par eksempler:

1. Overtidsarbeid. I haugevis. Det dreiv jeg med når jeg var ulykkelig forelska! Jeg bare jobba og jobba og jobba, og siden arbeidet var hektisk, ble jeg veldig distrahert. Etter et par uker var fyren nesten glemt, og jeg hadde tjent utrolig mye mer penger, som jeg brukte på noe fint til meg selv.

2. Trening. Kardio.

3. Hobbyer. Prøv å begynn noe nytt, enten hjemme eller på kurs.

4. Finn en fyr du kan "utnytte" litt som rebound. Jeg sier ikke at du skal være slem, bare at du skal ha en fyr du kan flørte litt uforpliktende med. Pass på at det ikke er en fyr som blir såra når du er ferdig å flørte med ham.

• Liker 2
Skrevet

Distraksjon er jeg med på. Problemet er at jeg sliter med å konsentrere meg om distraksjonen og ikke ramle tilbake i tankegangen... :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...