Gjest 2013 bryllup Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Har forstått at det er mange meninger om hvorvidt man kan invitere noen gjester til kun kaffe. Jeg kommer selvsagt ikke til å ta noen avgjørelse på grunnlag av hva man mener på KG men hadde vært morro å høre deres meninger. Vi tenker å invitere familie og nærmeste venner til middag, det blir ca 80-90 stk, da vi har store familier begge to. Det jeg er redd for er at noen av mine venner som jeg ikke velger å invitere, likevel hadde trodd de skulle bli invitert. I tillegg har jeg en del venner fra et folkehøyskoleår som jeg kunne tenke meg at fikk sjansen til å delta, om de selv ønsker det! Min tanke var å si til disse at de er hjertelig velkommen til vielsen i kirken og kaffe/kaker om kvelden dersom de ønsker det. Ingen invitasjon de må svare ja eller nei på, men en mulighet for de som selv ønsker det. En form for åpent hus. Høres dette helt rart ut? Har vært i et bryllup hvor det ble laget arrangement på facebook om "åpent hus til kaker og kaffe" som var åpent for alle, men brudeparet hadde kontrollert hvem de hadde invitert. Dette fungerte veldig bra og mange venner av paret som bor i nærheten kom innom og satte pris på dette.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Jeg har også vært i et bryllup hvor naboene fra gata kom innom utpå kvelden for en kaffekopp og litt kake. Dette var et hageparty, og både fest og dans foregikk utendørs. Det var uformelt og trivelig! Anonym poster: 238929daff6ad6909b7b593cb8d0fc26
Gjest GetOverIt Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Jeg synes det høres ut som en god ide
CathFoto Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Er det kort vei for gjestene og det er endel som blir invitert på kaffe, og de slipper å stå i timesvis på å vente så er jeg ikke negativ. Men om du ønsker at endel skal komme tror jeg at en form for invitasjon er en god plan.
trekkfugl Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har vært på bryllup der jeg var invitert bare til kaffe og syntes det var helt greit da jeg egentlig ikke kjente brudeparet så veldig godt. Såvidt jeg husker fikk jeg en ordentlig invitasjon der det framgikk at jeg bare var bedt til kaffe, men husker ikke om jeg trengte å svare. Det burde vel ikke være noe problem for folk å svare ja eller nei, det kan jo være greit for dere å vite hvor mange som kommer for å vite hvor mye kaffe og kaker som trengs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå