Gå til innhold

Gave til gjestene? For mye fjas&amerikansk tull nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Atlså - dokurvideen har jeg faktisk sansen for. Har vært i kun ett bryllup med dokurver, men jeg fikk bruk for den, faktisk, da det røk en maske i strømpebuksa mi før festen kom ordentlig i gang, og da var det kjekt med skift på do. Det skal da nevnes at dokurven på damedo besto av et lite sysett a la det man får på hotell, smertestillende og strømpebukser i ulike størrelser, samt papirlommetørklær i en boks ved siden av.

Den gaven som ble gitt i førsteinnlegget hadde hos oss gått i søpla før avreise. Det holder i massevis med et pent takkekort. Gaver a la småsjokolader eller annen småsnop har vi opplevd å få ved siden av tallerkenen. Gubben sin finner vi som regel igjen neste gang han skal bruke dress (noe som skjer type to ganger i året), min ligger igjen ved tallerkenen, da selskapsveska allerede er full nok.

Anonym poster: 0a4e29ab30c7bc3d6d0ccc1a83d33f8a

Skrevet

Hvis man ikke tåler digresjoner og utenomfjås, så er neppe KG riktige sted å være. Selv synes jeg det må være lov å tulle litt med ting de fleste er enige om er nettopp tullete, og når det kommer feedback i form av kommentarer og plusser så tar jeg det som et tegn på at endel andre også synes det er greit. Hvis folk begynner å bli lei, så kan jeg fint holde tåta også, altså :)

Og sånn for å kommentere det AB sa, så tror jeg de fleste synes det er en enorm forskjell på å få hyggelige gaver som olje og vin - og ting med et digert monogram på eller barnebilder av noen man knapt nok kjenner. Jeg synes ihvertfall det. Det er noe med å innse at bryllupsdagen er enormt spesiell for brudeparet, veldig spesiell for foreldre og søsken, spesiell for de aller nærmeste av familie og venner - og ett av mange bryllup for alle andre. Det som avgjør om noen minnes den dagen er vel uansett ikke at man har et vinglass med monogram på, men at man husker god stemning, fint sted, god mat, hyggelige samtaler og denslags.

For all del: det er hyggelig å ville gi noe til gjestene sine. Men det er noe med hva som er fokuset i gaven. Er den mer tilpasset giveren eller mottageren? En olje fra et sted brudeparet har tilknytning til blir veldig fin og personlig, og er knyttet til brudeparet og deres historie. Og hvem som helst kan ha glede av den. Nytelsesvarer av typen sjokolade og vin er alltid fine gaver, og kan fort være personlig det og. Og er igjen noe de fleste vil ha glede av. ...men noe sånt som TS beskriver har jo faktisk bare med selve bryllupet eller paret å gjøre. Hvem dekker på til en romantisk middag med noen andres initialer på halvparten av dekketøyet? Hva skal man med barnebilder av noen man knapt nok kjenner?

Hver sin smak, for alt det jeg vet kan det hende brudeparet hadde noen flere tanker bak dette, men det blir litt overfladisk i min verden. Innse at bryllupet ditt er den største hendelsen i ditt eget liv, ikke i alle andres - og gi gaver som er fine uansett. Jeg vil heller få en bitteliten pakke te verdt 5 kroner så lenge det ligger en ordentlig tanke bak, enn en gavekurv verdt 300 med greier jeg aldri vil bruke fra folk jeg knapt nok har på Facebook.

Nei, selvsagt. Det er jo meg det er noe galt med når diskusjonen flyter helt ut. Da har jeg jo ingenting her på KG å gjøre (Er så flott når noen forteller meg hvor jeg hører hjemme, så slipper jeg å tenke på det selv). Men nå har det startet en annen tråd rundt samme emnet, så da følger jeg den andre i steden. Så kan dere snakke om måker, frosker, fluer og ørner her. Dyreliv er jo alltid interessant. Bare en digresjon.

Anonym poster: 31409d8f8c83d1266de0f4b1618c5302

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ts bør sende en e-post til brudeparet og takke for kurven. Skriv at dere gledet dere stort til å kose dere etter bryllupet med vin og ostekjeks fra monogrammerte glass, man at noen åpenbart hadde rappa flaska og matvarene underveis.

Til jul sender du brudeparet glassene og serviettene. Dette blir jo en perfekt personlig gave til folk du knapt kjenner. Får du flere av dine medgjester med på det, kan bruden kanskje få en unik samling?

• Liker 3
Skrevet

Nei, selvsagt. Det er jo meg det er noe galt med når diskusjonen flyter helt ut. Da har jeg jo ingenting her på KG å gjøre (Er så flott når noen forteller meg hvor jeg hører hjemme, så slipper jeg å tenke på det selv). Men nå har det startet en annen tråd rundt samme emnet, så da følger jeg den andre i steden. Så kan dere snakke om måker, frosker, fluer og ørner her. Dyreliv er jo alltid interessant. Bare en digresjon.

Anonym poster: 31409d8f8c83d1266de0f4b1618c5302

Å heisann. Slapp av, ingen grunn til å spille offer - det var ikke veldig alvorlig ment. Bare en konstantering av at det ER mye fjås og utenomsnakk her - får man blodtrykk og adrenalin gjennom taket av litt lettvint digrerende satire så kan dte bli helsefarlig. Da bør man kanskje heller prøve å få diskusjonen på "rett" (definisjonssak) spor om man ønsker det, noe jeg synes du gjorde på en helt grei måte. Det var derfor jeg skrev noenogtjue setninger etter den du uthevde

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ts bør sende en e-post til brudeparet og takke for kurven. Skriv at dere gledet dere stort til å kose dere etter bryllupet med vin og ostekjeks fra monogrammerte glass, man at noen åpenbart hadde rappa flaska og matvarene underveis.

Til jul sender du brudeparet glassene og serviettene. Dette blir jo en perfekt personlig gave til folk du knapt kjenner. Får du flere av dine medgjester med på det, kan bruden kanskje få en unik samling?

Skammer meg nesten, men vinglassene er allerede re-giftet til en som hadde bursdag forleden. Samme initialer som monogrammet. Mulig hun får linserviettene til jul :gave:

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

* Mine innlegg *

* For ever *

Altså: hvis jeg en gang skal gifte meg (igjen) trenger jeg slike tråder som dette til inspirasjon ...

Til talen. "Vi beklager på det sterkeste at verken duer, servietter og glass med monogram samt gjestegaver samt overdådige dokurver finnes i vårt bryllup. Vi håper imidlertid at dette brudd på amerikanisering av norsk bryllupstradisjon kan overvinnes av en hyggelig fest der det viktigste er dere og at nettopp DERE er her i dag for å feire med oss, i dette 70-tallets ikon av et gulnet furulokale uten tøyremser på veggen, trekk på de rustbrune stolene."

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg må si, at man er ganske HØY på seg selv, om man tror at alle gjestene vil ha glede av servietter og vinklass med brudeparets monogrammer på.

Og høy på diverse annet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har vært i to flotte bryllup med gjestegaver. Det ene var et bryllup hvor det på bordkortet var knyttet en bitteliten flaske med massasjeolje på, kjøpt på Bali hvor brudeparet har mye tilknytning. Passet perfekt fra dem!

I det andre bryllupet var det plassert en flaske musserende og en flaske rødt sammen med to glass i en kurv på rommet der vi skulle bo. Litt ost og noen kjekser var der også. Skulle overnatte der i fire dager, og det var deilig med litt god drikke å kose seg med på kveldstid.

Anonym poster: a26b4792edd1e701919f38839e1d4205

Ah, du mener gaver med stil, PERSONLIGE GAVER med direkte link til brudeparet - eller en hyggelig gest til gjester som skal bo lenge? Må ikke forveksles med masseprodusert ræl fra fantasiløse mennesker.

Skrevet

* Mine innlegg *

* For ever *

Altså: hvis jeg en gang skal gifte meg (igjen) trenger jeg slike tråder som dette til inspirasjon ...

Til talen. "Vi beklager på det sterkeste at verken duer, servietter og glass med monogram samt gjestegaver samt overdådige dokurver finnes i vårt bryllup. Vi håper imidlertid at dette brudd på amerikanisering av norsk bryllupstradisjon kan overvinnes av en hyggelig fest der det viktigste er dere og at nettopp DERE er her i dag for å feire med oss, i dette 70-tallets ikon av et gulnet furulokale uten tøyremser på veggen, trekk på de rustbrune stolene."

Som er det norskeste av det norske!

I Folkets Hus, eller festlokalet eid av borettslaget.

Gjest Blondie65
Skrevet

Som er det norskeste av det norske!

I Folkets Hus, eller festlokalet eid av borettslaget.

Eller idrettsklubbens slitte festlokale.

Skrevet

Eller idrettsklubbens slitte festlokale.

Det er norskere enn bunad, kongen, brunost og ski.

Skrevet

Skammer meg nesten, men vinglassene er allerede re-giftet til en som hadde bursdag forleden. Samme initialer som monogrammet. Mulig hun får linserviettene til jul :gave:

Karma! Ha ha!
Skrevet

Skammer seg nesten?!? Hva slags folk er det som uansett resirkuliserer gaver?? DET er jo helt teit! Snakker stygt om gaver som kan være teite man selv har fått men gir de videre! Snakk om å være gjerrig og en ufinn venn som gir gaver man har fått videre til andre!

Anonym poster: 1bf499db7fd18a1564b59fcb228b5996

Skrevet

Folk er GÆRNE ! Brudeparet som TS beskriver høres skummelt narssisistiske ut (har du angst for skrivefeil, se bort fra dette ordet)

Jeg håper jeg ALDRI får glass, linservietter eller andre ting som ikke kan brukes og kastes/ spises med noen andre sitt monogram på !! Jeg er stum av sjokk :P

Hva tror de egentlig da? At venner og slektninger skal pynte opp en kommode i stua med ting som er personlige for et annet par ?? Nei fysj, slike ting hører kun til hjemme hos brudeparet selv (og helst på natbordet på soverommet så ingen andre trenger å se på slikt kliss)

For min del går grensa her:

- Foreldre og besteforeldre kan få innramma brudebilde til skryterekka

- Søsken feks kan få tilbud om å få et lite bilde (som så klart henges i gangen, ikke i stua) dersom de vil ha bilder av andre enn seg selv og egne barn hengende.. Folk er forskjellige her !

- For øvrige gjester så går grensa med ting man kan spise opp eller takkekort/ bilder som ble tatt i bryllupet der de selv er med

grøss og gru. Jeg gifter meg i 2014 og skal printe ut denne tråden til skrekk og advarsel mot å bli en bridezilla.

Anonym poster: bb8d717fe1a14ec31f6f0c79307368ed

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Folk er GÆRNE ! Brudeparet som TS beskriver høres skummelt narssisistiske ut (har du angst for skrivefeil, se bort fra dette ordet)

Jeg håper jeg ALDRI får glass, linservietter eller andre ting som ikke kan brukes og kastes/ spises med noen andre sitt monogram på !! Jeg er stum av sjokk :P

Hva tror de egentlig da? At venner og slektninger skal pynte opp en kommode i stua med ting som er personlige for et annet par ?? Nei fysj, slike ting hører kun til hjemme hos brudeparet selv (og helst på natbordet på soverommet så ingen andre trenger å se på slikt kliss)

For min del går grensa her:

- Foreldre og besteforeldre kan få innramma brudebilde til skryterekka

- Søsken feks kan få tilbud om å få et lite bilde (som så klart henges i gangen, ikke i stua) dersom de vil ha bilder av andre enn seg selv og egne barn hengende.. Folk er forskjellige her !

- For øvrige gjester så går grensa med ting man kan spise opp eller takkekort/ bilder som ble tatt i bryllupet der de selv er med

grøss og gru. Jeg gifter meg i 2014 og skal printe ut denne tråden til skrekk og advarsel mot å bli en bridezilla.

Anonym poster: bb8d717fe1a14ec31f6f0c79307368ed

Den er allerede i bryllupspermen min! hehe. Har panikk for å bli oppfattet som en bridezilla...

Skrevet

Tenkte jeg skulle gå utkledd som bridezilla på halloween i år, jeg.

• Liker 1
Skrevet

* Mine innlegg *

* For ever *

Du glemte: "Nå tar vi den rosa sangen, dere. Altså den på det ROSA arket". Kopiert opp i sort/hvitt, på rosa, gult, blått, grønt papir. 70-tallet. Det var brylluper, det! Ihvertfall ble man både mette, småfulle og fornøyde. Og ingen dokurver eller bryllupsgjest-gaver.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Skammer seg nesten?!? Hva slags folk er det som uansett resirkuliserer gaver?? DET er jo helt teit! Snakker stygt om gaver som kan være teite man selv har fått men gir de videre! Snakk om å være gjerrig og en ufinn venn som gir gaver man har fått videre til andre!

Her syntes jeg trådstarter hadde funnet en fin løsning siden hun ikke kunne bruke glassene med "feil" monogram selv. Hun fant en som hadde samme monogram - jeg tipper at både glass og lintøyservietter kommer mer til sin rett der.

Alternativet hadde jo vært bosset - noe som nok kommer til å bli saken med MANGE av disse kurvene. Selv hadde jeg sendt hele kurven til Fretex - jeg bruker heller ikke glass, servietter og andre ting med ANDRES monogram på.

Gjest Blondie65
Skrevet

Tenkte jeg skulle gå utkledd som bridezilla på halloween i år, jeg.

Fortell hvordan antrekket blir. Monogrammer over det hele? Fargekoordinert dokurv på hodet?

Skrevet

Ja, jeg "resirkuliserer", og skammer meg bare sånn ca. 1%.

Men jeg tror oppriktig at hun som fikk glassene (med sine egne initialer!!!) har mye større glede av dem enn oss.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...