AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Er det noen som har vært på annengangsintervju hos PWC her? Jeg har forstått at man skal svare på en case, og er litt bekymret for dette. Er det noen som har lyst til å fortelle litt om annengangsintervjuet sitt, og eventuelt gi meg noen tips til hvordan jeg bør forberede meg best mulig? Anonym poster: f4bc6c7c6f22c89d0f30be8f8ba10e86
Tropic Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Jeg kjenner bare noen som har vært på dette hos pwc, og de hadde bare gode erfaringer iallefall. De fikk som du sier et case du jobbet med, men det var vist ikke noe problem da dette var veldig relevant for jobben, så om du føler deg kvalifisert for jobben så trenger du nok ikke bekymre deg for den biten. Han jeg kjenner forberede seg ikke veldig mye så vidt jeg forsto, da dette som sagt var veldig relevant ut ifra det han hadde studert. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Takk for svar. Saken er jo den at jeg fremdeles er student, og at de rekrutterer et år før jeg er ferdig på skolen. Derfor føler jeg ikke at jeg er helt klar for helt jobbrelaterte ting enda. Hadde vært utrolig flaut å bomme helt på caset, og dette er en jobb jeg virkelig VIL ha! Aner virkelig ikke hva jeg har i vente, derfor lurte jeg på om noen ville dele sine erfaringer med meg. Ikke nødvendigvis gi meg et ekte case hvis de ikke vil det, bare gi meg noen tips slik at jeg vet litt mer om hva som venter meg. Anonym poster: f4bc6c7c6f22c89d0f30be8f8ba10e86
Naos Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Det er nok like mye måten du bommer på. De er ute etter en person med visse egenskaper, og om du er problemløsende og trygg, om du opptrer rolig og tenker selv om du ikke helt vet svaret, tror jeg fort du kan komme gjennom nåløyet. Det er nemlig enkelt å lære opp folk i forhold til å endre personlighet! Så slapp av, behold roen og ha det hyggelig!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Det er nok like mye måten du bommer på. De er ute etter en person med visse egenskaper, og om du er problemløsende og trygg, om du opptrer rolig og tenker selv om du ikke helt vet svaret, tror jeg fort du kan komme gjennom nåløyet. Det er nemlig enkelt å lære opp folk i forhold til å endre personlighet! Så slapp av, behold roen og ha det hyggelig! Takk for svar, det kan nok tenkes at du har rett. Noen andre som vil dele erfaringer med meg? Anonym poster: f4bc6c7c6f22c89d0f30be8f8ba10e86
Eliza Doalot Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Hva har du studert? Veldig få av de som starter i PwC som nyutdannede kan særlig mye om revisjon. Det vet de som intervjuer deg. Det de ønsker å se er evnen din til å resonnere og argumentere for meningen din, og om du er i stand til å takle presset ved en sånn oppgave. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Hva har du studert? Veldig få av de som starter i PwC som nyutdannede kan særlig mye om revisjon. Det vet de som intervjuer deg. Det de ønsker å se er evnen din til å resonnere og argumentere for meningen din, og om du er i stand til å takle presset ved en sånn oppgave. Lykke til! Tusen takk. Jeg studerer revisjon, snart ferdig med bachelorgraden. Men takk skal dere ha alle sammen. Da skal jeg prøve å beholde roen, og resonnere så godt jeg kan! Anonym poster: f4bc6c7c6f22c89d0f30be8f8ba10e86
Eliza Doalot Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Tusen takk. Jeg studerer revisjon, snart ferdig med bachelorgraden. Men takk skal dere ha alle sammen. Da skal jeg prøve å beholde roen, og resonnere så godt jeg kan! Anonym poster: f4bc6c7c6f22c89d0f30be8f8ba10e86 Da kan jeg love deg at du kan mer om både regnskap og revisjon enn veldig mange av de andre som søker. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Takk for svar. Saken er jo den at jeg fremdeles er student, og at de rekrutterer et år før jeg er ferdig på skolen. Derfor føler jeg ikke at jeg er helt klar for helt jobbrelaterte ting enda. Dette gjelder jo heldigvis de fleste andre også. Hele kullet på 40 hos Ernst & Young når broren min begynte ble intervjuet og løste caser da de fremdeles studerte, og for alle var det første gang de hadde den typen intervju/case-løsning. Anonym poster: a6ef8a848ba5e1d0d2ea9a4092c0dd5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå