AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Noen som er lærling her eller har hatt lærlinger til opplæring? Jeg ønsker å lære mest mulig og få god utbytte av lærlingetida mi, og lurer derfor på hva slags erfaringer andre har Dere som har hatt lærlinger, hva setter dere pris på? Hvordan er den "perfekte lærling"? Ønsker også tips til å finne lærlingeplass, jeg har tenkt å skrive søknad med cv og levere personlig, og si hvorfor jeg ønsker å lære hos akkurat dem - men det er kanskje ikke vanlig/mer til bry enn å sende via post/email? Anonym poster: 39a4b8e0b9b57add5195119e9151a7c0
LilleLola Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 hvilket fag skal du være lærling i?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 lette kjøretøy Starter VG2 nå og skal søke praksisplass i år og finne lærlingeplass til neste år selv. Anonym poster: 39a4b8e0b9b57add5195119e9151a7c0
LilleLola Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 lette kjøretøy Starter VG2 nå og skal søke praksisplass i år og finne lærlingeplass til neste år selv. Anonym poster: 39a4b8e0b9b57add5195119e9151a7c0 Ok, vet ikke hvordan den opplæringa fungerer, men det viktigste som lærling er å være INTERESSERT. Kom på tida, vær hyggelig, snill og grei, stå på og gjør ditt beste, og vis initiativ. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Ja jeg er veldig interessert, leser mye ekstra på egenhånd og vil være med på mest mulig uten å stå på andres tær! Er du lærling eller har hatt lærlinger selv? Anonym poster: 39a4b8e0b9b57add5195119e9151a7c0
LilleLola Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 er ferdig som lærling i kjemi og prosessfaget.
Gjest Bud Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Har hatt med meg mange lærlinger, men kun et fåtall fikk skryt etter endt læretid. Vis interesse, men ikke mas. Følg med på beskjeder som blir gitt så du slipper å spørre om igjen gang på gang på gang. Gjør det du får beskjed om og mer til. Ikke snakk stygt om andre kollegaer! Personlig hygiene er et must. Vær nøye! Sist, men ikke minst, det kan i det lange løp være en fordel om DU betaler for den faste fredagsburgeren 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Takk for svar Bud! Personlig hygiene er et must huff da, noen skrekkeksmpler? Ser jo for meg at man blir kan bli svett og jævlig i løpet av dagen da, vet ikke hva du jobber med - men det er kanskje plasser hvor man kan skifte og vaske seg Vis interesse, men ikke mas. Jeg er redd for å mase, siden jeg har lyst til å lære alt på en gang håper jeg å unngå dette. Hvor går grensen på veldig intr. og masete? Bud kan du ikke fortelle litt om dine lærlinger og om hva som var bra og dårlig? Anonym poster: 39a4b8e0b9b57add5195119e9151a7c0
Nixnick Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Jeg har hatt flere lærlinger. Skrekkeksemplene er de som sitter og halvsover på jobb, og som må ha beskjed om hver eneste ting som skal gjøres, og som ikke viser noe initiativ selv. Nå for tiden er det tydeligvis også flere som har problemer med å la mobilen ligge i lommen når man er på jobb. Som nevnt over her er det også greit å være såpass "med" at man kan ta imot beskjeder og gjøre det man blir satt til, uten at arbeidsgiver må mase og gjenta beskjeder. De lærlingene vi er fornøyde med er de som kommer tidsnok på jobb, som har lavt fravær, som gjør leksene sine etter det tidsskjemaet som er avtalt på forhånd, og som tar initiativ til arbeidsoppgaver når de er på jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå