AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Kan katter dø av flått? Burde jeg ta katten min til dyrelegen? Er ikke sikker på om det er flått eller noe annet! Anonym poster: 029475ac5a3d0e5a93f0d39ebcfe90c9 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Den kan få sykdommer om flåtten sitter i for lenge og flåtten er smittebærer, så alltid fjern de når du finner dem. Hva er galt med katten? Anonym poster: b593f8887597f842c40dcd57c76ab026
Sugerøret Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 At de dør av flåttbitt er mer skjeldent,men de kan i noen få tilfeller få borreliose om flåtten er bærer av dette. http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagartikler/flatt-pa-katt.html
Gjest Lille-pus Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Hvis du er usikker så tar du katten med til vetrinæren. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til hos vetrinæren begge to, både pus og du.
Mariannepålandet Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Hei! Min katt Max har ofte flått, å jeg har etter å ha flyttet på lande merket at på det verste sesongene for flått kan jeg plukke alt fra 1 til 15 stk på han med flått-pinsett (veldig praktisk å enkelt) bruker også anbefalt flåttmiddell fra dyrlegen hans. Han har altid vært med meg, så han er mitt alt da jeg selv ikke har no barn og er bare 21 selv. Så matmor blir jo litt bekymret innimellom! Han er snart 17 år å føler seg selv som kattunge. Så i dag 17.03.14 fant jeg en flått i strupen som jeg la merke til i går kveld så vidt da jeg hadde lakt meg, men jeg tok den bort i dag å la merke til at den hadde for det første sugd seg langt inn og var mye blod rundt flåtten, men d verste var at imens den allerede er i katten var den død inskrumpet som en liten rosin!! Fikk den fjernet enkelt å greit å fikk med alt. Men er det farlig med død flott som sitter fast i katten? Hva anbefales å gjøre?? Er Max i faresone på no vis? Mitt lille guttebarn
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Har levd i flåttland og daglig plukket flått av pus på 12 år og han har i hvert fall ikke dødd enda. Flåttmiddel/halsbånd har aldri funket her. Noen ganger blir det litt betent og får en skorpe, men det forsvinner av seg selv som en vanlig skrape. Jeg tror at hvis du fjerner regelmessig og får tatt det meste hver dag så skal katten klare seg helt fint. Anonymous poster hash: 8b1b1...d74
Minya Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Min vakre Monsoon var nær å dø pga flått, hun var også sterkt plaget av øremidd og øyebetennelser den gangen hun ble funnet. Men hun hadde over hundre flåtter på seg og var utmagret i tillegg. En normalt frisk katt som får en og annen flått, tåler det så lenge du plukker dem bort når du ser dem.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 kjøp flotthalsbånd det brukte jeg på mine og funker som bare det Anonymous poster hash: 080cc...a86
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 kjøp flotthalsbånd det brukte jeg på mine og funker som bare det Anonymous poster hash: 080cc...a86 FLÅTT** ikke flott -.- Anonymous poster hash: 080cc...a86
Mariannepålandet Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Det er sjeldent at flåttmoddel fungerer hær til lands, men jeg har no dråper som jeg gir de i nakken men det er bare på grund av at jeg og katten skal slippe å fjærne dobelt så mye flått som han får.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Har god erfaring med Bio-Groom Flea & Tick. Anonymous poster hash: c074f...f4f
Gjest snoopy_93 Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har god erfaring med et flåttmiddel man smører ut i nakken til katten. Da storepus hadde mye flått prøvde vi denne og han var nesten flåttfri i en måned. http://www.genericfrontlineplus.com/frontline-spot-on-for-cat-0-5ml.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå