Dolce Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Før i tiden - dvs. for ikke så veldig mange tiår siden - inviterte man til bryllup, dekket bordet pent, laget sanghefte og hadde ofte ferdigtrykt standard invitasjonskort. Nå har mange forglodd seg på diverse amerikanske realityprogrammer, og i 2 av de siste bryllupene vi har vært i har det vært mye "fjas". Det toppet seg nå i helgen. Vi var i bryllup til en av mine kusiner. Ok, det var fargetemaer, dokurver ( ), "løfter", servietter med monogram, hvite duer som flydde, fyrverkeri og full pakke. Det meste har jeg sett før. Det nye nå var at når vi sjekket ut av hotellet bryllupet ble holdt på søndag morgen, fikk vi en ganske stor hvit kurvkoffert dekorert i "temafargene". I den lå 2 vinglass med brudeparets monogram, en bunke linservietter med brudeparets monogram, et innrammet bilde av brudeparet som barn (!) (samme bilde som var på invitasjonen) og en "nusselig" bok/hefte med barndomsbilder, kjærestebilder og bilder fra bryllupet. (Det eneste som imponerte meg, var forøvrig det siste; noen må ha jobbet som gale på et trykkeri for å få boka ferdig i løpet av natta..) Men seriøst; hva er meningen? Kanskje det er nok en "tradisjon" fra et amerikansk bløtekakebryllup? Hva skal vanlige gjester med en svær "minnekurv" fra et bryllup? Jeg kjenner knapt min kusine (har en hel haug). Er tanken at jeg og min mann skal drikke av vinglass med et annet pars monogram? Og dekke bordet med monogram-linserviettene? Og den hvite kurven med dekor (grøss). Og boka. Og det innrammede bildet - blir de sure hvis det ikke havner på peishylla ? Kanskje greit med denne type gaver til aller nærmeste familie + forlovere. Men til 120 gjester? Hvis det blir vanlig med denne type "fjas" fremover tør man jo nesten ikke gå i bryllup lenger. Få huset fyllt opp med "nusselige" gaver i blanding av amerikansk bløtekakestil og Shabby Chic. 20
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Grøss og huff. Hva i huleste heiteste skal mer eller mindre perifere gjester med slikt søppel? hadde jeg fått noe sånt ville jeg vært fristet til å la det gå rett i søpla, men siden jeg ikke klarer å kaste fullt brukbare ting ville jeg nok brukt linserviettene til kjøkkenfiller helt til de er hullete nok til at jeg kan kaste dem med god samvittighet. Anonym poster: 87371dcea1fdc0daf07efa6f20b3d6d7 2
Mafalda Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Er dette virkelig sant?! Det første som slår meg er at de må ha kastet bort vanvittig mye penger på noe ingen av gjestene blir spesielt glade for. Det andre som slår meg er at de må være mer enn gjennomsnittlig selvopptatte, og det tredje er jeg håper ekteskapet blir mindre fjasete enn bryllupet... 15
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 *Grøss* Overdådig "luksus" - utgift gave til 120 gjester! Som hos meg hadde gått i søpla. Jeg har 0 interesse av å ha glass, servietter eller annet dill med andres monogrammer. Det burde vært reserverte gaver kun for aller, aller nærmeste familie. - tror kun det er foreldre til brudeparet som vil sette pris på en slik gavekurv. Penger rett ut av vinduet kaller jeg det. Anonym poster: d32602b32e7fd0f3988a9ba5a3d347e8 9
Dolce Skrevet 25. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2012 Er dette virkelig sant?! Det første som slår meg er at de må ha kastet bort vanvittig mye penger på noe ingen av gjestene blir spesielt glade for. Det andre som slår meg er at de må være mer enn gjennomsnittlig selvopptatte, og det tredje er jeg håper ekteskapet blir mindre fjasete enn bryllupet... Det er helt sant. Kurv/koffert-saken står (p.t.) på gulvet ute i gangen, jeg ser den fra her jeg sitter. Det har sikkert kostet en del også... Det var et ganske råflott, dyrt bryllup. De har sikkert fått en "pakkepris", men kostnadene er ihvertfall ikke mindre enn 300-400 pr. kurv (min samboer påstår ihvertfall det. Han er mann, så han vet slikt )
Amens Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Bryllupsbildene av oss har jeg tenkt å ramme pent inn og gi bort. Til våre foreldre. Alle andre skal få slippe å måtte panikklete fram det bildet hver gang vi kommer på besøk for en kopp kaffe. Hvem er så innpakket i si egen bakenda at de tror at alle 120 gjester vil sette umåtelig stor pris på å ha to glass i skapet, som ikke matcher de andre glassene, med deres monogrammer på?! Jeg hadde satt dem på det soverommet hvor katta bor og håpet hun hadde revet dem ned. Noen bilder fra bryllupet er vel kjekt å ha, men barndomsbilder? Om de ville vise frem de bildene kunne de vel heller ha hengte dem opp i lokalet som en slags "conversation starter". 11
Dolce Skrevet 25. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2012 (endret) Tilfeldighetene ville at kusinen min sendte en epost på FB akkurat nå og spurte om vi ble overrasket og glad for gaven. Hun sa de hadde fått utrolig mange hyggelige tilbakemeldinger... Og at tanken bak var (sitat): Gjestene skulle kunne minnes bryllupet. Og på direkte spørsmål: Hun hadde fått ideén i et realityprogram om bryllup fra USA (surprise!!!) Javel, så om 20 år når vi er gamle(re) og grå(ere) skal altså vi dekke bordet her hjemme med linservietter og vinglass og mimres den gangen vi var i bryllup til en kusine jeg knapt husker navnet på. PS. Til evt. bridezillas her: Tråden min er ikke ment som enda et tips til hva dere kan bruke penger på i bryllupet! Endret 25. september 2012 av Dolce 15
Ignatios Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 Dolce: Hva svarte du på det spørsmålet? Sendte du en link hit? 2
Gjest lisha Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 Oj, det der var voldsomt! Og penger rett ut av vinduet syns jeg! TIl 120 gjester må da dette være en stor utgiftspost :O Noen vil sikkert bli glade for det, men det ble aaaaaaaaltfor mye utav det for min del! Jeg skal ha en liten eske på hvert fat til de som kommer til middag, med litt lovehearts og noensjokoladebiter i, men kunne ikke falt meg inn å gjøre mer utav det enn det.. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Hvem er det som tror at en innrammet bilde av seg selv som 4 åring er interessant for andre enn mamma? Anonym poster: 1e7f8aeffd39f32d9917a25f0be9e22b 10
kaprifolen Skrevet 25. september 2012 #11 Skrevet 25. september 2012 Sikker på at det ikke var gave fra en gjest til BRUDEPARET?! DET hadde nemlig vært en helt kanonbra presang i mine øyne! 8
Amens Skrevet 25. september 2012 #12 Skrevet 25. september 2012 Tilfeldighetene ville at kusinen min sendte en epost på FB akkurat nå og spurte om vi ble overrasket og glad for gaven. Hun sa de hadde fått utrolig mange hyggelige tilbakemeldinger... Og at tanken bak var (sitat): Gjestene skulle kunne minnes bryllupet. Og på direkte spørsmål: Hun hadde fått ideén i et realityprogram om bryllup fra USA (surprise!!!) Javel, så om 20 år når vi er gamle(re) og grå(ere) skal altså vi dekke bordet her hjemme med linservietter og vinglass og mimres den gangen vi var i bryllup til en kusine jeg knapt husker navnet på. PS. Til evt. bridezillas her: Tråden min er ikke ment som enda et tips til hva dere kan bruke penger på i bryllupet! Om hun spør dere direkte om hva dere synes, hvor mange vil si "Joda, vaskeklutene var greie nok, men noen hadde skadet glassene så de tror jeg ikke vi for brukt, men ikke tenk så mye på det, det var uansett ett annet sett enn det vi samler på..." Jeg skjønner veldig godt at man vil at dagen skal bli minneverdig for alle som deltar, men det gjør man på mye finere måte som ett vennepar av oss gjorde. Med takkekortet så var det med ett bilde av min kjære og meg som deltok i bryllupet. De bildene vil jo faktisk bli brukt! "Så fint du var i den dressen kjære!" 6
Pinkee Skrevet 25. september 2012 #13 Skrevet 25. september 2012 Har egentlig savna å ha større familie enn hva eg har, men nå begynner jeg å bli virkelig glad for at vi er så få. Å at vi er enda færre som driver å gifter oss. Følte det rann en kald elv nedover ryggen da jeg leste HI, Hva gjør man med slikt?? Greit hvis man har en diger villa, men alle oss normale i normale hus og leiligheter? Hadde det vært dekket bord med slike monogram-dingser, å man hadde fått beskjed om at det var lov å ta 2 glass hvis man ville ha et minne, da hadde det vært greit. Men, å tvinge en hel KURV på gjestene??? Grøss!! Ingen som tenker på miljøet lengre? 1
Dolce Skrevet 25. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 25. september 2012 Dolce: Hva svarte du på det spørsmålet? Sendte du en link hit? Nei, men jeg vet at hun 100% sikkert at hun ikke er på KG. Men kanskje noen av de andre gjestene er her? Kom frem, kom frem Forøvrig er jeg dessverre en gammel dame med god oppdragelse, så jeg var høflig og takket pent for gaven.
Dolce Skrevet 25. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 25. september 2012 Hva gjør man med slikt?? Greit hvis man har en diger villa, men alle oss normale i normale hus og leiligheter? Hadde det vært dekket bord med slike monogram-dingser, å man hadde fått beskjed om at det var lov å ta 2 glass hvis man ville ha et minne, da hadde det vært greit. Men, å tvinge en hel KURV på gjestene??? Grøss!! Ingen som tenker på miljøet lengre? Bra tenkt! Jeg tror jeg har vært i ca. 13-15 bryllup hittil. Hvis alle skulle gitt "gjestegave" på dette nivået, ser jeg for meg et ekstra rom full av unødvendig krims-krams. 15 gavekurver? Grøss&gru 1
Gjesten Skrevet 25. september 2012 #16 Skrevet 25. september 2012 Jeg får helt grøsninger av sånne ting. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke ønsker et stort bryllup for meg selv - forventer noen folk virkelig sånne ting?? Takke meg til et pent dekket bord og en hyggelig fest for venner og familie. Hva skal vi med alt dette andre? 2
Bachata Skrevet 25. september 2012 #17 Skrevet 25. september 2012 wow... har jeg aldri hørt om før! Jeg har hørt om flere som lager "gaver", men det er da snakk om små poser med sjokolade som står på hver tallerken etc. Jeg hadde alltids syntes det var koselig om det var noe slikt, unødvendig, men koselig med en liten eske sjokolade (sjokolademonster her), men glass og linservietter med monogram???? nei, hva skal jeg nå med det? 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #18 Skrevet 25. september 2012 *sikle* ja, småsjokolader er alltid populært, i min venninnes bryllup var navnelappen en liten boks med Anton Berg-sjokolade oppi Anonym poster: 87371dcea1fdc0daf07efa6f20b3d6d7 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 25. september 2012 #19 Skrevet 25. september 2012 Å kjære vene... Var sikker på dette bare var tull. Duer?!?!?! Jeg har nok denne monogram greia litt oppi halsen for jo flere jeg srer jo "billigere" synes jeg det ser ut. Kan jeg bare spørre for nysgjerrighetens skyld - hvor gammel er bruden?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #20 Skrevet 25. september 2012 Duer?!?!?! Ja, duer er fryktelig harry, om man skal være nytenkende bør man heller velge sommerfugler! http://www.swallowtailfarms.com/ Personlig mener jeg at til og med sommerfugler er passé; jeg er såpass nytenkende og original at jeg vil ha utslipp av hettemåker til mitt bryllup! Anonym poster: 87371dcea1fdc0daf07efa6f20b3d6d7 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå