Pingting Skrevet 26. september 2012 #41 Skrevet 26. september 2012 Det smerter, men jeg må se meg slått når det gjelder denne delen av bryllupsforberedelsene. Jeg KLARER ikke overgå slike planer hva utslipp angår. Men du kan være sikker på at min hårfrisyre overgår din; jeg skal nemlig støpe vårt eksklusive monogram inn i håret, i tillegg til å la genmanipulerte, parfymerte sommerfugler innhylle monogramhåret mitt i en dansende sky av glitrende sommerfuglvinger. Håret må jo MINST ha denne størrelsen, ellers vil ikke monogrammet være tydelig nok. Dessuten må det være plass nok til at alle de 1500 sommerfuglene kan sette seg og ta seg en hvil i håret, selvfølgelig pent dandert i et hjerte rundt monogrammet idet de rosa, diamantbesatte hettemåkene flyr i formasjon over kirken. Anonym poster: 87371dcea1fdc0daf07efa6f20b3d6d7 ...jeg ser meg slått! *planlegger å gjemme seg i håret ditt for å grille måker* 4
Gjest "gjest" Skrevet 26. september 2012 #42 Skrevet 26. september 2012 Det jeg ikke sjønner er hvor disse brudene finner brudgommen sin. Min kommende mann ville aldri funnet seg i hverken duer, overdådige gjestegaver eller lignende. Har foreslått stjerneskudd og å bruke rosa som farge, men begge deler avvist. Og det skal nevnes at han er den mest romantiske av oss, men slikt bli for påtatt romantisk (noe jeg er enig i!) Ellers er jeg enig i, som nevnt over, at til og med monogram begynner å se rart ut. Var stilig første gang jeg så det, men nå er det jo overalt, jeg skal ikke ha noe monogram i alle fall! De har nok funnet seg en fjott som vil vise hvor mye penger han har. Ja Gud forby om man skulle gjøre noe litt utenom de vanlige i Norge. Anonym poster: 1bf499db7fd18a1564b59fcb228b5996 Ja, Gud forby det. 2
agenda Skrevet 30. september 2012 #43 Skrevet 30. september 2012 Pingting og frøken Anonym - jeg ler og ler og LER! Start bryllupsplanleggingsfirma med det samme. Dere kommer garantert på er fengende navn Og hva hovedinnlegget angår - jeg blir helt paff. Og sliten. Er det mulig. 3
Alice123 Skrevet 30. september 2012 #44 Skrevet 30. september 2012 Jeg må si, at man er ganske HØY på seg selv, om man tror at alle gjestene vil ha glede av servietter og vinklass med brudeparets monogrammer på. 12
Wonders Skrevet 1. oktober 2012 #45 Skrevet 1. oktober 2012 Gave t gjestene er ik bare fra usa da. Man kan gi små esker el gavepose m søtsaker. Dette har j fått fra bryllup som var marokansk, vitnamesisk og pakistansk. 1
Pingting Skrevet 1. oktober 2012 #46 Skrevet 1. oktober 2012 Gave t gjestene er ik bare fra usa da. Man kan gi små esker el gavepose m søtsaker. Dette har j fått fra bryllup som var marokansk, vitnamesisk og pakistansk. ...jeg tror kanskje det var monogrammet som var klistra på alt mulig rart som var mesteparten av grunnen til reaksjonen her... 4
Gjest 2013 bryllup Skrevet 1. oktober 2012 #47 Skrevet 1. oktober 2012 HAHA, i dag spurte jeg min kjære om han hadde noen gode ideer som han ønsket gjennomført i bryllupet vårt. Eneste han kom opp med var at vi skulle fange 200 fluer og feste skilt med nygift på hver flue, så kunne de fly rundt i lokalet! Da måtte jeg le og tenke på hettemåkene og de genmodifiserte froskene som er blitt nevnt her. Så jeg tror nok det bli fluer på meg, vurderer å spraye de med glitter! 6
Pingting Skrevet 1. oktober 2012 #48 Skrevet 1. oktober 2012 HAHA, i dag spurte jeg min kjære om han hadde noen gode ideer som han ønsket gjennomført i bryllupet vårt. Eneste han kom opp med var at vi skulle fange 200 fluer og feste skilt med nygift på hver flue, så kunne de fly rundt i lokalet! Da måtte jeg le og tenke på hettemåkene og de genmodifiserte froskene som er blitt nevnt her. Så jeg tror nok det bli fluer på meg, vurderer å spraye de med glitter! ...nå slo det meg at frosker spiser fluer, og at måker sikkert spiser frosk. Vi kan jo bare slå sammen bryllupene våre alle tre, og se armageddon utspille seg? 8
Rakkerunge Skrevet 5. oktober 2012 #49 Skrevet 5. oktober 2012 Denne tråden utviklet seg til å bli hysterisk morsom! 2
Alice123 Skrevet 5. oktober 2012 #50 Skrevet 5. oktober 2012 ...nå slo det meg at frosker spiser fluer, og at måker sikkert spiser frosk. Vi kan jo bare slå sammen bryllupene våre alle tre, og se armageddon utspille seg? Hunger Games: The Wedding. *filmmusikk* 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #51 Skrevet 6. oktober 2012 Er det sånn utviklingen går her i landet altså? Shit jeg må starte bryllupsorganisatorplanleggingsfirma, kommer til å bli søkkrik Anonym poster: 020be0a1da13aa7497c4626c582756e3 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. oktober 2012 #52 Skrevet 6. oktober 2012 Er det sånn utviklingen går her i landet altså? Shit jeg må starte bryllupsorganisatorplanleggingsfirma, kommer til å bli søkkrik Anonym poster: 020be0a1da13aa7497c4626c582756e3 Tror du hadde vært millionær før neste års bryllupsesong er over... Gjestegaver er jo noe alle "må" hai bryllupsverdenen idag. Hyggelig tanke for alle del, men for noen virker det som snillheten har tatt litt overhånd. Har sikkert sammenheng med at å planlegge bryllup tar ikke så lang tid egentlig, det er alt annet som man må ha til bryllupet som tar tid. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #53 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har vært i to flotte bryllup med gjestegaver. Det ene var et bryllup hvor det på bordkortet var knyttet en bitteliten flaske med massasjeolje på, kjøpt på Bali hvor brudeparet har mye tilknytning. Passet perfekt fra dem! I det andre bryllupet var det plassert en flaske musserende og en flaske rødt sammen med to glass i en kurv på rommet der vi skulle bo. Litt ost og noen kjekser var der også. Skulle overnatte der i fire dager, og det var deilig med litt god drikke å kose seg med på kveldstid. Anonym poster: a26b4792edd1e701919f38839e1d4205 2
Gjest Skrevet 7. oktober 2012 #54 Skrevet 7. oktober 2012 ...nå slo det meg at frosker spiser fluer, og at måker sikkert spiser frosk. Vi kan jo bare slå sammen bryllupene våre alle tre, og se armageddon utspille seg? Jeg kan stille med ørner =D De er jo så flotte!
Pingting Skrevet 7. oktober 2012 #55 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kan stille med ørner =D De er jo så flotte! najs! Men det burde ikke være bare vanlige ørner, synes jeg. det er jo tross alt den viktigste dagen i våre liv. Hva med muterte ørner med to hoder? Sånn for å markere symbolikken i at man bringer to individer sammen. Også bør disse også slippe egg i lufta, og nå de ramler ned og knuser er det masse blomster og swarovskikrystaller inni. Forøvrig melder forloveden min at dette konseptet begynner å fange interessen hans nå. særlig om vi beveger oss noen hakk opp i næringskjeden. Om noen bidrar med drager med tiaraer så er han solgt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #56 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har vært i to flotte bryllup med gjestegaver. Det ene var et bryllup hvor det på bordkortet var knyttet en bitteliten flaske med massasjeolje på, kjøpt på Bali hvor brudeparet har mye tilknytning. Passet perfekt fra dem! I det andre bryllupet var det plassert en flaske musserende og en flaske rødt sammen med to glass i en kurv på rommet der vi skulle bo. Litt ost og noen kjekser var der også. Skulle overnatte der i fire dager, og det var deilig med litt god drikke å kose seg med på kveldstid. Anonym poster: a26b4792edd1e701919f38839e1d4205 Tusen takk for et seriøst innlegg! Jeg følger med på denne tråden og blir like skuffet hver gang det kommer enda et fjasete svar som skal toppe det foregående. Og JA, jeg har faktisk humoristisk sans, men det er liksom grenser for hvor lenge det er morsomt å spinne videre på den samme tingen. Anonym poster: 31409d8f8c83d1266de0f4b1618c5302 5
Pingting Skrevet 7. oktober 2012 #57 Skrevet 7. oktober 2012 Tusen takk for et seriøst innlegg! Jeg følger med på denne tråden og blir like skuffet hver gang det kommer enda et fjasete svar som skal toppe det foregående. Og JA, jeg har faktisk humoristisk sans, men det er liksom grenser for hvor lenge det er morsomt å spinne videre på den samme tingen. Anonym poster: 31409d8f8c83d1266de0f4b1618c5302 Hvis man ikke tåler digresjoner og utenomfjås, så er neppe KG riktige sted å være. Selv synes jeg det må være lov å tulle litt med ting de fleste er enige om er nettopp tullete, og når det kommer feedback i form av kommentarer og plusser så tar jeg det som et tegn på at endel andre også synes det er greit. Hvis folk begynner å bli lei, så kan jeg fint holde tåta også, altså Og sånn for å kommentere det AB sa, så tror jeg de fleste synes det er en enorm forskjell på å få hyggelige gaver som olje og vin - og ting med et digert monogram på eller barnebilder av noen man knapt nok kjenner. Jeg synes ihvertfall det. Det er noe med å innse at bryllupsdagen er enormt spesiell for brudeparet, veldig spesiell for foreldre og søsken, spesiell for de aller nærmeste av familie og venner - og ett av mange bryllup for alle andre. Det som avgjør om noen minnes den dagen er vel uansett ikke at man har et vinglass med monogram på, men at man husker god stemning, fint sted, god mat, hyggelige samtaler og denslags. For all del: det er hyggelig å ville gi noe til gjestene sine. Men det er noe med hva som er fokuset i gaven. Er den mer tilpasset giveren eller mottageren? En olje fra et sted brudeparet har tilknytning til blir veldig fin og personlig, og er knyttet til brudeparet og deres historie. Og hvem som helst kan ha glede av den. Nytelsesvarer av typen sjokolade og vin er alltid fine gaver, og kan fort være personlig det og. Og er igjen noe de fleste vil ha glede av. ...men noe sånt som TS beskriver har jo faktisk bare med selve bryllupet eller paret å gjøre. Hvem dekker på til en romantisk middag med noen andres initialer på halvparten av dekketøyet? Hva skal man med barnebilder av noen man knapt nok kjenner? Hver sin smak, for alt det jeg vet kan det hende brudeparet hadde noen flere tanker bak dette, men det blir litt overfladisk i min verden. Innse at bryllupet ditt er den største hendelsen i ditt eget liv, ikke i alle andres - og gi gaver som er fine uansett. Jeg vil heller få en bitteliten pakke te verdt 5 kroner så lenge det ligger en ordentlig tanke bak, enn en gavekurv verdt 300 med greier jeg aldri vil bruke fra folk jeg knapt nok har på Facebook. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #58 Skrevet 7. oktober 2012 Hver sin smak, for alt det jeg vet kan det hende brudeparet hadde noen flere tanker bak dette, men det blir litt overfladisk i min verden. Innse at bryllupet ditt er den største hendelsen i ditt eget liv, ikke i alle andres - og gi gaver som er fine uansett. Jeg vil heller få en bitteliten pakke te verdt 5 kroner så lenge det ligger en ordentlig tanke bak, enn en gavekurv verdt 300 med greier jeg aldri vil bruke fra folk jeg knapt nok har på Facebook. Er det vanlig å bli bedt i bryllup til folk man nesten ikke kjenner da? Anonym poster: 1bf499db7fd18a1564b59fcb228b5996 1
Pingting Skrevet 7. oktober 2012 #59 Skrevet 7. oktober 2012 Er det vanlig å bli bedt i bryllup til folk man nesten ikke kjenner da? Anonym poster: 1bf499db7fd18a1564b59fcb228b5996 Tja, det varierer vel litt? Er det et lite bryllup vil nok de fleste kjenne brudeparet ganske godt, men til og med da er det vel f.eks. noen som har blitt invitert som partnere og slikt. I større bryllup blir det vel flere man ikke kjenner så godt, det kan være alt fra nær slekt man ikke egentlig har så mye kontakt med, til at f.eks. bruden ikke kjenner alle fra brudgommens side så godt. Også varierer det vel litt hvor mange "pliktgjester" man inviterer. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. oktober 2012 #60 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis man ikke tåler digresjoner og utenomfjås, så er neppe KG riktige sted å være. Selv synes jeg det må være lov å tulle litt med ting de fleste er enige om er nettopp tullete, og når det kommer feedback i form av kommentarer og plusser så tar jeg det som et tegn på at endel andre også synes det er greit. Hvis folk begynner å bli lei, så kan jeg fint holde tåta også, altså Og sånn for å kommentere det AB sa, så tror jeg de fleste synes det er en enorm forskjell på å få hyggelige gaver som olje og vin - og ting med et digert monogram på eller barnebilder av noen man knapt nok kjenner. Jeg synes ihvertfall det. Det er noe med å innse at bryllupsdagen er enormt spesiell for brudeparet, veldig spesiell for foreldre og søsken, spesiell for de aller nærmeste av familie og venner - og ett av mange bryllup for alle andre. Det som avgjør om noen minnes den dagen er vel uansett ikke at man har et vinglass med monogram på, men at man husker god stemning, fint sted, god mat, hyggelige samtaler og denslags. For all del: det er hyggelig å ville gi noe til gjestene sine. Men det er noe med hva som er fokuset i gaven. Er den mer tilpasset giveren eller mottageren? En olje fra et sted brudeparet har tilknytning til blir veldig fin og personlig, og er knyttet til brudeparet og deres historie. Og hvem som helst kan ha glede av den. Nytelsesvarer av typen sjokolade og vin er alltid fine gaver, og kan fort være personlig det og. Og er igjen noe de fleste vil ha glede av. ...men noe sånt som TS beskriver har jo faktisk bare med selve bryllupet eller paret å gjøre. Hvem dekker på til en romantisk middag med noen andres initialer på halvparten av dekketøyet? Hva skal man med barnebilder av noen man knapt nok kjenner? Hver sin smak, for alt det jeg vet kan det hende brudeparet hadde noen flere tanker bak dette, men det blir litt overfladisk i min verden. Innse at bryllupet ditt er den største hendelsen i ditt eget liv, ikke i alle andres - og gi gaver som er fine uansett. Jeg vil heller få en bitteliten pakke te verdt 5 kroner så lenge det ligger en ordentlig tanke bak, enn en gavekurv verdt 300 med greier jeg aldri vil bruke fra folk jeg knapt nok har på Facebook. Du har så rett, så rett! Og jeg gleder meg stort til å se frosker og måker i skjønn forening for å sette stemningen på bryllupet. Vi kommende bruder må ikke bli så hårsåre at vi ikke tåler at noen drar oss ut av den boblen vi befinner oss i selv. Jeg er så lei alle som kosemoser om at alt er flott og fint uansett hva det er av ville påfunn. Ja, det finnes stygge brudekjoler, ja det finnes unødvendige gjestegaver, ja det finnes bridezillas, og heldigvis kan man forholde seg til det man ikke liker med humor! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå