Nettinettet Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 (endret) Jeg var tidligere en av de som trudde på regler for å lykkes med datingen. Etter mange år med prøving og feiling er det en ting som gjelder. Å være glad i seg selv. Er du lykkelig alene, er det større sannsynlighet for at du vil treffe en som er bra for deg, eller du kan finne ut at du har det veldig bra alene, slik som jeg har gjort! Vi tror alle vi er eksperter på enkelte ting, fordi vi selv har masse erfaring, men ingen kan bestemme hva som er best for andre,og det er en styrke jeg har tatt med meg inn i jobben min. Man kan gi råd og man kan ha samtaler men man kan ikke fastsette regler eller tro at det man selv har erfart er likt for alle. Det jeg liker liker ikke du osv.. Så vekk med regler og frem med selvinnsikten, så går det mye bedre! Endret 2. oktober 2013 av Nettinettet 12
iev Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Så morsomt å bli intervjuet av KK :-D man lærer jo så innmari mye av de andre brukerne her inne, så lenge man har et åpent sinn og klar for å ta imot ny kunnskap! Folk er jo så åpne! Da tror jeg at enhver kan utvikle seg :-) skal du utgi bok? Som i bok man får kjøpt i bokhandleren? Ble faktisk medlem av KG når jeg selv ble singel og var superduper deprimert. Husker det var veldig fint å få snakke med andre i samme situasjon. Folk er jo så forskjellige, at det er vanskelig å lage regler. Er vel en av dem som vanligvis ikke har sex etter date nr.1. Men har nå venner som ikke har noe problem med det. Så for noen fungerer det! :-) 2
Gjest Eurodice Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 (endret) Hvordan går det med deg selv? Jeg ser du er på et par datingkanaler ennå, så den store kjærligheten var vel ikke han du var på båttur med i sommer . Endret 26. september 2012 av Arabella
Nettinettet Skrevet 26. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2012 Folk er jo så forskjellige, at det er vanskelig å lage regler. Er vel en av dem som vanligvis ikke har sex etter date nr.1. Men har nå venner som ikke har noe problem med det. Så for noen fungerer det! :-) Eneste grunnen til at jeg anbefaler akkuratt den greia fortsatt er fordi mange kvinner ikke takler det i ettertid. Plutselig har følelsene kommet og så blir man såra når man ikke er den rette, og så blir man usikker på om det at han hadde sex raskt var årsaken osv osv.. Takler man avvsning så har jeg ikke noe problem med at kvinner og menn har sex på første date Boken min kommer ut i bokform ja, og kan foreløpig kjøpes via datinghjelp.no Om den kommer ut i norske butikker vet jeg ikke enda, men jeg jobber med saken. Hvordan går det med deg selv? Jeg ser du er på et par datingkanaler ennå, så den store kjærligheten var vel ikke han du var på båttur med i sommer . Jeg tror jeg er mye flinkere til å hjelpe andre med å finne kjærligheten enn å finne den selv. Det kan nok ha med hvor stort fokus jeg har på jobben akkuratt nå, men jeg gir aldri opp håpet og fortsetter å date og lete Jeg ble veldig glad i han jeg reiste med i sommer og vi hadde noen fine uker sammen også etter turen, men han innså at jeg ikke var den rette for han og han ville være alene. Sånn er det jo bare og da er det bare å akseptere det å gå videre. Etter det har jeg hatt en pause fra alt for å rejustere radaren min og skrive ferdig boken. 1
Gjest Janus Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Jeg har funnet ut at det er to ting som bidrar til at man lettere finner den rette. At man er glad i seg selv, og at man er 100% ærlig om hva man føler og tenker. Hvordan går det med deg selv? Jeg ser du er på et par datingkanaler ennå, så den store kjærligheten var vel ikke han du var på båttur med i sommer .
Steinar40 Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Alle regler er vekk? Hvordan kan man råde noen til noe uten å ha egne meninger og tanker om saker og ting? Tror nok ikke akkurat at det blir så veldig bra gitt. Da kan man bare si: "Gjør som du selv vil" til absolutt alt. Uten at den andre egentlig blir noe klokere av det. Heller dummere, vil jeg påstå. Skal man fungere i sammen i et samfunn så må man faktisk ha regler. Og ikke minst lover. 2
Gjest Eurodice Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Jeg tror jeg er mye flinkere til å hjelpe andre med å finne kjærligheten enn å finne den selv. Det kan nok ha med hvor stort fokus jeg har på jobben akkuratt nå, men jeg gir aldri opp håpet og fortsetter å date og lete Jeg ble veldig glad i han jeg reiste med i sommer og vi hadde noen fine uker sammen også etter turen, men han innså at jeg ikke var den rette for han og han ville være alene. Sånn er det jo bare og da er det bare å akseptere det å gå videre. Etter det har jeg hatt en pause fra alt for å rejustere radaren min og skrive ferdig boken. Tusen takk for hyggelig svar . Du har vært svært åpen og personlig om dine egne anliggender og fortalt om dette i åpent forum, så jeg var interessert i hvordan det hadde gått videre. Jeg synes du er modig. Lykke til videre med livet og boken! 1
Nettinettet Skrevet 26. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2012 Da kan man bare si: "Gjør som du selv vil" til absolutt alt. Uten at den andre egentlig blir noe klokere av det. Heller dummere, vil jeg påstå. Jeg har lært meg at regler er bra å ha for ens egen del, ut i fra de holdningene og ønskene man har selv. Det å fastsette regler for datingen skaper mer problemer enn løsninger, fordi vi alle er forskjellige, oppfører oss forskjelig og ønsker forskjellige ting. Jeg lytter til kundene mine og de ønskene de har, og ut i fra det så finner vi ut sammen hvordan de kan oppnå de ønskede resultatene. Kundene mine komme til meg fordi de trenger konkret hjelp på nettdatingprofilen eller andre ting som de føler at de ikke mestrer. Dere husker kanskje hvor mye jeg var i mot disse sjekkeskolene som gjorde menn flinkere til å få seg dame til sengs? Vel nå samarbeider jeg med et par datingcoacher som gjør nettopp dette, og sender mannlige kunder med dårlig selvtilittt dit, slik at de blir psykisk klare for å ta drømmedama med storm. Det handler om å se på helheten og være åpen og ærlig!
Steinar40 Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Jeg har lært meg at regler er bra å ha for ens egen del, ut i fra de holdningene og ønskene man har selv. Det å fastsette regler for datingen skaper mer problemer enn løsninger, fordi vi alle er forskjellige, oppfører oss forskjelig og ønsker forskjellige ting. Jeg lytter til kundene mine og de ønskene de har, og ut i fra det så finner vi ut sammen hvordan de kan oppnå de ønskede resultatene. Kundene mine komme til meg fordi de trenger konkret hjelp på nettdatingprofilen eller andre ting som de føler at de ikke mestrer. Dere husker kanskje hvor mye jeg var i mot disse sjekkeskolene som gjorde menn flinkere til å få seg dame til sengs? Vel nå samarbeider jeg med et par datingcoacher som gjør nettopp dette, og sender mannlige kunder med dårlig selvtilittt dit, slik at de blir psykisk klare for å ta drømmedama med storm. Det handler om å se på helheten og være åpen og ærlig! Personlig kan jeg ikke si at jeg har noen respekt for folk som bare er ute etter å utnytte andre. Altså f.eks når poenget bare er å få seg ei dame til sengs. Og min erfaring er at det virkelig vanskelige i dette livet er å treffe på denne såkalte drømmedama i virkeligheten. Og er ho den rette drømmedama så vil personkjemien etc. være såpass god at man ikke trenger noen sjekketriks.
Nettinettet Skrevet 26. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 26. september 2012 Og er ho den rette drømmedama så vil personkjemien etc. være såpass god at man ikke trenger noen sjekketriks. Nettopp, derfor er jeg i mot regler og væremåter Men litt selvtilitt skader ingen. Håper du en dag finner det du leter etter Steinar40 Lykke til! 2
Gjest Lurifix Skrevet 26. september 2012 #11 Skrevet 26. september 2012 Skjønner ikke hvorfor man skulle trenge rådgivning når det kommer til noe så enkelt som dating. 1. Du spør en person om å dra på date. 2. Drar på date ???? Om du likte personen så sier du ganske enkelt at du vil møte personen igjen.
Nettinettet Skrevet 27. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2012 Skjønner ikke hvorfor man skulle trenge rådgivning når det kommer til noe så enkelt som dating. For mange er det å sette i gang med dating en veldig vanskelig prosess, og når de får noen råd og litt støtte underveis så blir de tryggere og setter i gang. Det finnes også mange som har laget seg en profil på nettet men som ikke får den responsen de er ute etter og vil ha litt hjelp til å gjøre profilen bedre. Det er sikkert noe du ikke er så god på som du trenger hjelp med av andre også, så jeg ville vært forsiktig med å være nedlatende om mennesker som ikke får til det du får til. Ha en fin dag!
Steinar40 Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 Eneste grunnen til at jeg anbefaler akkuratt den greia fortsatt er fordi mange kvinner ikke takler det i ettertid. Plutselig har følelsene kommet og så blir man såra når man ikke er den rette, og så blir man usikker på om det at han hadde sex raskt var årsaken osv osv.. Takler man avvsning så har jeg ikke noe problem med at kvinner og menn har sex på første date Boken min kommer ut i bokform ja, og kan foreløpig kjøpes via datinghjelp.no Om den kommer ut i norske butikker vet jeg ikke enda, men jeg jobber med saken. Jeg tror jeg er mye flinkere til å hjelpe andre med å finne kjærligheten enn å finne den selv. Det kan nok ha med hvor stort fokus jeg har på jobben akkuratt nå, men jeg gir aldri opp håpet og fortsetter å date og lete Jeg ble veldig glad i han jeg reiste med i sommer og vi hadde noen fine uker sammen også etter turen, men han innså at jeg ikke var den rette for han og han ville være alene. Sånn er det jo bare og da er det bare å akseptere det å gå videre. Etter det har jeg hatt en pause fra alt for å rejustere radaren min og skrive ferdig boken. Jeg antar at du bare hjelper mannfolk når det gjelder dating? Fordi at det er veldig lett for meg (som mann) å skjønne at denne fyren du reiste på tur med bare var ute etter litt uforpliktende kos og moro. Og da sa han selvfølgelig alt du ønsket å høre inntil moro og kosen var over. Og pga det ovenstående så bør du altså absolutt ikke hjelpe kvinner til å gjøre de samme feil som deg selv. 2
Nettinettet Skrevet 27. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2012 Jeg antar at du bare hjelper mannfolk når det gjelder dating? Fordi at det er veldig lett for meg (som mann) å skjønne at denne fyren du reiste på tur med bare var ute etter litt uforpliktende kos og moro. Og da sa han selvfølgelig alt du ønsket å høre inntil moro og kosen var over. Og pga det ovenstående så bør du altså absolutt ikke hjelpe kvinner til å gjøre de samme feil som deg selv. Jeg synes det er trist at du har et så negativt syn på mennesker som du har Steinar40, men det er faktisk noe du må jobbe med selv. Jeg driver selvfølgelig rådgivning for kvinner også, og er de så heldige å få treffe på en så flott mann som jeg traff på så blir jeg glad på deres vegne. Hvorfor har jeg feilet fordi jeg gav kjærligheten en sjanse? Jeg sitter igjen med mange gode minner og fantastske opplevelser fra de månedene vi var sammen, og får noen oppleve det som jeg har opplevd kan de anse seg selv som heldige. Jeg har selvfølgelig brent meg noen ganger jeg også, men de erfaringene er jo også nyttige for andre kvinner å lære av. Hvorfor i alle dager skulle jeg lære kvinner å gjøre de samme feilene som meg, når jeg kan gi dem kunnskapen til å ikke gjøre det? Nei du har ikke sjans til å se helheten og legge bitterheten din til side, det har jeg sett side opp og side ned her inne. Trist for deg, men det er tross alt ditt valg. Blir du en gang klar for å ta tak i problemet ditt og få det litt bedre med deg selv og verden, og kanskje til og med få litt kjærlighet i livet ditt så skal jeg stå å ta deg i mot med åpne armer og du skal til og med få hele rådgivningen helt gratis. Klarer jeg å få deg "frisk" så har jeg nok bevis på at jeg er dyktig så lenge jeg lever
Steinar40 Skrevet 27. september 2012 #15 Skrevet 27. september 2012 Jeg synes det er trist at du har et så negativt syn på mennesker som du har Steinar40, men det er faktisk noe du må jobbe med selv. Jeg har sett og vet hvordan folk er. Og har dermed et realistisk syn på andre folk. Stort sett. Jeg driver selvfølgelig rådgivning for kvinner også, og er de så heldige å få treffe på en så flott mann som jeg traff på så blir jeg glad på deres vegne. Hvorfor har jeg feilet fordi jeg gav kjærligheten en sjanse? Jeg sitter igjen med mange gode minner og fantastske opplevelser fra de månedene vi var sammen, og får noen oppleve det som jeg har opplevd kan de anse seg selv som heldige. Jeg har selvfølgelig brent meg noen ganger jeg også, men de erfaringene er jo også nyttige for andre kvinner å lære av. Hvorfor i alle dager skulle jeg lære kvinner å gjøre de samme feilene som meg, når jeg kan gi dem kunnskapen til å ikke gjøre det? Hvor lenge siden er det at du kastet deg med på denne turen med denne ukjente fyren? Erfaringer har bare en verdi så lenge man lærer av dem. Og det betyr altså at man ikke gjør samme feil gang-på-gang. Og har man ikke lært selv, så kan man heller ikke gi andre noen gode råd. Men du er ikke alene om dette selvfølgelig. Typisk er det nok sånn at kvinner ikke skjønner noe av utspekulerte mannfolk, og at menn ikke skjønner noe av utspekulerte kvinnfolk. Før det er for sent. Nei du har ikke sjans til å se helheten og legge bitterheten din til side, det har jeg sett side opp og side ned her inne. Trist for deg, men det er tross alt ditt valg. Blir du en gang klar for å ta tak i problemet ditt og få det litt bedre med deg selv og verden, og kanskje til og med få litt kjærlighet i livet ditt så skal jeg stå å ta deg i mot med åpne armer og du skal til og med få hele rådgivningen helt gratis. Klarer jeg å få deg "frisk" så har jeg nok bevis på at jeg er dyktig så lenge jeg lever Tiden leger alle sår, sies det. Og det er ihvertfall mye i det. Det har jeg lært ifra tidligere.
Nettinettet Skrevet 27. september 2012 Forfatter #16 Skrevet 27. september 2012 (endret) Hvor lenge siden er det at du kastet deg med på denne turen med denne ukjente fyren? Erfaringer har bare en verdi så lenge man lærer av dem. Og det betyr altså at man ikke gjør samme feil gang-på-gang. Og har man ikke lært selv, så kan man heller ikke gi andre noen gode råd. Men du er ikke alene om dette selvfølgelig. Typisk er det nok sånn at kvinner ikke skjønner noe av utspekulerte mannfolk, og at menn ikke skjønner noe av utspekulerte kvinnfolk. Før det er for sent. . Huff jeg må nesten bare le litt her altså. Hva slags senario har du lagd oppi ditt hodet egentlig? Jeg har aboslutt bare gode følelser etter den turen jeg hadde i sommer. Bare fordi jeg ikke var den rette for han så betyr ikke det at han var en utspekulert idiot fordet vel? Det er jo virkelig ikke rart det er så mange single når man tenker det verste og ikke aksepter at man ikke kan være den rette alltid. Jeg har da mange ganger avvist noen etter en stund fordi det ikke føltes rett, er jeg utspekulert jeg og da eller? Jeg synes at jeg har ett ekstra kort fordi jeg tross alt har tatt mange sjanser og testet ut det meste som går ann når det kommer til dating. Fordi jeg har så mange erfaringer som jeg har så kan jeg lære norske kvinner og menn å ta noen flere sjanser med kjærligheten. Tørre å date litt mer og flytte noen grenser Endret 27. september 2012 av Nettinettet
Steinar40 Skrevet 27. september 2012 #17 Skrevet 27. september 2012 (endret) Huff jeg må nesten bare le litt her altså. Hva slags senario har du lagd oppi ditt hodet egentlig? Jeg har aboslutt bare gode følelser etter den turen jeg hadde i sommer. Bare fordi jeg ikke var den rette for han så betyr ikke det at han var en utspekulert idiot fordet vel? Det er jo virkelig ikke rart det er så mange single når man tenker det verste og ikke aksepter at man ikke kan være den rette alltid. Jeg har da mange ganger avvist noen etter en stund fordi det ikke føltes rett, er jeg utspekulert jeg og da eller? Jeg synes at jeg har ett ekstra kort fordi jeg tross alt har tatt mange sjanser og testet ut det meste som går ann når det kommer til dating. Fordi jeg har så mange erfaringer som jeg har så kan jeg lære norske kvinner og menn å ta noen flere sjanser med kjærligheten. Tørre å date litt mer og flytte noen grenser Mitt scenario er med utgangspunkt i åssen "vi" mannfolk tenker og agerer. Noe "dere" kvinner aldri kommer til å forstå. Og det er forsåvidt viktig med erfaringer; men det forutsetter altså at man faktisk har lært noe av dem. Det var mitt hovedpoeng. Har du lært noe? Altså lært noe annet enn å ta de samme sjansene gang-på-gang. Endret 27. september 2012 av Steinar40
Nettinettet Skrevet 27. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 27. september 2012 Selvfølgelig må man fortsette å ta sjanser hvis man skal finne kjærligheten! Man kan ikke bare låse seg inne og være bitter og sur hvis det ikke gitt veien. Eller skylde på at menn tenker sånn og kvinner tenker sånn Det er jo først og fremst bare tull. Folk er forskjellige og vil forskjellige ting. Noen ganger er det jeg som ikke føler det lille ekstra, andre ganger er det de jeg treffer, og en gang så sier det pang og begge føler det samme. Det jeg har lært meg er at hver date er ett steg i riktig retning og så lenge man justerer radaren etter hver gang man har truffet noen så kommer man ett skritt nærmere den rette. Jeg synes radaren min var bra stillt inn når jeg møtte han jeg reiste på Cruise med og har radaren min på samme innstilling enda. Flott mann med sunne verdier og holdninger som jeg vet vil gjøre en heldig kvinne veldig lykkelig. Du burde se mer av verden du, for den er ikke så svartmalt som du skal ha det til
Steinar40 Skrevet 27. september 2012 #19 Skrevet 27. september 2012 Selvfølgelig må man fortsette å ta sjanser hvis man skal finne kjærligheten! Man kan ikke bare låse seg inne og være bitter og sur hvis det ikke gitt veien. Eller skylde på at menn tenker sånn og kvinner tenker sånn Det er jo først og fremst bare tull. Folk er forskjellige og vil forskjellige ting. Noen ganger er det jeg som ikke føler det lille ekstra, andre ganger er det de jeg treffer, og en gang så sier det pang og begge føler det samme. Det jeg har lært meg er at hver date er ett steg i riktig retning og så lenge man justerer radaren etter hver gang man har truffet noen så kommer man ett skritt nærmere den rette. Jeg synes radaren min var bra stillt inn når jeg møtte han jeg reiste på Cruise med og har radaren min på samme innstilling enda. Flott mann med sunne verdier og holdninger som jeg vet vil gjøre en heldig kvinne veldig lykkelig. Du burde se mer av verden du, for den er ikke så svartmalt som du skal ha det til Man må ta sjanser, ja. Men man må ta de riktige sjansene. Det hjelper ikke å gjøre samme feil hver gang. Folk som sjanser på en forelskelse vil ofte mislykkes. En forelskelse er aldri nok i lengden. Men det er vanskelig å få det til å klaffe. Selv om mange tar til takke med det de får tak i. Og da er det selvfølgelig betydelig lettere med en gang. Så det er nok kanskje det beste rådet man kan gi folk, tenker jeg; altså å ta til takke, og være fornøyd med den man får. Sånn har det nemlig alltid fungert i alle tider.
Gjest Janus Skrevet 27. september 2012 #20 Skrevet 27. september 2012 Når møtte du siste en ny kvinne, Steinar? Når var du sist på en date? Oppriktig spørsmål. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå