AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Etter 10 år har min terrengsykkel som jeg har brukt daglig med mindre det har vert snø ute, utslitt.. Det var en god sykkel med dempere som har tålt utrolig mye vær, vind og rask sykling på hullete veier, uten at det har vert ubehagelig å sykle. Nå skal jeg kjøpe ny sykkel. Jeg er avhengig av at den har gode dempere. Jeg sykler relativt fort, og den må da tåle en støyt om jeg skal sykle over store hull/kanter. Har kronglete og litt vanskelig vei til jobben. Den blir brukt til/fra jobb i tillegg til småærend. Det blir noen mil i uka. Den står under åpen himmel noen timer på jobb, men hjemme er den tørr. Lørdag og søndag er den som regel i ro. Hvilken prisklasse og type sykkel bør jeg kjøpe? Jeg ble informert om at en terrengsykkel til 3500 kr ikke var bra nok til dette formålet, med tanke på bruk hver dag. Anonym poster: 1e60e686bce8a38a62433b2b2ddf3006
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 dytt Anonym poster: 44211668d757a1adb2f62680823e7bc1
Wiggins Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Etter 10 år har min terrengsykkel som jeg har brukt daglig med mindre det har vert snø ute, utslitt.. Det var en god sykkel med dempere som har tålt utrolig mye vær, vind og rask sykling på hullete veier, uten at det har vert ubehagelig å sykle. Nå skal jeg kjøpe ny sykkel. Jeg er avhengig av at den har gode dempere. Jeg sykler relativt fort, og den må da tåle en støyt om jeg skal sykle over store hull/kanter. Har kronglete og litt vanskelig vei til jobben. Den blir brukt til/fra jobb i tillegg til småærend. Det blir noen mil i uka. Den står under åpen himmel noen timer på jobb, men hjemme er den tørr. Lørdag og søndag er den som regel i ro. Hvilken prisklasse og type sykkel bør jeg kjøpe? Jeg ble informert om at en terrengsykkel til 3500 kr ikke var bra nok til dette formålet, med tanke på bruk hver dag. Anonym poster: 1e60e686bce8a38a62433b2b2ddf3006 En sykkel til 3500 kr vil ha de billigste komponentalternativene for både gir, bremser, hjul, dempere osv. Slik du beskriver din bruk vil en slik sykkel ikke holde én sesong en gang. Jeg har nok mer greie på racersykler enn terrengsykler, dempere har jeg ikke satt meg inn i, men om du kjøper en sykkel med Shimano Deore-komponenter eller bedre, evt, hvis den har SRAM-komponenter X9 eller bedre, så burde demperne være tilsvarende bra. Her er ett eksempel: http://www.oslosportslager.no/produkt/everest-renegade-twenty9-terrengsykkel-2012-28596.aspx Samtidig bør den ikke ha de aller beste komponentene (da vil den nok også være dyr), da blir den lett stjålet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå