Gå til innhold

Bestille vogn på nettet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Fant en tysk nettside: pingpong-online.com. Så veldig ok ut. Helt nye teutoniavogner langt billigere enn i Norge. Er litt skeptisk til å bestille over nett, spesielt fra utlandet. Noen som har bestilt fra denne siden?

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søsteren min bestilte vogn derfra og er veldig godt fornøyd. Forsto det slik at om man tar prisen som er oppgitt i euro og gjør om til norske samt trekker fra 16% (tysk moms), kan man legge til ca 1200kr som blir det totoale med toll, moms og slikt. Vi vurderer det samme, og vogna vi da ønsker oss kommer til å koste oss i underkant av 5000kr -og det er 2000kr spart i forhold til i Norge!

Regner med at dersom noe skjer med vogna, reklamasjon, kan man gå til en norsk forhandler som hjelper oss med det -de taper jo ingenting på det de ;)

Ellers er vi itvil ang vogn, frister mest med teutonina kontra simo da vogna er mindre (spes som sportsvogn), men spørs om det likevel er stor nok som bagvogn til et augustbarn vinteren over....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også å bestille fra Pingpong... Man trekker fra tysk mva (16%), legger på norsk mva (24%) + Postens fortollingsgebyr som er kr 150,- uansett verdi på pakken (iflg mail fra Posten).

Vi har lyst på kombivognen Teutonia Delta, men er også litt usikre på om den vil holde i str vinteren over. Spørsmålet er vel hvor stor den lille som kommer i begynnelsen av september er og om vi ønsker å bruke voksi- el ullpose. Ikke lett dette. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme dilemma vi da Lilly16... tenker også på kombi delta, og venter barnet i månedsskiftet aug/sept.

Det vi tenker nå er å ikke ha voksipose men en dunpose som er noe mindre (tar mindre pass i bagen) men er mer enn varm nok. Håpet er at barnet kan ligge i bagen til februar/mars -aller heslt ut mars. Da kan vi bruke sportsvogna med saueskinn i feks og ev låne voksipose av min søster -da tror jeg at barnet ligger godt likevel. Det eneste minuset er at vi ikke kan ta barnet med rundt til folk i bagen og la den sove der om kveldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snartmamma

Vi har termin 1.juli, og veier for og imot på akkurat de samme punktene som de over. Har kommet fram til at kombivognen primus har ørlite grann større bag (innvendige mål i cm), men har ikke bestemt oss enda.

Fint å høre hva dere andre bestemmer dere for etterhvert også!

Snartmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har termin 1.juli, og veier for og imot på akkurat de samme punktene som de over. Har kommet fram til at kombivognen primus har ørlite grann større bag (innvendige mål i cm), men har ikke bestemt oss enda.

Fint å høre hva dere andre bestemmer dere for etterhvert også!

Snartmamma

Hvor stor er den bagen innvendig da? Teutonia Delta sin er 76x33x20 (LxBxH). Tenkte jeg skulle sammenligne litt med str på forskellige Duo vogner. Jeg vet Emmaljunga Classic er 80x37x20, så den er jo noe større, men har ikke fått sjekket andre enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet er å kjøpe vognen i Sverige. Det gjorde vi og sparte noen tusenlapper  :wink:

Vi har tenkt på det også og evnt Danmark. Med firmabil kommer vi oss jo "gratis" rundt, så vi trenger ikke tenke på de utgiftene i hvertfall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snartmamma

Teutonia Primus04 er 77x38x20, litt kortere enn Emmaljunga sin, men like bred.

Til deg som foreslo Sverige; trodde det ikke var så mye å spare i Sverige lenger jeg pga valutaendringen? Kjenner noen som kjøpte i Sverige i fjor sommer, og allerede da var prisen hipp som happ mente de. Kanskje det er forskjell i forhold til merker?

-Snartmamma-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snartmamma

Her er forøvrig adressen til Teutonia:

http://teutonia.mindwerk.info/

Klikk på "norsk", og deretter på "overview of variants", så får du opp alskens tekniske spesifikasjoner.

Fint å få høre hva Lily16 og dere andre bestemmer dere for! Vanskelig det her gitt;-)

- Snartmamma-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite oppklaringsspørsmål fra min side...

Primus = duovogn og Delta = kombivogn??

Vil det si at dersom man velger primus/duo kan ikke bagen brukes i bilens sikkerhetsnett slik som deltabagen kan? Kombibagen er jo en løs bag man løfter ut,men primus er ikke den festet til understellet (selve vognen)?? Er den litt mer trøblete å koble av?? Og primus er slik at bagen og sprotsvogninnstatsen er hver for seg??

Mange spm i hverandre det her, vi skal etterhvert gå i butikk og se selv.. Vi er nemlig avhengig av vogn med bag som kan brukes i sikkerthetsnettet, tenker da at duovogn ikke er så greit... er bare spent på om kombivogna blir stor nnok iløpet av vinteren..

*tanker fra meg igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forresten hørt andre som har vært i sverige og kjøpt som "bare" sparte 800kr i forhold til Norge. Over nettet fra tyskland sparer man gjerne et par tusen..

Det som jeg digger med vognene er at sportsvogna er så mye mindre og lageligere enn andre duo/kombivogner. feks simo blir veldig stor når man etterhvert går over til å bruke kun sportsvogndelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nå har jeg bestilt Teutonia Primus fra Pingpong. Det som ble utslagsgivende for oss, var den store bag'en. Vi skal uansett bruke sete i bilen, og ikke bag, fordi vi hørt at bag ikke er like sikkert. (Dette er ikke en påstand, altså. Kun noe vi har hørt...)

En annen fordel med duo kontra kombi er at sportsvognsdelen jo ikke blir brukt før man trenger den, og derfor blir mindre slitt. (Visstnok..)

Dette er en jungel - håper bare vi fant en løsning vi vil trives med.

Lykke til alle vognkjøpere!

- Snartmamma-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...