Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på UiB, og har begynt å kjøpe fersk frukt til lunsj. Men enkelte frukter er umulig å spise uten å skjære/kutte i dem først. Så jeg har tenkt på om det er en god idé å ta med seg en kniv til å kutte opp frukten med, eller er dette sånt som blir sett ned på?

Anonym poster: fc9ba19491bc13efe766ec8c657ad28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert ta med deg en vanlig bordkniv, kan ikke skjønne at det skal være noe problem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg tror ikke det gjør noe om du tar med en kniv i matboksen/evnt. innpakningspapir, og tar den forsiktig opp og skjærer frukt med den. Men du tenker nå på en fruktkniv, sant? Så lenge den ikke er for skarp, og du ikke går rundt med den på en provoserende måte, så tror jeg det skal gå bra! :)

Edit: Hva med å skjære opp frukten, før du drar til skolen? Jeg vet at det ikke blir helt "ferskt" da, men det er i hvert fall en alternativ løsning.

Endret av Magnifique
Skrevet

Tviler på at noen kommer til å legge merke til det uansett, om det er en lov mot det så får du i verste fall beskjed om at du ikke kan ha kniv der, det er liksom ikke sånn at du blir arrestert for det.

Anonym poster: 31aae64ca50e9a6a30aef53a2a9252dc

• Liker 1
Skrevet

Det gjør helt sikkert ingenting sålenge det er en vanlig bordkniv ja. Mange i klassen min har med seg knekkebrød og smøreost på skolen og bruker kniv til det. Ingen som har sagt noenting på det.

Folk kan jo uansett bare gå å forsyne seg av kniver i kantina.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke kommer trekkende med en stor jaktkniv bør folk la være & bry seg.

Skrevet

Jeg har ofte med smørekniv, og i enkelte tilfeller en litt spissere liten flerbrukskniv, når jeg har fulle dager på universitetet. Da smører jeg på knekkebrødene når de skal spises, de smaker pyton ellers, og flerbrukskniven har jeg med når jeg har med avocado, mango eller lignende. Alt ligger trygt pakket inn og forseglet i matboksen (:

• Liker 1
Skrevet (endret)

En liten kniv i sekken burde ikke være noe problem verken på universitet eller med tanke på politi ettersom at det er lov til å ha kniv med seg på offentlig sted hvis den skal brukes som verktøy. Dette med mindre universitetet har spesielle regler vedrørende dette, bare hold den unna lommer i klær.

Endret av meh
Skrevet

Det er jo uansett fullt av kniver i kantina, så tviler på at det skulle være noe problem :)

• Liker 1
Skrevet

Okei, takker for svar folkens!

Av en eller annen grunn tenkte jeg ikke på muligheten til å bruke vanlig smørkniv, jeg tenkte bare på sånne litt skumlere kjøkkenkniver... men man trenger vel ikke skumle kniver for å kutte opp litt frukt? :fnise:

Anonym poster: fc9ba19491bc13efe766ec8c657ad28a

Gjest Caroline55
Skrevet

Jeg ville ikke tatt med meg en brødkniv eller kjøttkniv nei ;)

Men en helt vanlig smørkniv går jo kjempefint - har ofte med det selv for å smøre på fersk leverpostei, eller smøreost :) Særlig med knekkebrød må man nesten skille pålegg fra knekkebrød fram til man skal spise det, eller så blir jo knekkebrødet helt bløtt :S

Tror dette er ganske vanlig!

Gjest Filleproletiet
Skrevet

En vanlig bestikk-kniv kan du ha med.

Personlig er det ikke få ganger jeg glemte igjen opptil flere sylskarpe fiskekniver i sekken min etter fisketur da jeg studerte. Var riktignok noen som "frowned upon" det, men da bare trikset jeg litt med kniven forran dem, så holdt de som regel kjeft :)

Skrevet

Jeg hadde tidliger tapetkniv liggende i penalet. Ser ikke problemet.

Skrevet

Jeg har med kniv på skolen (UiB). Bruker den enten til å skjære opp mat, eller til å spise lunsjen min med. Er en helt vanlig kniv, middagskniv. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...