AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Mitt nye og sunnere liv består av gåing og atter gåing. Tempoet øker jevnt og trutt, og jeg puster ikke lenger som en hvalross hver gang jeg må opp en bakke. Yeeeeii! Med gps og kilometerteller øker motivasjonen også. Så har jeg begynt å bli litt nysgjerrig på: Hvor langt og raskt går dere? Altså dere som går istedet for å løpe/sykle osv. Fortell gjerne i samme slengen hvor dere befinner dere på stigen fra slubbert via vanlig mosjonist til ivrig supermosjonist. Og hva er forskjellen på trimmen en vanlig hverdag og i helgene? Jeg var en slubbert og er nå på stødig vei opp mot vanlig mosjonist som vel egentlig er målet mitt. Har mye å gå på ennå for å komme dit! Går ca to kilometer på en halv time på hverdager, og ca. fem kilometer på to timer (inkludert en pause midtveis, med sunn nistesnacks og drikke) enten lørdag eller søndag. For meg er dette et passelig friskt tempo som får opp pulsen og gjør meg varm, og jeg kjenner det i musklene, uten å være "ødelagt" etterpå. Jeg tenker jeg må finne meg et mål som passer for meg. Noe som er realistisk og gjennomførbart. Et treningsfantom blir jeg nok aldri, men jeg elsker å være ute i frisk luft så disse turene passer meg fint. I denne prosessen er det kjekt å høre hva andre gjør sånn at jeg vet hva jeg har å strekke meg mot. Fra å være ufrivillig sofagris (har vært syk og ikke hatt krefter til å trene i lang tid) til dit jeg er kommet nå er en stor bragd for meg personlig. Og jeg har såvidt startet på denne deilige veien mot et bedre liv! Jeg er nok litt utålmodig, for hodet vil mye mer enn kroppen vil. Men med min sykehistorie så må jeg prøve å ikke dra strikken så langt at den ryker. Med tid og pågangsmot (som jeg har i bøtter og spann) så skal nok dette bli veldig bra på sikt. Anonym poster: f6f49c09d7770b0a5af0735e345467e7
Envy Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Så flott! Opp og stå, ut og gå Ser ut som du har fått smaken på dette! Jeg, som ikke er noen spesielt stor fan av å trene ute lurer litt på hvordan du har tenkt å legge opp løpet til vinteren når det er kaldt og snø? Skal du gå på ski, eller fortsette å gå vanlig? Jeg foretrekker forøvrig også å gå fremfor å jogge. Er jeg på mølle jogger jeg, men ute i skogen er det godt å bare gå. Går da en mil på mellom 1,5 til 2 timer (dette er dog med noe lett jogging). Akkurat passe tempo
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Jeg tenker å fortsette å gå til vinteren. Ski har aldri vært noen god venn av meg, så der vil jeg trenge lang tilvenningstid før de eventuelt kan brukes til trening. Med gode sko og gode isbrodder skal det nok gå bra. Jeg gikk mye tur i all slags vær før jeg ble syk også rakk aldri å bli i god form da), og synes egentlig det er litt godt når vind, regn og snø gjør at jeg må rett i dusjen for å varme meg når jeg kommer inn. Men selvsagt, på de verste dagene med 15 minus og stiv kuling må jeg nok finne alternativer innendørs. Får håpe på en mild og snill vinter. Går du en mil på en vanlig hverdag, eller er det helgesyssel? Det er ei stund igjen til jeg når ditt nivå! TS Anonym poster: f6f49c09d7770b0a5af0735e345467e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå