AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Har en Cavalier som er helt ekstrem! Kan ikke gå rett ut med søppelet uten at han blir helt tussete når jeg kommer inn igjen. Hopper, klorer og biter i genseren min! Det er kun meg han er sånn med. Vi fikk han når han var ca 3 år og har nå hatt han i ca 4 mnd. Det er også nesten umulig å få på han bånd når vi skal ut på tur. Da blir han like tussete som når jeg har vært borte fra han. I tillegg bjeffer han, syter og uler i disse periodene. Noen som har opplevd lignende og har tips til hva jeg kan gjøre? Anonym poster: c0691a6afc8abd5394f4e34cb120693f
Nalaya Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Hvem er vi? Er det deg og samboer, eller barn? Er han mest med deg til daglig? Er han kastrert?
la Flaca Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Det er stress, og litt typisk for omplasseringshunder selv om noen har mer av det enn andre. Siden han er såpass fersk hjemme hos dere ville jeg prøvd å minimere alle ting som gjør at han stresser. Til han roer seg. La han være med ut med søpla. Ta på han båndet en helt annen plass enn foran utgangsdøra. (Er det bare lenka eller halsbåndet du tar på når du skal ut?). Sørg for at han får masse søvn og hvile. Belønn med godbiter og kos når han er rolig. Det kan også være lurt å gi han noe å bryne nesa si på. Legg ut godbitspor ute, eller gjem godbiter rundt i huset. Da blir han sliten i hodet.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Vi er meg og samboer. Han er mest med meg da samboeren min jobber veldig mye. Det er bare lenka jeg tar på. Har prøvd å ta den på andre steder i huset, men med en gang han ser båndet blir han helt i tusen og det kan ta flere minutter før jeg får det på. Vi går lange turer hver dag og han er ofte med ut på kortere turer, som f.eks. med søppelet. Men er ikke alltid jeg orker å bale meg opp med å ta på han båndet for en så kort tur, når han blir så stresset. Han er ikke kastrert nei. Hadde det vært en idè? Vi har ikke tenkt å avle på han uansett. Men er det verdt det? Noen som har erfaring med at de blir roligere? Og hvordan er det når han allerede er 3 år? Anonym poster: c0691a6afc8abd5394f4e34cb120693f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå