Gå til innhold

liten elastitet i huden?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos hudpleier for første gang på 8 år (jeg er nå 28 år) og hun sa jeg hadde lite elastitet i huden og jeg ble rett og slett overrasket. Hun spurte om jeg drakk mye vann, fikk i meg nok vitaminer osv og jeg både drikker masse vann og spiser super sunt, får i meg masse vitaminer.

Hmm, hvordan skal jeg få elastiteten tilbake, finnes det noen bra kremer til dette formålet (jeg har litt fet hud)?

Noen som har noen gode erfaringer? Hun snakket ikke så godt norsk så det kom ikke til at hun anbefalte meg noen krem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting som tilsier at en 28-åring skal ha lite elastisk hud. Du kan teste det selv, dra opp huden på hånden og se at den spretter tilbake igjen. Den gjør det på unge mennesker, ergo har du elastisk hud. Kan hende hun prøvde å lure deg til å kjøpe kremer. At du drikker masse vann har overhodet ingenting å si for huden, så lenge du får nok. Du sier du spiser sunt, du trenger heller ikke kosttilkudd.

Vil du derimot bevare elastisiteten opp til høy alder, så lov meg å bruke solbeskyttelse hver eneste dag, selv om du er inne og når det er overskyet og regner. Det være seg solkrem, mineralfoundation og flytende foundation. Se etter ingrediensene titanium dioxide og/eller zinc oxide. Disse er stabile og beskytter så lenge de er på huden. Og hvis du røyker, så må du slutte med det :)

Den dama vet overhodet ikke hva hun holder på med. Drit i hva hun sier, og aldri dra til henne igjen. Æsj,jeg blir ganske så sint når hun prøver å lure deg til å tro noe sånt. :rasende:

Du trenger altså verken kosttilskudd, mer vann, eller kremer som "skal øke elastisiteten i huden", Det tør jeg dø på :)

• Liker 1
Skrevet

hørt at kollagen hjelper! , kjøp en kollagen maske!

Skrevet

hørt at kollagen hjelper! , kjøp en kollagen maske!

Hadde det bare vært så vel.. Kollagen er det som gir huden fasthet, elastin gir den elastisitet. Begge disse er altfor store til å kunne absorberes, men jeg mener å huske at kollagen binder fukt. Unge mennesker, slik som Cleopathra her, har aldri lite elastisitet i huden uansett :)

Skrevet

Tror egentlig ikke kosthold og vanndrikkking har så mye å si. Får man i seg 1-2 liter om dagen og spiser normalt så holder det for huden. Tror gener og arv har alt å si, jeg nærmer meg 40 og har utrolig lite linjer i ansiktet. De fleste tror jeg er rundt 30, syns selv jeg ser mye yngre ut enn de fleste jevnaldrende. Jeg soler meg, røyker, drikker, trener ikke og spiser usunt i perioder.

Skrevet

Professor orm, takk for svaret ditt. :D

Det var opplysende, og jeg må nok bli flinkere med solfaktor skjønner jeg. Men jeg trodde ikke at jeg hadde lite elastitet i huden egentlig nei, så da har jeg vel ikke det!!

Skrevet

Professor orm, takk for svaret ditt. :D

Det var opplysende, og jeg må nok bli flinkere med solfaktor skjønner jeg. Men jeg trodde ikke at jeg hadde lite elastitet i huden egentlig nei, så da har jeg vel ikke det!!

Veldig hyggelig å kunne hjelpe. Ikke at jeg alltid vet best, men i akkurat dette tilfellet har jeg rett, uten tvil. Hvis du gjør research, så ser du det selv også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...