Gå til innhold

Ekstern cd-rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe et eksternt cd-rom til typen, men jeg har null peiling på slikt! :blush:

Hvor får jeg kjøpt et bra, ikke så veldig dyrt cd-rom? Han har pc og skal bruke det til å spille spill, vet ikke om det har så mye å si.

Tusen takk for hjelp!

Anonym poster: 7e4b2d66658abf52014510db4a40d791

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En spillemaskin som mangler CDrom? Trodde slike var såpass svære at de hadde innebygd drev (når vi snakker om laptoper ihvertfall).

Anonym poster: d959c86de507adbba528d5d18b6ec6a6

Skrevet

Är det en vanlig dator eller laptop? Är det en vanlig dator så är det bättre att köpa en som man sätter in i datorn. Det är inte så svårt som det låter. Man behöver dvd/cd , en SATA kabel, en strömkabel, en skruetrekker. Är det en laptop så är det extern som gäller. en intern är mycket snabbare på att läsa data än en extern och ska han spela från skivan så tar det längre tid med en extern.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761524 intern

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647354 extern

Skrevet

Du mener vel DVD og ikke CD? Så og si alle spill i dag kommer på DVD. I fremtiden er det Blu-ray som gjelder, men optisk media blir i større og større grad faset ut til fordel for digital nedlasting.

Skrevet

Takk for svar!

Det er til en hjemmebygd stasjonær og laptop (cd-rommet er ødelagt på den) så han ønsker seg en ekstern en. Er nok sikkert DVD jeg mener, beklager! Trodde de så lik ut. Dette er ikke noe jeg er stø på altså :sjenert:

Skrevet

^OT, men CD og DVD ser lik ut, forskjellen er at det er mye større lagringskapasitet på en DVD :)

Skrevet

Siden det er til to maskiner, hadde jeg røsket ut en gammel DVD rom/DVD brenner fra en stasjonær pc (5-6 år gamle stasjonære delemaskiner får man nærmest kastet etter seg, evt. gå til el-returdynga bak nærmeste elektrokjede-butikk, og be tynt om å få skru løs noe derifra), og kjøpt en ekstern DVDbrenner til bruk på den laptopen, først og fremst.

Eksterne brennere er billige for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...