Ella1981 Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Vi skal ha en 3-rettes meny i bryllupt vårt (skal bestille fra cateringfirma). Vi vil ha vilt til hovedrett, men er litt usikre på om vi skal velge reinsdyr eller hjort? Vi liker best reinsdyr, men har hørt dette kanskje kan være for mye viltsmak for noen? Hva ville dere har valgt til dessert? Siden det blir vilt til hovedrett kan det kanskje være greit med noe lett og friskt til dessert, men det bør jo være noe ekstra og skikkelig godt
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Det er deres dag, så hvis dere vil ha reinsdyr synes jeg dere skal velge det! Hva med noe fruktbasert til dessert? Det burde være friskt nok, og det finnes mange muligheter til ulike desserter Anonym poster: 2fe39d3bea248635f289666778e923b4 1
Ella1981 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2012 Det er deres dag, så hvis dere vil ha reinsdyr synes jeg dere skal velge det! Hva med noe fruktbasert til dessert? Det burde være friskt nok, og det finnes mange muligheter til ulike desserter Anonym poster: 2fe39d3bea248635f289666778e923b4 Ja, reinsdyr er jo veldig godt Men det er jo viktig at det er en rett smo de fleste liker også, men kanskje ikke det er så sært. Jeg har hørt om jordbær-pannacotta. jeg har aldri smakt det, men hørtes ikke det veeldig godt ut?
Karmosin Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Jordbær-panna cotta er fløtepudding med noe av jordbær til. Friske jordbær, jordbærcoulis, noe sånt. Panna cotta er fantastisk godt og enkelt å kombinere med all verdens smaker i tilbehøret. Man kan ha nesten hva som helst til eller i av krydder, likør, bær og frukt. Det er ikke akkurat lett kost, men en porsjon er ikke stor. Jeg beregner 1-1,5 dl. fløte per porsjon når jeg lager det. Er reinsdyr sært og for viltsmakende for noen, altså? Det synes jeg høres rart og litt kresent ut. Kan det virkelig være mange nok som synes det til at det er noe å ta hensyn til?
Ella1981 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2012 Jordbær-panna cotta er fløtepudding med noe av jordbær til. Friske jordbær, jordbærcoulis, noe sånt. Panna cotta er fantastisk godt og enkelt å kombinere med all verdens smaker i tilbehøret. Man kan ha nesten hva som helst til eller i av krydder, likør, bær og frukt. Det er ikke akkurat lett kost, men en porsjon er ikke stor. Jeg beregner 1-1,5 dl. fløte per porsjon når jeg lager det. Er reinsdyr sært og for viltsmakende for noen, altså? Det synes jeg høres rart og litt kresent ut. Kan det virkelig være mange nok som synes det til at det er noe å ta hensyn til? Vet du hva, du har nok rett - det er kanskje ikke så sært at vi skal vurdere menyen etter det. Det er jo reinsdyr vi vil ha Vi skal vurdere desserten litt til. Det er mye godt man kan lage ut av bær
- Rosemary Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 (endret) Hvis det er sommerbryllup, hva med friske bær med sabayonne og en kule youghurtsorbet på toppen? Ellers er tarte tatin i enkelposjoner med hjemmelaget vaniljeis, karamellsaus og brente mandler godt til et høstbryllup. Men her er det viktig å legge opp retten pent, da den har lett for å bli for brun. Her kan man for eksempel bruke litt skogsyre eller annanassalvie. Endret 27. september 2012 av - Rosemary
Gjest kiara_pusen Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Vi skal ha en 3-rettes meny i bryllupt vårt (skal bestille fra cateringfirma). Vi vil ha vilt til hovedrett, men er litt usikre på om vi skal velge reinsdyr eller hjort? Vi liker best reinsdyr, men har hørt dette kanskje kan være for mye viltsmak for noen? Hva ville dere har valgt til dessert? Siden det blir vilt til hovedrett kan det kanskje være greit med noe lett og friskt til dessert, men det bør jo være noe ekstra og skikkelig godt Jeg ville ikke vurdert noe annet kjøtt hvis det er reinsdyr dere vil ha. Det jeg tror mange er skeptiske til er hvor stekt man får det. Er det mulig å få det medium+ tror jeg svært mange blir fornøyde. Vi var på en middag der kokken hadde laget en skogsbærsorbet- og den var rett og slett nydelig! Frisk, litt syrlig og litt uvanlig for oss. Veldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå