Gå til innhold

Spørsmål om skatten da man får ny jobb ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg betaler bare 10 % i skatt og vet at det er riktig, siden jeg har trygd. men jeg har nylig fått en liten jobb som jeg skal tjene 128 kr timen. Har ikke levert skattekort ennå. er fortsatt i prøveperioden. og vurderer veldig og slutte pga mistrivsel. har hitil bare vert to ganger, så tenker at jeg skal kansje forsøke et par uker.. trenger pengene og...

Men om jeg leverer skattekort, da vet jeg dem setter opp skatten siden jeg skal jobbe i helgene. vet ikke hvor mye. men vet dem gjør det.

Mitt spørsmål: om jeg bare jobber en uke eller kansje en mnd? kan jeg justere tilbake skatten, når jeg ikke har den jobben mere? og/eller hvordan gjør jeg det?

mulig jeg jobber ut prøve perioden også som er 3 mnd :)

Hva skal jeg imformere skatte konontoret med?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal vel betale skatt etter inntekt, så om skatten din oppjusteres er det helt korrekt. Dette er det regler for, men mulig jeg ikke forstår spørsmålet ditt.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med skattekontoret, ikke postet på KG.

Anonym poster: 0e827078eff69b5ac8b4850f365491f5

Skrevet

Man skal vel betale skatt etter inntekt, så om skatten din oppjusteres er det helt korrekt. Dette er det regler for, men mulig jeg ikke forstår spørsmålet ditt.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med skattekontoret, ikke postet på KG.

Skal jo gå innom skattekontoret når jeg får tid uansett. tenkte kansje noen her hadde noe erfaring med dette uansett...

Skatten blir nokk oppjustert vill jeg tro... har låv og tjene 82000 i året uten trekk fra trygden. så mulig jeg beholder samme skatteprosent. dette må jeg også finne ut av..

MEN om jeg leverer skattekortet til jobben med det trekke som skal trekkes. og kansje ikke jobber der mer om 2 uker... blir skatten satt ned igjenn da? (når jeg slutter jobben) det er det jeg lurer på? sånn at jeg ikke taper på og prøve meg ut i jobb. selv om jeg da skjønner jeg vil få igjenn på skatten, om det blir trekt for mye. vill jeg jo få mindre hver mnd... om dem trekker iforhold til at jeg skal jobbe, men trekker meg fra jobben...

Skrevet

Jeg forstår fremdeles ikke spørsmålet ditt. Er det NAV du tenker på? De gir du vel bare beskjed om at du ikke jobber?

Skrevet

Din arbeidsgiver gir seg katta i hvor mye skatt du betaler, de trekker etter hva som står på skattekortet ditt. Hvis du vil endre skattekort må du søke Skatteetaten.

Forøvrig: Ett punktum holder, stor bokstav etter punktum og struktur på innlegget. Det er svært vanskelig å lese det du skriver.

• Liker 1
Skrevet

Din arbeidsgiver gir seg katta i hvor mye skatt du betaler, de trekker etter hva som står på skattekortet ditt. Hvis du vil endre skattekort må du søke Skatteetaten.

Forøvrig: Ett punktum holder, stor bokstav etter punktum og struktur på innlegget. Det er svært vanskelig å lese det du skriver.

Du har ikke forstått meg riktig.

om skatten blir satt opp pga en annen intekt som er høyere. fordi jeg får en jobb. blir skatten satt ned igjenn til det jeg har nå betaler i skatt med det samme om jeg sier opp jobben i prøveperioden? eller må jeg vente til året er omme for og så få igjenn på skatten?

Jeg er dritt lei av folk som kritiserer for skrivefeil. jeg gjør så godt jeg kan!

Skrevet

Kritikken er fordi det er umulig å forstå deg når du skriver slik, ikke for å være ekkel.

Du leverer bare skattekort for biarbedsgiver, da trekkes høyere prosent der. Hvem mener du skal endre skatten din? Du vet at du selv må endre den, ingen gjør det automatisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...