Gå til innhold

Lappe bukser? eller kaste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt aktiv sønn som stadig kommer hjem med hull i buksene enten på knær eller på rompa. Hvis de er veldig små pleier jeg å lappe dem med søm fra symaskin. Dette vises på buksa. Sønnen min bryr seg ikke.

MEN jeg lurer selvfølgelig på om andre ser på dette som et hakk ned på den sosiale rangstigen?

Lapper dere bukser til deres barn? eller går de i søpla og kjøper nye?

Anonym poster: 96b51624c76dd9107bf8133e86dbff53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 9 som sliter bukser noe innmari! Er de helt fillete så kaster jeg de, er det mindre hull på knærne så tar jeg de med til svigermor så hun lapper de sammen (hun er en racer på symaskin, så det vises ikke så mye). De lappete buksene bruker hun ikke på skolen, men de er ok til fritidsbruk. F.eks når hun er i speideren, på tur osv...

Skrevet (endret)

I søpla? Nei det synes jeg er bortkastet... Når hullene er på knærne så er det mange fine "lapper" (selvlagde eller ferdigkjøpte) man kan sy/stryke på (da gjerne på begge, da "synes" det ikke så mye at det er for å dekke et hull cf denne), og når det gjelder andre steder på buksen... Da er det bare å lage noen hull ekstra! (cf denne)

Som du ser så er det noen som bruker enorme summer på hullete og lappete bukser :fnise:

Ps. linkene er bare eksempler på at slike bukser selges, og i tillegg til skyhøye summer!

Endret av metempsychosis
Skrevet

Heller motsatt! Fiksing på egne klær, selvsydd osv. faller heller inn under "nevenyttig supermamma som syr og er bevisst". Oppfatter det som litt trendy (Jenny Skavland, "sy selv" og fam. Skappel: strikk din egen genser). Alle kjendiser selger på bloppis.no og Kronprinsessa går på Freetex..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...