Gjest Dama Skrevet 24. februar 2004 #1 Skrevet 24. februar 2004 Har en liten diskusjon pågående med mannen. Saken er den at han ikke vil ha barn noen gang, alltid vært sta på det punktet og vi har vært sammen i bortimot ti år. Noe som er helt greit, siden jeg ikke ønsker meg barn heller - nå lenger. Ønsket meg barn da jeg var yngre, men han fikk "overtalt" meg til å ta abort engang (heldigvis, tenker jeg idag), og etter det hadde jeg spiral en stund og har deretter knotet med både p-piller og p-ringer... Og er ganske lei. Dyrt er det også. Så jeg vil at han skal steriliere seg. Det er kjapt overstått og billig, praktisk for begge to etc... Men han vil ikke. Og ikke har han noen grunn heller. Blir så oppgitt... Det er da virkelig mest rettferdig at HAN skal steriliere seg når jeg har sørget for prevensjon i mange år alt? (vi har brukt kondom kanskje ti ganger på alle disse årene, og mesteparten av gangene var "for å prøve", ikke fordi vi trengte det) Budsjettet vårt tillater heller ikke at jeg skal sterilisere meg, for det er ganske mye dyrere... Får litt ekle tanker i retning av "kanskje det bare er MEG han ikke vil ha barn med" når han nekter... (han vil ikke gifte seg med meg heller)
Elle Melle Skrevet 24. februar 2004 #2 Skrevet 24. februar 2004 Sterilisering er en veldig personlig sak, og ikke nødvendigvis en rasjonell avgjørelse. Jeg skjønner tankegangen din godt, og du har helt rett rent logisk sett. Dessverre tror jeg ike det er så enkelt, for dette har med følelser og instinkter å gjøre. Jeg tenker at sterilisering, det er noe man kun "har rett" til å mene noe om når det gjelder egen kropp. Det kan ta avgjørelser angående din kropp, og du kan jo tenke gjennom om du ønsker dette for deg selv. Hvis du er helt sikker på at din kropp ALDRI skal bære frem et barn, UANSETT livssituasjon, da kan du vurdere å bli sterilisert. Hvis du virkelig ønsker dette for deg selv, så er det vel mulig å spare noen kroner? Je synes ikke folk skal sterilisere seg fordi det "passer inn" i et gitt parforhold. Det må være en personlig avgjørelse som er viktig og riktig for den det gjelder, uansett hvordan livet måtte utvikle seg siden. Når det er sagt så skjønner jeg at du lurer på mannen din sine holdninger. Det virker jo som om det er HAN som er så overbevist om at han aldri vil bli far. Den naturlige løsningen er jo da å sterilisere seg, men menn er rare og tenker ikke slik. Uansett hvor viktig det er for dem å ikke få barn, så vil de IKKE sterilisere seg. Det blir man visst mindre mann av...(selv om man ikke ville merket noe hvis man ikke visste om det). Det er nok en del men som kan få psykiske plager og vansker med sexlivet etter å ha blitt streilisert (eller er redd for å få det?). Derfor er det sikkert lurt å ikke bli sterilisert hvis man har motforestillinger mot det. Som sagt, jeg tror at når det gjelder så alvorlige og uopprettelige ting som dette, så har man kun rett til å velge for seg selv og egen kropp. (Uavhengig av at det faktisk ER mye smartere at mannen ordner dette...)
Gjest glamourgirl Skrevet 24. februar 2004 #3 Skrevet 24. februar 2004 Det er ham som alltid har vært mot barn, la ham sterilisere seg. Du har knotet med prevensjon i over ti år, på tide at han stiller opp. DU er tross alt ikke helt sikker på dette med å forbli barnløs, han har overtalt deg til å ta abort, og nå skal du sterilisere deg. Jeg hadde ikke gjort det. Beklager at jeg høres litt streng ut, men menn er så himla redd for tissen sin, noen ganger! Og jeg skjønner godt din usikkerhet og frustrasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå