Gå til innhold

Hva bør en potensiell date/partner IKKE skrive i en nettdatingprofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange gode poeng her, men det er ikke bare innholdet som teller. En profil hvor skribenten ikke har gjort noe som helst forsøk på å sjekke rettskrivning, punktsetting og stor bokstav i begynnelsen av hver setning kan se langt etter kontakt med meg.

Helt greit at man senker kravene når man chatter med gode venner, men når man skal vise seg fra sin beste side så teller sånt med i helhetsvurderingen. En mann med et avslappet forhold til hva slags førsteinntrykk han gir, som jo er det eneste man får på nettdating, sender et signal om at han ikke bryr seg om så mye i livet. Og det er turn-off!

Anonym poster: 3c443ec24b34ad7ed120746ca2175e7f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Vet ikke hva jeg skal skrive"

"er så dårlig på å skrive om meg selv"

"spør om du lurer på noe"

• Liker 3
Skrevet

Dårlig grammatikk, punktsetting og svakt ordforråd er lite sjarmerende. Det samme er de som skal legge ut om den driiiitkule, pimpa bilen de eier. Eller folk som kun ønsker svar fra folk godt under deres egen aldersgruppe. Det finnes egne nettsider for sånt.

Har man en seksuell fetish for feks furries, store leketøy til analt bruk, eller brukte kondomer så er ikke det nødvendigvis viktig å opplyse om i profilen, her finnes det også egne nettsider for spesielt interesserte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kom over en profil på Iflirt en gang og der stod setningen

"Jeg hater familien min, men vil svært gjerne pule dama mi i doggy".....

Jeg surfet veldig hurtig over til neste herre, han hadde ikke skrevet noe, men derimot lagt ut bilder av sitt "lille medlem".....

Ikke gjør sånt.

• Liker 1
Skrevet

Vi er i gang med å skrive en sak om hva man ikke bør skrive i en nattdatingsprofil, og jeg vil gjerne ha med deres innspill i artikkelen.

Hva skal til for at dere anser en nettdatingsprofil som uaktuell?

Kanskje dere kan lage overskrift litt mer i tråd med artikkelens innhold denne gangen? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Mister lysta når:

- Det står "vet ikke hva jeg skal si, klarer ikke beskrive meg selv..." Generelt alt som er meta. (Hvis du ikke vet hva du skal skrive, så la vær så skriv noe, eller skriv om noe du klarer å skrive noe om)

- Det er masse smileys, hehe og skrivefeil (eller skriver sånn som man snakker)

- Det er en tekst som hendvender seg direkte til den som leser eller er åpenbart flørtende. "Hei jenter!, "jeg kan gi deg det du vil ha",sånne type ting.

- Det ikke gis inntrykk av at han liker noe annet enn å feste og kjøre bil

- Det står noe om tidligere forhold (samme hva, bare ikke nevn tidligere forhold I DET HELE TATT)

Det er heller ikke utelukkende positivt å skrive at man er "helt vanlig", "liker det meste" osv. Joda, det er fint å være allsidig, men kom heller med eksempler.

Unngå klisjeer og intetsigende beskrivelse. Eksempler eksempler eksempler er tingen!

Anonym poster: c98604e4ca43d1f36dd93229d10e7f23

• Liker 1
Skrevet

Nattdatingprofil? Er det batman som søker make?

Anonym poster: 03dae9e45924caf8428d242a2547267e

Isåfall vil jeg ha link til denne nattdatingen!

Batman,here I come!

*skriver for å følge med på tråden*

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter når menn over 18 bruker ordet GUTT om seg selv, og dersom de ønsker seg ei jente skal det veldig mye til at jeg svarer. Kvinner på over 30 på ca to meter kan liksom ikke se på seg selv som jente i mine øyne.

Jeg syns også "jeg ønsker meg en kjekk og grei..." "Snill og grei ..." sier utrolig lite. Hvem kvinner er IKKE snill og kjekk og grei, sånn helt generelt i egne øyne?

Jeg liker profiler som er litt tydelige på hva en ønsker, og som er skrevet uten skrekkelige punkt og skrivefeil.

Gjest IngvildSF
Skrevet (endret)

Jeg sliter når menn over 18 bruker ordet GUTT om seg selv, og dersom de ønsker seg ei jente skal det veldig mye til at jeg svarer. Kvinner på over 30 på ca to meter kan liksom ikke se på seg selv som jente i mine øyne.

Jeg syns også "jeg ønsker meg en kjekk og grei..." "Snill og grei ..." sier utrolig lite. Hvem kvinner er IKKE snill og kjekk og grei, sånn helt generelt i egne øyne?

Jeg liker profiler som er litt tydelige på hva en ønsker, og som er skrevet uten skrekkelige punkt og skrivefeil.

Når mener du at man går fra å være gutt til mann, og jente til kvinne da? Jeg er 21 år, og jevnaldrende er for meg enten gutter eller jenter.

Endret av IngvildSF
  • Liker 1
Skrevet

Jeg sluttet å være jente da jeg 15, sånn ca. Jeg er også over 30, og menn spesielt menn over 50 som skriver jeg er "en blid gutt", syns jeg er teit.

Så det handler nok litt om egen alder, og hvordan omgangskrets omtaler seg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er dritlei av at alle skriver at de trener så utrolig mye.. ALLE skriver jo det og jeg er sikker på at ikke halvparten av de en gang har trent i løpet av året!

• Liker 7
Gjest IngvildSF
Skrevet

Jeg sluttet å være jente da jeg 15, sånn ca. Jeg er også over 30, og menn spesielt menn over 50 som skriver jeg er "en blid gutt", syns jeg er teit.

Så det handler nok litt om egen alder, og hvordan omgangskrets omtaler seg.

Ja, jeg skjønner at du syns det er teit, og det syns forsåvidt jeg også. Dog, jeg hadde ledd meg ihjel om en gutt (hehe) på 15 år skrev "jeg er en blid mann". Altså er det litt vanskelig å vite hvor den almenne grensen går. En gutt på 21 år er fortsatt en gutt i mitt hode, men når de begynner å nærme seg 25-26-27 år ville jeg kanskje kalt de for menn istedet.

• Liker 1
Skrevet

Alle "snille gutter" som ønsker seg "ei grei jente", når alle er over 25 år.

Skrivefeil, "hehe", "......" og smilefjes.

• Liker 1
Skrevet

Alle "snille gutter" som ønsker seg "ei grei jente", når alle er over 25 år.

Skrivefeil, "hehe", "......" og smilefjes.

Ja, dette må jo være noe av det værste jeg har lest. Mer turn off enn noe annet. Tenk å ønske seg en snill jente. Så utrolig bak mål.

Anonym poster: bd9fdc4428b56aba9dbbff66ef38cc80

• Liker 3
Skrevet

- Skrivefeil

- "Liker å trene, være med venner og feste", som er den eneste setningen en del jenter klarer å skrive om seg selv.

- Alt som har med party og fyll å gjøre. Høres jo ut som om det er det eneste de driver med.

- "Liker å møte nye mennesker". Hvorfor skriver folk det når de uansett ikke svarer alle? Synes det bare virker tullete.

- Når de lister opp haugevis av spesifikke krav til utseende.

Anonym poster: 50d07380feab5850f5464110ce97166e

• Liker 3
Skrevet

Ja, dette må jo være noe av det værste jeg har lest. Mer turn off enn noe annet. Tenk å ønske seg en snill jente. Så utrolig bak mål.

Anonym poster: bd9fdc4428b56aba9dbbff66ef38cc80

Jeg tror ikke du forsto poenget i det jeg skrev.

Når man er over 25 år, er man menn og kvinner. Ikke gutter og jenter.

• Liker 3
Skrevet

Ja, hva er greia med alle disse mennene som er SÅ sporty? Elsker lange tur i skogen og på fjellet og tilbringer helst hele vinteren i skisporet eller slalåmbakken? Er de virkelig så sporty alle sammen? Det er jo så mange som skriver det. Tør nesten ikke svare når de er så superaktive og sporty, jeg...

• Liker 3
Gjest HunterLady
Skrevet

- De som ser etter yngre jenter som er under 18. F.eks 29-åringer som kan tenke seg en 16-åring.

- De som har kun har bilder av seg selv på fest, gjerne et profilbilde med siggen i munnen og ølen i hånda.

- "Jeg har en godt betalt jobb, og hadde satt pris på om en partner kunne verdsatt at jeg bidrar med mest til husholdningen. Gjerne må hun også vise stor interesse for det JEG driver med og kanskje hjelpe meg litt når jeg får mye å gjøre".

- " Grrrrr, MMMMM, osv"

- Mye "......" og " ;):):P :D ;) ;) ;) "

- De som har mye skrivefeil

• Liker 2
Gjest white tiger
Skrevet

Jeg så denne teksten i en kontaktannonse i lokalavisen for noen uker siden:

"Jeg er en gutt på 45 år som søker en dame i alderen 25-40 år".

For det første synes jeg det er merkelig å omtale seg selv som gutt når man faktisk er 45 år. I tillegg blir "gutt søker dame" litt feil i mitt hode. Så virker han ikke helt god når han leter etter damer som kan være hele 20 år yngre enn seg selv, men utelukker alle som ikke er minst 5 år yngre.

Tipper at 40 år gamle damer ikke blir videre lystne på å svare når han har 25 år som nedre aldersgrense, og kan vel garantere at de fleste 25-åringer ikke går for en som er 20 år eldre.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...